Bosch adoptă o strategie pe termen lung pentru dezvoltarea de autovehicule cu motor electric

BUCURESTI - 25 septembrie 2008

Comunicat tip General in Tehnologie

Acumulatorii auto Litiu-Ion - Viitorul autovehiculelor hibride şi electrice

Bosch adoptă o strategie pe termen lung pentru dezvoltarea de autovehicule cu motor electric

- În viitor, acumulatorii Litiu-Ion vor furniza energia necesară automobilelor hibride şi electrice
- Bosch îşi consolidează portofoliul prin înfiinţarea unei societăţi mixte alături de Samsung „SB LiMotive Co. Ltd.”, pentru dezvoltarea şi producţia de acumulatori Litiu-Ion
- Pentru anul 2015, Bosch previzionează la nivel mondial o cotă de piaţă de peste trei procente pentru segmentul de autovehicule hibride şi electrice

Stuttgart – Prin dezvoltarea şi ulterior, producerea de acumulatori Litiu-Ion pentru autovehicule, Bosch îşi diversifică gama de produse din domeniul sistemelor hibride şi electrice. Acesta este obiectivul pe care doreşte să îl atingă societatea mixtă SB LiMotive Co Ltd, înfiinţată împreună cu partenerul coreean Samsung SDI, la 1 septembrie 2008.

„În acest fel, suntem primul şi singurul furnizor din industria de automobile care dezvoltă în cadrul unei societăţi mixte acumulatori Litiu-Ion care să corespundă solicitărilor complexe ale autovehiculelor”, explică Wolf-Henning Scheider, preşedintele Consiliului de Administraţie al Gasoline Systems, divizie în cadrul grupului Robert Bosch GmbH. Bosch şi Samsung doresc să înceapă producţia de acumulatori în 2011.

„Pe lângă experienţa acumulată de Bosch în domeniul tehnologiilor autovehiculelor şi cunoştinţele tehnice ale companiei Samsung SDI în ceea ce priveşte tehnologia Litiu-Ion, cele două companii vor investi în următorii cinci ani între 300 şi 400 milioane de USD”, a mai adăugat Scheider. Acumulatorii Litiu-Ion reprezintă cheia pentru folosirea motoarelor electrice la autovehicule. Bosch lucrează de peste 30 de ani la dezvoltarea tehnologiilor pentru realizarea automobilului electric. Astfel, compania deţine cunoştinţe tehnice cuprinzătoare privind acumulatorii auto, managementul sistemului electric şi de frânare, precum şi sistemele de comandă a motorului. În plus, firma dispune de o gamă vastă de componente auto. Printre acestea se numără motoare electrice performante, electronică necesară gestionării proceselor, cât şi transformatoare de tensiune continuă. Bosch urmăreşte în primul rând realizarea conceptului de hibrid-paralel, care printr-o structură modulară a componentelor, se adaptează la solicitările variate ale producătorilor din industria de automobile şi la modelele produse de aceştia. Bosch dispune deja de primele comenzi pentru producţia de serie atât pentru autovehiculele hibride cu benzină, cât şi Diesel. Pe lângă prototipurile pentru autovehiculele hibride Mild şi Strong, Bosch oferă şi sisteme mai simple pentru tehnologia inovatoare Start-Stop sau pentru recuperarea energiei de frânare prin intermediul generatorului. Aceste concepte aduc, de asemenea, o contribuţie însemnată la reducerea emisiilor de CO2. Proiectul „Hibrid” reuneşte în cadrul grupului Bosch circa 370 de experţi din diferite domenii pentru dezvoltarea şi comercializarea de sisteme hibride şi electrice. Acestora li se mai alătură alţi 40 de angajaţi, care se ocupă de dezvolatarea şi comercializarea ulterioară pe piaţă a acumulatorilor Litiu-Ion.

