EURO-Fereastra: Piața de tâmplărie va crește cu 2,9% pe an, până la 850 milioane euro în 2024

BUCURESTI - 16 decembrie 2021

Comunicat tip General in Arhitectura / Design, Constructii, Imobiliare

Piața locală de tâmplărie termoizolantă, evaluată la circa 800 de milioane de euro în 2020, va înregistra un declin ușor, de circa 1%, în 2021, activitatea din acest an datorându-se preponderent renovărilor. Din 2022 evoluția din domeniu ar urma să se reia, până în 2024 fiind estimată o creștere anuală de circa 2,9%. În acest scenariu, piața de tâmplărie din România va depăși, în 2024, pragul de 850 de milioane de euro, corespunzător unor livrări de 5,2 milioane de unități de ferestre, potrivit datelor prezentate de Interconnection Consulting Group în cadrul celei de-a patra ediții a videoconferinței EURO-Fereastra, ce a avut la începutul lunii decembrie 2021.
Piața de ferestre, în ansamblul său, s-a aflat pe un trend ascendent în ultimii șase ani, deși impactul pandemiei asupra sectorului a fost semnificativ mai ales în zona exporturilor și cu precădere în perioadele de restricții de circulație. Potrivit Eurostat, în 2020, exportul de ansambluri din PVC și aluminiu, respectiv de produse din lemn și oțel, a scăzut ușor de la un total de 236,7 milioane de euro (în 2019) la aproape 235,7 milioane de euro, cel mai accentuat regres fiind consemnat pe segmentul ansamblurilor din lemn, ca urmare a faptului că principala piață de export (Italia) a fost mai puternic afectată de existența unui număr mare de cazuri de îmbolnăvire cu Covid-19. Totuși, evoluția semnificativă a pieței interne de construcții, în special pe segmentul rezidențial, din ultimii doi ani, a sprijinit cererea de sisteme de tâmplărie în 2020 și în 2021, compensând aproape în totalitate pierderile generate de scăderea importurilor și menținând tendința de creștere din domeniu. În general, estimările pentru 2022 sunt rezervat-optimiste.

Speakeri EURO-Fereastra

Speakeri EURO-Fereastra

Cea de-a patra ediție din 2021 a videoconferinței EURO-Fereastra s-a axat pe o tematică generală, vizând retrospectiva celui de-al doilea an pandemic, perspectivele pentru următoarele 12 luni, precum și impactul pe care actuala politică internațională axată pe anularea emisiilor de dioxid de carbon îl va exercita asupra evoluției industriei de tâmplărie termoizolantă din România. Evenimentul, organizat de publicația Fereastra, a avut loc 9 decembrie 2021, în mediul online. Participanții au mai adus în discuție provocările date de adaptarea ofertei de produse cu eficiență termică ridicată la cererea axată pe prețuri reduse, problemele și oportunitățile generate de pandemia Covid-19, dar și noile riscuri estimate, legate de o posibilă scădere a calității produselor, în contextul scumpirilor și al unei cereri bazate, în continuare, pe preț.

Valentin Petrescu, președinte al Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă (PPTT) și vicepreședinte al FPSC: "Din informațiile deținute, rezultă că piața a crescut cu aproximativ 5% din punct de vedere valoric. Prin prisma cantitativă se înregistrează, însă, un ușor declin de circa 5%-7%, diferența fiind cauzată de majorările prețurilor la materiile prime care au avut loc în al doilea an pandemic. În ceea ce privește patronatul nostru și membrii săi, 2021 a fost un an bun, mai ales datorită faptului că, spre deosebire de alte domenii economice, sectorul construcțiilor și, implicit, cel al ferestrelor și fațadelor cortină, a funcționat în parametri aproape normali, la fel cum s-a întâmplat, de altfel, și în 2020. Dacă ne referim la eficientizarea energetică a clădirilor, este important de menționat faptul că la momentul actual se află în discuții normativul MC001, ce stabilește valorile coeficientului de transfer termic al tuturor componentelor unui imobil și care, din punctul nostru de vedere, trebuie modificat. Documentul este notificat la Comisia Europeană și va fi pe website-ul instituției pentru consultare până la mijlocul lunii ianuarie 2022", a declarat, cu prilejul participării la video-conferința EURO-Fereastra.

 

Răzvan Gabriel Popa, director executiv Alusystem: "Pentru Alusystem, 2021 a fost un an bun, deși nu ușor. Lipsa de materiale, creșterea prețurilor unitare, majorarea nejustificată a cererii, imposibilitatea de a livra la timp anumite produse etc. reprezintă provocări care ne-au afectat pe toți, indiferent dacă este vorba despre furnizori sau producători. Companiile din domeniu, fără deosebire, au avut de gestionat o perioadă complicată, mai ales prin prisma asumării termenelor incluse în contractele existente încă din 2020. În ceea ce privește activitatea Alusystem, noi deja am făcut o schimbare majoră dinspre proiectele de birouri și comerciale, către construcțiile rezidențiale, în 2022 peste 80% din contracte vizând acest sector. În 2022, considerăm că sustenabilitatea și reziliența vor fi subiecte centrale, indiferent dacă vorbim despre nZEB sau despre performanțele produselor".

