UNIUNEA MEDIATORILOR BANCARI FACE APEL LA REPREZENTANTII BANCILOR SI CLIENTII ACESTORA, CONSTITUITI IN GRUPURI ANTI BANCI, SA ISI REZOLVE LITIGIILE PRIN MEDIERE

BUCURESTI - 8 septembrie 2010

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Razboiul declansat de aparitia OUG 50/2010 privind creditele de consum, intre comunitatea bancara si clientii nemultumitii de modul cum unele banci inteleg sa aplice in practica prevederile ordonantei, a atins cote extreme, au foast lasate deoparte orice eticheta, au aparut amenintari voalate la persoana, jigniri si promisiuni de schimbare din functii, inventat conflicte de interese etc.

UNIUNEA MEDIATORILOR BANCARI FACE APEL LA REPREZENTANTII BANCILOR SI CLIENTII ACESTORA, CONSTITUITI IN GRUPURI ANTI BANCI, SA ISI REZOLVE LITIGIILE PRIN MEDIERE

Uniunea Mediatorilor Bancari considera ca deja sa intrat, de catre anumite banci, pe fagasul unui risc reputational.

Conflictul e in plina desfasurare si merita tratat cu toata atentia de catre comunitatea bancara, pentru ca riscul reputational aduce atingere inclusiv Constitutiei Romaniei.

Riscul reputational este definit ca fiind riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.

Gestiunea riscului reputational are in vedere asigurarea permanenta a unei imagini pozitive, conforme cu realitatea, in piata si in fata clientilor.

In urma unor practici incorecte, asupra portofoliului de clienti existenti ai bancilor, actiuni ce au provocat nemultumirea acestora exprimata public in toate mediile dar si prin reclamatii catre Protectia Consumatorilor si instanta de judecata, dupa numai o luna, bancile incep a resimti efectul propriilor actiuni, fapt ce pentru clientii era de asteptat, insa reprezentantii bancilor au crezut ca vor evita efectul.

Ei bine nu, s-au inselat de aceasta data, clientii proprii se obseva ca sunt hotarati de a pune capat clauzelor abuzive, amenintand bancile cu procese in instanta ale caror costuri, se ridica enorm ca timp si bani si nu trebuie omis faptul ca, dupa introducerea actiunii in instanta, debitorul are posibilitatea introducerii unei cereri accesorii prin care poate solicita suspendarea platii creditului pana la solutionarea definitiva a cauzei care ar putea dura cativa ani.

Perdantu in aceasta situatie fiind banca, clientul avand decat de castigat, mai putin timpul.

De aceia, Uniunea Mediatorilor Bancari face apel, atat la reprezentantii bancilor cat si la clientii acestora, care au format diverse grupuri de actiune sa rezolve divergentele actuale prin mediere pentru evitarea unor pierderi financiare de ambele parti, a timpului si reputatiei.

Uniunea Mediatorilor Bancari are convingerea si increderea, atat in reprezentantii bancilor cat si in clientii acestora ca, apelul nostru nu va ramane fara rezultat si ca vor apela in rezolvarea conflictelor deja existente prin mediere bancara.

Medierea bancara reprezinta modalitatea de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, extrajudiciara, cu ajutorul unui mediator specializat in domeniul medierii financiar bancare, in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al bancii si debitorului.

Pe timpul desfasurarii procesului de mediere bancara, reprezentantul bancii si debitorul, au dreptul sa fie asistati de avocat(i) sau de alte persoane(pentru debitor pe baza de procura speciala), in conditiile stabilite de comun acord.

Intre mediator, pe de o parte, banca si debitor aflati in litigiut, pe de alta parte, se incheie Contractul de mediere.

Daca, pe parcursul medierii, apare o situatie de natura sa afecteze scopul acesteia, neutralitatea sau impartialitatea mediatorului, acesta este obligat sa o aduca la cunostinta reprezentantului banci si debitorului, care vor decide asupra mentinerii sau denuntarii contractului de mediere.

Cand reprezentantul bancii si debitorul au ajuns la o intelegere, se redacteaza un acord scris, care va cuprinde toate clauzele consimtite de acestia in baza caruia, la sediul bancii se intocmeste un act aditional la contractul de credit, dupa caz, a carei respectare devine obligatorie atat debitorului cat si bancii, ne mai fiind necesar a fi supus autentificarii notarului public sau verificarii instantei de judecata

Despre SC.EU-Ro Calificari 2007 SRL,CIF - 21310381/2007

Comunicatul se adreseaza tuturor canalelor media
Uniunea Mediatorilor Bancari
Bucuresti, B-dul Chisinau Nr.8,Sectorul 2
Tel/Fax: 0216281218
Mobil: 0745515542 / 0744750036

office@mediatorbancar.ro