Ziua Agentiilor de Presa – editia a II-a

BUCURESTI - 15 iunie 2007

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Lucrarile celei de-a doua editii a Zilei Agentiilor de Presa organizata de Agentia de presa RADOR, au debutat astazi, 15 iunie, la Palatul Parlamentului, cu atelierul 'Cum utilizam informatia de presa?'

In prima parte a intalnirii, moderata de Carmen Ionescu, redactor- sef al Agentiei RADOR, reprezentanti ai agentiilor de presa dar si ai societatii civile au dezbatut subiecte legate de practica stirilor pe surse, modalitatea utilizarii informatiei de presa sau informatia ca marfa intr-o economie de piata globala, precum si viitorul agentiilor de presa in epoca internetului.

Directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, Ioana Avadani, a precizat ca unul dintre dezavantajele de a scrie la o agentie de presa este anonimatul. “Agentia de presa este un fel de scoala de corectie, prin rigoarea pe care o impune”, a precizat Ioana Avadani. Ea a enumerat cateva elemente din specificul presei de agentie, respectiv necesitatea de a scrie clar, concis si de a te incadra in ritmul impus.

Deputatul Mihai Malaimare s-a referit la colaborarea cu jurnalistii: 'Sunt foarte multi jurnalisti prosti, asa cum, din pacate, sunt si foarte multi politicieni prosti'. Nu e inclus aici jurnalistul de agentie, care este constrans sa transmita pe flux stiri pe care nu le interpreteaza, desi ar dori sa faca acest lucru, iar el reprezinta 'cel mai respectat si de temut jurnalist', in opinia domnului Malaimare.

Victor Alistar, director al Transparency International, a avut ca tema a discursului 'Corecta informare si cunoasterea domeniilor de monitorizare'. Conform afirmatiilor sale, agentiile de presa sunt mult mai putin expuse riscului unor derapaje, avand in vedere obiectivitatea, care trebuie sa le fie principala caracteristica.

Cristina Vasiloiu, director general al Euromonitor, in primul rand in calitate de client, a declarat ca stirea se cumpara daca se ridica la asteptarile potentialului client. In opinia sa, agentiile de presa trebuie sa transmita informatia bruta, obiectiva, corecta, completa si la timp.

Cristina Vulpe, director general al Agentiei Mediafax, a apreciat obiectivitatea si verticalitatea ca fiind principalele calitati ale unei agentii de presa, in conditiile in care 'puterea este aceeasi, indiferent cine conduce, iar presiunile sunt similare'.

Lucrarile vor continua astazi, pana la ora 18.00, cu ateliere pentru presa scrisa si presa electronica.

Progamul zilei de maine va cuprinde atelierul «Noi perspective asupra informatiei» dar si lansarea cartii „Din viata fascinanta a Radioului” a regretatului jurnalist Mihai Andrei.

Despre Radio România

Agenţia de presă RADOR - Monitorizăm evenimentele. Ştirile vin după.
Str. G-ral Berthelot nr. 60-64, sector 1, Bucureşti
Telefon: (+4) 021 303 12 49
Fax: (+4) 021 311 17 15
rador@srr.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/radio-romania/ziua-agentiilor-de-presa-editia-a-ii-a