Performanţa Danone Europa de Sud-Est susţinută cu inteligenţă românească

BUCURESTI - 3 noiembrie 2015

Comunicat tip Produse / Servicii in IT&C

Relevance Management anunţă că a finalizat, în doar 11 luni, implementarea cu succes a soluţiei de suport decizional pentru Danone şi continuă să ofere suport pentru buna funcţionare a acesteia.

Performanţa Danone Europa de Sud-Est susţinută cu inteligenţă românească
 Din punct de vedere tehnic şi din perspectiva businessului, complexitatea proiectului a fost o provocare interesantă pentru echipa de consultanţi Relevance. Experienţa acumulată în peste 15 ani, cu implementări in diverse industrii şi pentru diverse departamente, a facilitat dialogul şi a condus la găsirea soluţiilor potrivite pentru realizarea cu succes a proiectului DSS în mai multe ţări. 

Andrei Vasilescu - Director Executiv

Colaborarea dintre cele două companii a început la finalul anului 2013, atunci când în cadrul Danone a apărut necesitatea de a gestiona şi de a transforma un mare volum de date în informaţii valoroase. Proiectul DSS (Decision Support System) a demarat cu etapa de analiză şi a continuat cu realizarea întregii arhitecturi a soluţiei de suport decizional. Soluţia constă în implementarea unei platforme de DWH (Data Warehouse), care să gestioneze datele stocate în diverse baze de date, împreună cu două instrumente business intelligence pentru analiza şi raportarea informaţiilor relevante: QlikView pentru analize asociative, vizuale, ad-hoc şi Microsoft BI.  

„Din punct de vedere tehnic şi din perspectiva businessului, complexitatea proiectului a fost o provocare interesantă pentru echipa de consultanţi Relevance. Experienţa acumulată în peste 15 ani, cu implementări in diverse industrii şi pentru diverse departamente, a facilitat dialogul şi a condus la găsirea soluţiilor potrivite pentru realizarea cu succes a proiectului DSS în mai multe ţări.” a declarat Andrei Vasilescu, Director Executiv în cadrul Relevance.

Pentru ambele companii, o provocare suplimentară a fost aceea de a implementa platforma DWH, în paralel, cu introducerea unei noi soluţii SAP, pentru ţările din Europa de Sud-Est. În acest context, a apărut oportunitatea de a regândi şi sincroniza procesele de analiză şi raportare în toate departamentele Danone.

Acestor provocări li s-a alăturat aceea de a oferi servicii de management de proiect, care să susţină implementarea platformei în toate departamentele Danone România: Top management, Sales, Marketing, Finance şi Controlling, Purchasing, Milk, Supply Chain şi Producţie.

Ca urmare a implementării platformei de DWH şi a soluţiilor Business Intelligence, timpul de acces şi analiză a datelor a fost redus. Astfel, soluţia oferită de Relevance a crescut viteza şi flexibilitatea în realizarea de rapoarte şi analize. Aceasta a contribuit la optimizări pe întregul flux de business, deoarece informaţiile colectate prin platforma DWH pot fi vizualizate în multiple modalităţi. De asemenea, raportările şi analizele de suport decizional se realizează cu mai puţine resurse dedicate decât înainte de implementarea DSS.

Efectele pozitive ale implementării s-au simţit imediat în zona de vânzări, de exemplu, cu acces mult mai facil la date din teren şi cu sincronizare mai departe în fluxul productiv. Rapoartele sunt acum intuitive şi permit navigarea mult mai uşoară şi rapidă printre informaţii decât cele folosite anterior, chiar dacă volumul de date este mai mare. Acesta este exact procesul de Business Discovery promovat de QlikView.

Pentru departamentul Supply Chain au fost create noi tipuri de rapoarte. Înainte de utilizarea QlikView, acestea erau extrase din SAP. În prezent, aplicaţiile dezvoltate pe acest segment salvează mult din timpul de prelucrare. Fiind uşor de folosit, interfaţa QlikView corelează mult mai uşor datele şi scurtează timpii de decizie.

Soluţia implementată de Relevance aduce multiple beneficii şi în zona de securitate, permiţând centralizarea şi accesul mai rapid la date.

Parteneriatul dintre cele două companii continuă. Echipa Relevance pune la dispoziţie expertiza sa în DWH şi BI pentru adăugarea de noi facilităţi de DSS, aducându-şi astfel contribuţia la realizarea obiectivelor de business ale Danone.

Despre Relevance Management

-------------------------------------------------------
Cu o istorie de 11 ani pe piaţă, Relevance oferă soluţii complexe de Business Intelligence, Big Data şi Data Warehouse. De asemenea, este singurul partener DataStax în Romania şi oferă soluţii de Big Data pe platforma de tip enterprise construită în jurul Apache Cassandra, SOLR şi Spark.
Compania a fost pornită de către Ionuţ Toader şi Valentin Barbu cu viziunea de a simplifica luarea deciziilor în organizaţii, iar în 2004 a devenit primul partener Qlik în România, furnizând soluţia de Business Intelligence QlikView.
Peste 100 de companii din România au ales Relevance. Printre ele sunt Danone, ING Bank România, Regina Maria, Actavis, Albalact, Automobile Bavaria, CrisTim, Electroprecizia, Saint Gobain, Cyrom, Casa Pane, Gothaer, Up Romania, Comfert.