Munca la distanță – exemple de bune practici la webinar-ul organizat de Quartz Matrix

Iasi - 30 aprilie 2020

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C, Tehnologie

Ce înseamnă remote work (lucrul de la distanță) în contextul pandemiei de coronavirus? Ce soluții sunt necesare pentru implementarea acestui sistem de lucru? Care sunt avantajele și dezavantajele sale? Sunt câteva dintre întrebările la care au răspuns specialiștii care au susținut prezentări la webinar-ul Implementarea Remote Work – Exemple de bune practici, o perspectivă integrată despre implementarea muncii la distanță în organizațiile din România, organizat marți, 28 aprilie 2020, de compania de tehnologie și inginerie Quartz Matrix din Iași.

Prin acest eveniment, Quartz Matrix a dorit să împărtășească atât bunele practici din cadrul companiei, cât și pe cele ale clienților și ale partenerilor săi din industria IT&C. Au fost prezentate soluții practice pentru planul de continuitate a afacerii, proceduri și procese de resurse umane, management, monitorizare și raportare echipe.

Participanții au aflat despre tipurile de echipamente folosite pentru munca de acasă (work from home), despre soluțiile optime destinate managementului acestora și soluțiile de securitate necesare.

Prezentările au fost susținute de Andrei Uhr (Dell Product Specialist) Dell Latitude – Performează oriunde, Diana Năstase (HR Director Flex) – Munca de acasă, înainte și după Covid-19. Despre noile direcții și tendințe și Natalia Suchar-Suicimezov (manager servicii IT SCC Services Iași) – Servicii integrate de suport IT pentru continuitatea afacerilor.

Webinarul de marți a fost primul dintr-o serie de evenimente prin care compania ieșeană pune la dispoziția organizațiilor din România cunoștințe specifice care să le ajute să-și continue activitatea indiferent de etapa pe care o traversează.

Înregistrarea webinarului o puteți urmări aici:

https://www.youtube.com/watch?v=8CqCrY9Vqe0

Elementele programului Dell Technologies destinat lucrului de la domiciliu au fost prezentate de Andrei Uhr, Dell Product Specialist, cu o experiență de 9 ani în industria IT. Astfel, simplificarea proceselor de mentenanță și implementare pentru IT folosind ProSupport Plus și Basic Deployment ajută angajații să fie productivi și eficienți oriunde s-ar afla.

Provocările pe care le presupune munca de acasă și soluțiile ce pot fi folosite au fost dezbătute de Diana Năstase, un profesionist complex care conduce din 2018 departamentul HR al Flex Timișoara, companie cu peste 4.000 de angajați.  Aceasta a declarat că, pentru a susține remote work, în cadrul companiei Flex au fost oferite facilități de training online (inclusiv despre munca de acasă și despre cum trebuie conduse echipe în sistem remote), suport tehnic și suport personal – consiliere.

Referindu-se la digitalizare și la planul de continuitate a afacerii (business continuity plan), Natalia Suchar-Suicimezov, manager servicii IT în compania SCC Services Iași, a explicat că acesta are ca elemente-cheie „o echipă cu roluri și responsabilități foarte bine definite, siguranța și securitatea angajaților, un plan detaliat de acțiuni, unul de testare efectivă și altul de comunicare în timp de criză. Acestora li se adaugă accesul neîntrupt la resursele companiei”.

 

Pentru că implementarea unei politici de telemuncă necesită condiții de securitate maximă, în cadrul webinarului au fost prezentate recomandări de securitate a datelor.

 

Folosirea sistemului work from home aduce organizației o serie de beneficii: productivitate, calitatea ridicată a muncii, absenteism scăzut, reducerea cheltuielilor cu spațiul și utilitățile. La rândul său, angajatul se bucură de flexibilitate, iar comunitatea are parte de o poluare redusă prin scăderea traficului.

 

Compania Quartz Matrix oferă soluții integrate pentru munca la distanță (remote work), dezvoltate pe baza experienței de mai bine de un sfert de secol pe piața din România, combinată cu cea a partenerilor și colaboratorilor săi. Organizațiile care aleg colaborarea cu Quartz Matrix se bucură de o serie de avantaje, printre care centrul autorizat de service și o echipă tehnică certificată. De avantaje suplimentare au parte companiile cu standardizare Dell oficială.