Îmbinarea motoarelor cu ardere internă şi a echipamentelor electrice într-un hibrid obişnuit sau într-un hibrid de tip plug-in este privită de inginerii Bosch ca tehnologie tranzitorie. Necesarul tehnic şi, în consecinţă, greutatea tehnologiei încorporate este ridicată. Un concept pe termen lung îl constituie aşa numitul Range Extender: autovehiculul dispune de mai puţină tehnică „dublă” fiind prevăzut cu un motor cu ardere internă care serveşte exclusiv la încărcarea acumulatorului şi nu a angrenajului propriu-zis. În plus, acest concept asigură utilizarea energiei electrice pe distanţe medii. Prin urmare, motorul cu ardere internă permite o autonomie mai mare.

Pe termen lung, se urmăreşte folosirea exclusivă a energiei electrice, deoarece acest lucru elimină emisiile de noxe produse de autovehicul. Dezvoltarea autovehiculelor electrice depinde de progresele pe care le vor obţine inginerii în îmbunătăţirea performanţelor acumulatorilor şi de disponibilitatea conducătorilor auto de a accepta reîncărcarea acumulatorilor după parcurgerea unor distanţe de 100 - 200 de km.

Faţă de un motor electric, modelele hibride dotate cu motor cu aprindere prin scânteie pot economisi cu până la 25 de procente din emisiile de CO2, iar cele hibride Diesel cu până la 20 de procente, în comparaţie cu agregatele convenţionale cu aprindere prin scânteie. „Pornim de la premiza că, în 2015, dintr-un număr de 91 milioane de autoturisme noi şi autoutilitare, peste trei procente vor fi autovehicule hibride şi electrice', a explicat Scheider. Acestă cifră poate varia însă mult în funcţie de legislaţia ulterioară şi de progresele obţinute în dezvoltarea acumulatorilor.

Aceste cifre indică faptul că motorul cu ardere internă va deveni în următorii 20 de ani propulsorul cel mai des utilizat. „Pe viitor, necesitatea oamenilor de a se deplasa va fi cea care va stabili forma adecvată de propulsie', a accentuat Scheider. Astfel, autovehiculele electrice îşi pot dovedi utilitatea mai ales în zonele aglomerate şi în marile metropole. O autonomie medie este compatibilă cu conceptele tip Range Extender, în timp ce pe distanţe mai lungi se vor utiliza în continuare motoarele cu aprindere prin scânteie şi Diesel datorită performanţei la un consum redus de carburant.


Despre Robert Bosch SRL

Grupul Bosch este, la nivel internaţional, cel mai important producǎtor în industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru clǎdiri. În anul 2007, cei aproximativ 272.000 de angajaţi au realizat o cifrǎ de afaceri de 46,1 miliarde de Euro. Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 filiale si reprezentanţe regionale în peste 50 de ţǎri. Structura acestui concern mondial de dezvoltare, producţie si distribuţie susţine politica de extindere continuǎ a grupului. Bosch investeste anual peste trei miliarde de Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înscris peste 3000 de patente la nivel mondial în anul 2006. Concernul a fost înfiinţat la Stuttgart în 1886 de cǎtre Robert Bosch (1861 - 1942) sub numele de „Atelier de mecanicǎ finǎ si electrotehnică”.

Structura Robert Bosch GmbH asigurǎ independenţa financiarǎ, precum si libertatea antreprenorialǎ a Grupului Bosch. Aceasta îi permite companiei sǎ facǎ investiţii pentru asigurarea viitorului sǎu, precum si sǎ respecte responsabilitatea sa socialǎ. Capitalui social al Robert Bosch GmbH este deţinut în proporţie de 92% de cǎtre Fundaţia Robert Bosch. Funcţiile de conducere ale grupului sunt îndeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, care deţine si majoritatea voturilor. Cealaltǎ parte este deţinutǎ de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi site-ul www.bosch.com

Persoana de contact:
Eleni Sefel
Corporate Communication
Str. Horia Macelariu 30-34,
Sector 1, Cod 013937
Bucuresti
Tel: (021) 4057529

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/robert-bosch-srl/bosch-adopta-o-strategie-pe-termen-lung-pentru-dezvoltarea-de-autovehicule-cu-motor-electric