Comunicarea strategica incepe cu analiza nevoilor de comunicare

BUCURESTI - 22 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Subiect dezbatut pe larg de Sorana Savu (Premium Communication) in cadrul cursului Communication for Managers ce va avea loc in 13 noiembrie.

Un manager este deseori pus fata in fata cu decizii care tin de felul in care compania pe care o conduce comunica cu mediul exterior, fiind necesar sa foloseasca eficient mijloacele de comunicare de care dispune sau sa identifice altele noi, in functie de nevoile specifice ale companiei.

Comunicarea strategica incepe cu analiza nevoilor de comunicare

Cursul Communication for Managers sustinut de Sorana Savu (Premium Communication) in 13 noiembrie se adreseaza antreprenorilor si managerilor, celor care reprezinta vocea, tonul si discursul companiilor sau organizatiilor, celor care trebuie sa lucreze cu specialistii interni (PR Manageri) sau cu consultantii din agentiile de PR pentru a defini si superviza implementarea programelor de comunicare ale unei companii sau organizatii. Pe langa antreprenori sau directori executivi, cursul este deschis si celorlalti membri ai unui management board – directori operationali, directori de resurse umane, directori de vanzari sau directori financiari. Acestia pot afla cum pot fi implicati in diferitele activitati de comunicare corporativa si cum pot relationa cu colegii lor din departamentul de PR sau cu consultantii de PR externi.

Seminarul trece in revista motivele pentru care companiile se afla in atentia publica si segmentele de public, latent si activ, asupra carora activitatea unei companii sau a unei organizatii are impact. Discuta avantajele si capcanele comunicarii publice si elementele specifice ale comunicarii interne, comunicarii de marketing, comunicarii cu media sau cu mediul de afaceri. Prezinta rolul si responsabilitatile managerului ca purtator de cuvant al companiei; determina locul comunicarii printre celelalte functii de management si contributia acesteia la urmarirea unor obiective concrete de business. Ofera un ghid practic de evaluare a nevoilor de comunicare ale unei companii si a resurselor umane implicate in rezolvarea acestor nevoi – responsabil de comunicare, departament intern de comunicare, agentie specializata. Contureaza elementele unui plan strategic de comunicare.

Comunicarea externa include o serie de activitati specifice diferite, de la remiterea de comunicate de presa, organizarea de evenimente media, discursuri publice, campanii de publicitate, la redactarea de brosuri, analize si rapoarte. Insa nu toate acesta instrumente sunt la fel de folositoare pentru toate companiile care le intrebuinteaza. Spre exemplu, unele companii investesc mai mult in evenimente, altele se axeaza mai degraba pe comunicate sau aparitii in presa. Decizia de a adopta o anumita strategie de comunicare tine in primul rand de analiza nevoilor de comunicare.

Daca aceasta este efectuata corect, va furniza informatii utile atat cu privire la felul in care este perceputa compania in exterior, cat si la mijloacele de comunicare menite sa raspunda cel mai bine situatiei concrete a companiei. De aceea, atunci cand se doreste identificarea nevoilor de comunicare, trebuie avuta in vedere o serie de factori determinanti pentru activitatea si evolutia organizatiei. In primul rand, orice strategie de comunicare trebuie sa fie perfect aliniata cu obiectivele si viziunea companiei. Obiectivele sunt cele care indica practic punctele pe care trebuie sa le atinga programul de comunicare, dar si rezultatele pe care acesta le va genera in caz ideal. De asemenea, orice mesaj transmis de catre companie trebuie sa fie in acord cu viziunea acesteia. Identificarea publicurilor tinta garanteaza, in egala masura, o analiza relevanta a nevoilor de comunicare. Afland catre cine este directionata comunicarea, este mai usor sa se stabileasca maniera si canalele pe care se va comunica. Fiecare categorie de public are propriile caracteristici ce trebuie luate in calcul atunci cand se aleg mijloacele de comunicare. La fel, produsele/serviciile oferite de companie au anumite trasaturi definitorii care pot indemna la favorizarea unui anumit mijloc si canal de comunicare. Un aspect la fel de important il constituie evenimentele importante din viata companiei. Este limpede ca un an aniversar, o lansare de noi produse/servicii, o campanie de rebranding etc. vor impune o nevoie mai mare de comunicare cu publicurile companiei decat activitatea desfasurata in mod obisnuit de catre companie.



Pentru mai multe detalii si inscrieri vizitati www.qualians.com, scrieti la office@qualians.com sau sunati la 021.319.77.11 .

Despre Qualians

Gasiti in continuare agenda cursurilor oferite de Qualians, organizata pe categorii si tematici:

MARKETING, BRANDING & COMMUNICATION
Shopper Marketing - Mona Opran - 11 nov
Brand Equity in Branding Services - Aneta Bogdan - la cerere
Brand Equity in Branding Products - Aneta Bogdan - la cerere
Media Communication for Advertisers - Maria Tudor - 24 nov
Advertising - advanced - Bogdan Naumovici - 17-18 nov
Communication for Managers - Sorana Savu & Andrei Savu - 13 nov

MANAGEMENT & LEADERSHIP
Time Manager - Ciprian Teleman - 24-25 nov
Business Presentations - Florin Enache - 8-9 dec
Practical Leadership - Dorin Dancu - 15-16 dec
Advanced Business Presentations - Octavian Pantis - 21 nov
Coaching Skills - Octavian Pantis - 5 nov
Emotional Intelligence - George Avram - 4 dec
Project Management - Florin Enache - 25-26nov
Stress Management - Ciprian Teleman - 17 dec
Communication Skills - Dorin Dancu - 10 nov
Innovation & Creative Thinking - Florin Enache - 10 dec

SALES & NEGOTIATION
Profitable Negotiating – Cornel Costea - 27-28 oct
Key Account Development – Cornel Costea - 11-12 dec
Power Sales – Cornel Costea - 17 dec

HUMAN RESOURCES
Train the Trainers – Octavian Pantis - 10-11 dec
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - la cerere
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - 12 nov
Staffing & Career Development – Florin Petrescu - 3 nov
Performance Management – Csaba Gergely - la cerere
Training & Development – Csaba Gergely - la cerere

CUSTOMER SERVICE
Customer Service – Cristian Nicoara - 5 dec
Communication over the Telephone– Cristian Nicoara - 14 nov

FINANCE & TAX
Finance for non-finance – Erol Curtmola - 27 nov
Tax. Practice & novelties – Gabriel Biriş - la cerere

DEFENSIVE DRIVING
Defensive driving – Edwin Keleti & George Grigorescu - la cerere

PARENTING
•Managing kids 0 - 7 years old – Otilia Secară - la cerere
•Managing youngsters 8 - 18 years old – Otilia Secară - la cerere

Persoana de contact: Mihaela Pantis, Managing Director
021.319.77.11
office@qualians.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/qualians/comunicarea-strategica-incepe-cu-analiza-nevoilor-de-comunicare