 

Paul-Mihail Chipriean, Head of Window Solutions Rehau România: "În 2021, la nivelul diviziei Window Solutions ne-am confruntat cu o serie de provocări. Am întâmpinat dificultăți pe lanțurile de aprovizionare, pe de-o parte cauzate de o cerere foarte mare a clienților, ceea ce a generat o încărcare pe comenzi mult mai mare decât sarcina maximă suportată de actualele facilități de fabricație și, pe de altă parte, generate de lipsa materiilor prime necesare producției de profile. La toate acestea, se adaugă criza de transporturi experimentată la momentul actual și care face foarte dificil demersul de aprovizionare cu profile într-un timp rezonabil. Trecând de toate acestea, 2021 a fost un an excepțional din punct de vedere al livrărilor și rezultatelor financiare. Consemnăm o creștere considerabilă față de exercițiul financiar precedent, semnificativ afectat de pandemie, mai ales în perioada martie - mai. Sperăm că și în actualul an fiscal trendul ascendent se va menține, semnalele venite dinspre piață, cel puțin cele măsurate de noi și culese prin intermediul partenerilor, indicând probabilitatea destul de ridicată a unui asemenea scenariu".

 

Hubert Nuckowski, Managing Director, Aluprof System România: "Anul 2021 a fost excelent din punct de vedere financiar, cu toate că, la fel ca majoritatea companiilor din domeniu, am avut de soluționat problema spinoasă a lanțurilor de aprovizionare, care a dus, în mod inerent, la anumite întârzieri ale livrărilor. Surprinzător însă exercițiul financiar recent încheiat s-a concretizat prin rezultate foarte bune inclusiv în ceea ce privește subsidiara din România, scenariu pe care dorim să-l vedem transpus în practică și în 2022. Creșterea a fost una în termeni reali, manifestându-se atât față de primul an pandemic, cât și în raport cu 2019. De altfel, Aluprof a crescut în mod constant în ultimul deceniu pe piața locală, ceea ce a determinat ca în majoritatea anilor precedenți să stabilim permanent recorduri ale vânzărilor, ceea ce s-a întâmplat inclusiv în 2021. Trebuie precizat faptul că sporul a fost atât prin prismă cantitativă, cât și valorică, cu mențiunea că dinamica a fost chiar mai accelerată în ceea ce privește sistemele destinate execuției de usi și ferestre".

 

Dragoș Matei, director general AGC Flat Glass România: "Deși statisticile prezentate de Interconnection indică o anumită scădere pe segmentul de tâmplărie termoizolantă și fațade cortină din România, în ceea ce ne privește am constatat că, la fel ca în cazul altor societăți, am înregistrat rezultate mai bune chiar decât în 2019. Consider că și unii și alții avem dreptate. De fapt, are loc o polarizare a domeniului analizat, astfel încât marile companii reușesc să crească într-un ritm mai accelerat față de valoarea medie, societățile mai mici reușind să facă față cu greu provocărilor și confruntându-se cu scăderi considerabile. AGC, la fel ca și ceilalți furnizori majori de sticlă float, se confruntă cu problema unui raport nefavorabil între eforturile depuse și profitul obținut. Recent au avut loc însă niște schimbări, legate în principal de digitalizare, eficientizare energetică, realizarea unui mix mai bun de produse. De asemenea, prin creșterea prețurilor de livrare într-un moment în care piața s-a aflat într-o situație mai dificilă - chiar dacă demersul respectiv nu a fost unul 100% dorit - s-a reușit ca 2021 să devină un an deosebit de profitabil".

 

Virgil Lixandru, sales manager, Somfy România și Republica Moldova: "În 2021, am traversat o perioadă fastă atât la nivel local, cât și de grup. Provocările au fost constituite de majorarea accelerată a prețurilor la materiile prime, generată, printre altele, de dezechilibrele dintre cerere și ofertă. În cazul cuprului, avansul a fost de circa 90% în semestrul întâi din 2020, iar în cel al aluminiului de 200%. Noi am fost nevoiți să răspundem unor provocări suplimentare date de penuria microcipurilor, multe dintre acestea fiind fabricate în Malaezia - țară care s-a confruntat cu o situație sanitară deosebit de dificilă, ce a impus închiderea multor unități de producție. La toate acestea s-a adăugat costul logistic, care a sporit la rândul său foarte mult. Ca furnizori de sisteme automatizate de umbrire, am beneficiat de faptul că, odată cu pandemia, casele au devenit un fel de epicentru al activității cotidiene, ceea ce a justificat realizarea de investiții pentru modernizarea acestora și adaptarea lor în vederea asigurării unor spații potrivite pentru muncă".

 

***

Cea de-a patra ediție din anul 2021 a seriei de video-conferințe EURO-Fereastra, organizată de publicația Fereastra, a avut loc pe 9 decembrie și a avut ca subiect de dezbatere "Analiza și prognoza pieței de tâmplărie și fațade, în perioada 2022-2024". Evenimentul, ce s-a derulat pe o perioadă de aproximativ două ore, s-a bucurat de interesul unui număr foarte mare de urmăritori, specialiști în furnizarea de sisteme și producția sistemelor de tâmplărie, proiectare specializată, dar și reprezentanți a întregului sector de contrucții, atingând aproape 500 de vizualizări în mediul online (pe Facebook și Youtube).

Înregistrarea video-conferinței poate fi urmărită aici!

Informații la zi din sectorul construcțiilor și date despre evenimentele viitoare organizate de redacția Agenda Construcțiilor & Fereastra sunt disponibile la www.agendaconstructiilor.ro, www.fereastra.ro, www.euroconferinte.ro și pe Facebook, la www.facebook.com/agendaconstructiilor.fereastra

Despre Rampa Invest srl

www.agendaconstructiilor.ro
www.fereastra.ro
www.infosantiere.ro
www.euroconferinte.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/rampa-invest-srl/euro-fereastra-piata-de-tamplarie-va-creste-cu-2-9-pe-an-pana-la-850-milioane-euro-in-2024