Ascultarea – o abilitate de comunicare esentiala in business

BUCURESTI - 16 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Subiect dezbatut pe larg la cursul Communication Skills sustinut de catre Dorin Dancu (TMI) in data de 10 noiembrie 2008.

Cursul Communication Skills dezbate pe larg nivelurile de ascultare si importanta ascultarii in comunicarea de business, precum si alte aspecte ale comunicarii interpersonale, cum ar fi: identificarea si abordarea profilurilor comunicationale; principalele bariere de comunicare si tehnicile de evitare a acestora; rolul comunicarii non-verbale in interactiunile directe; tipurile comportamentale si asertivitatea ca modalitate de comunicare in business; tehnici ale exprimarii asertive si oferirea feedback-ului negativ prin asertivitate.

Ascultarea – o abilitate de comunicare esentiala in business

Nu de putine ori ne confruntam cu situatii in care oamenii isi abandoneaza ideile si planurile din simplul motiv ca nu se simt ascultati sau intelesi. Acestia devin frustrati si isi pierd increderea, ceea ce duce la o scadere a productivitatii si performantelor lor, precum si la o depreciere a relatiei pe care o avem cu ei. Tocmai de aceea, in ultima vreme comunitatea de afaceri pare sa dea o importanta din ce in ce mai mare abilitatilor de ascultare si comunicare. Nu este greu sa ne imaginam cat de mult poate dauna lipsa atentiei si ascultarea neasertiva intr-o interactiune de afaceri: intelegerea gresita a scopurilor si obiectivelor, servicii de slaba calitate, timp pierdut, pierderea credibilitatii – doar pentru a mentiona cateva dintre consecintele negative ale incapacitatii de a asculta eficient.

Este limpede ca niciun om de vanzari nu poate vinde, daca nu intelege cerintele cumparatorului ori ca niciun manager nu-si poate coordona echipa, daca nu cunoaste dorintele si necesitatile fiecarui membru al acesteia!

La fel de important ca a asculta, este felul in care ascultam. Privirea atintita la interlocutor nu inseamna neaparat ca il ascultam si il intelegem, mai mult decat atat, astfel nu vom putea da acestuia impresia unui dialog. Pentru ca interlocutorul nostru sa beneficieze de pe urma interactiunii pe care o are cu noi este esential ca pe durata acesteia sa suspendam orice alta activitate si sa-i acordam atentia noastra totala. Acesta se va simti respectat si important, fiind mai degraba deschis unor dialoguri viitoare.

Succesul relatiei pe care dorim sa o dezvoltam cu interlocutorul depinde si de maniera in care raspundem. Chiar daca nu folosim intotdeauna mesaje verbale, o miscare aprobatoare din cap sau expresia faciala vor indica vorbitorului ca mesajul sau nu s-a pierdut in eter, ci a ajuns la destinatar si a fost inteles.

Asertivitatea joaca si ea un rol deosebit pentru succesul interactiunii. Este necesar sa-i demonstram interlocutorului ca ne pozitionam pe acelasi nivel de intelegere si ca ii impartasim atitudinea. Efortul de a ne pune in postura interlocutorului nostru, ii creaza acestuia sentimentul de sustinere si confort, care contribuie ulterior la construirea unei relatii de durata.


Pe langa exmplificarea conceptului de ascultare si prezentarea, intr-o maniera pragmatica, a tehnicilor de ascultare eficienta, cursul Communication Skills din 10 noiembrie isi propune sa ajute participantii sa identifice calea de comunicare in relatia cu alte persoane, sa isi exprime nemultumirea sau critica intr-un mod pozitiv, sa isi faca cunoscute intentiile direct si clar si sa ceara ceea ce doresc, dar fara a-i ofensa pe ceilalti. Totodata, cursantii vor intelege generic procesul comunicarii si ceea ce il poate face sa esueze, isi vor recunoaste propriul profil comunicational, tendintele catre agresivitate sau pasivitate si vor invata sa foloseasca o gama de tehnici pentru gestionarea conflictelor, evitand escaladarea acestora. Nu este necesar ca participanti sa aiba o pregatire anterioara pentru intelegerea conceptelor predate si exemplificate, insa experienta in lucrul cu oameni aduce un plus de valoare si relevanta conceptelor prezentate.


Pentru mai multe detalii si inscrieri vizitati www.qualians.com, scrieti la office@qualians.com sau sunati la 021.319.77.11 .

Despre Qualians

Gasiti in continuare agenda cursurilor oferite de Qualians, organizata pe categorii si tematici:

MARKETING, BRANDING & COMMUNICATION
Shopper Marketing - Mona Opran - 11 nov
Brand Equity in Branding Services - Aneta Bogdan - la cerere
Brand Equity in Branding Products - Aneta Bogdan - la cerere
Media Communication for Advertisers - Maria Tudor - 24 nov
Advertising - advanced - Bogdan Naumovici - 17-18 nov
Communication for Managers - Sorana Savu & Andrei Savu - 13 nov

MANAGEMENT & LEADERSHIP
Time Manager - Ciprian Teleman - 24-25 nov
Business Presentations - Florin Enache - 8-9 dec
Practical Leadership - Dorin Dancu - 15-16 dec
Advanced Business Presentations - Octavian Pantis - 21 nov
Coaching Skills - Octavian Pantis - 5 nov
Emotional Intelligence - George Avram - 4 dec
Project Management - Florin Enache - 25-26nov
Stress Management - Ciprian Teleman - 17 dec
Communication Skills - Dorin Dancu - 10 nov
Innovation & Creative Thinking - Florin Enache - 10 dec

SALES & NEGOTIATION
Profitable Negotiating – Cornel Costea - 27-28 oct
Key Account Development – Cornel Costea - 11-12 dec
Power Sales – Cornel Costea - 17 dec

HUMAN RESOURCES
Train the Trainers – Octavian Pantis - 10-11 dec
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - la cerere
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - 12 nov
Staffing & Career Development – Florin Petrescu - 3 nov
Performance Management – Csaba Gergely - la cerere
Training & Development – Csaba Gergely - la cerere

CUSTOMER SERVICE
Customer Service – Cristian Nicoara - 5 dec
Communication over the Telephone– Cristian Nicoara - 14 nov

FINANCE & TAX
Finance for non-finance – Erol Curtmola - 27 nov
Tax. Practice & novelties – Gabriel Biriş - la cerere

DEFENSIVE DRIVING
Defensive driving – Edwin Keleti & George Grigorescu - la cerere

PARENTING
•Managing kids 0 - 7 years old – Otilia Secară - la cerere
•Managing youngsters 8 - 18 years old – Otilia Secară - la cerere

Persoana de contact: Mihaela Pantis, Managing Director
021.319.77.11
office@qualians.com
www.qualians.com

office@qualians.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/qualians/ascultarea-o-abilitate-de-comunicare-esentiala-in-business