CaptainGO lanseaza primul indice al turismului din Romania

BUCURESTI - 3 septembrie 2009

Comunicat tip General in Turism

Indicele Turismului Romanesc CaptainGo exprima un singur lucru: hotelurile din Bucuresti, provincie, de pe litoral si de pe Valea Prahovei au un numitor comun: scadere, scadere, scadere! Diminuarea maxima a tarifelor este de 30%, iar cea minima este de 8%.

CaptainGO lanseaza primul indice al turismului din Romania

Bucuresti, 3 septembrie, 2009 - Observand influentele pe care noua situatie economica nationala si internationala le exercita asupra industriei turismului in Romania, CaptainGO.com lanseaza prima editie a Indicelui Turismului Romanesc, care este o statistica referitoare la evolutia tarifelor hotelurilor din Romania.

Pentru studiu, au fost luate in considerare hoteluri din toate categoriile – de la 2 la 5 stele. Esantionul este constituit din 100 de hoteluri din Bucuresti, 54 hoteluri pe litoral, 53 hoteluri de pe Valea Prahovei si din cele 407 hoteluri intalnite in 112 localitati din provincie.

In analiza, au fost luate in calcul doua situatii: cea in care rezervarea se face direct, la receptia hotelului, si evident, la tariful impus de hotelieri, si cea in care rezervarea se realizeaza indirect, prin sistemul CaptainGO, cand tarifele pot fi chiar mai mici decat la receptie.

Extremele s-au inregistrat in capitala, respectiv in provincie. In Bucuresti, cea mai semnificativa diminuare de tarife s-a semnalat pe segmentele de 3, 4 si respectiv 5 stele din Bucuresti, toate raportand scaderii medii intre 25% si 30%. Asta si datorita faptului ca aici 80% din piata ospitaliera e reprezentata de turismul de business. In provincie, micsorarea tarifelor a fost mai redusa, pentru ca nu s-a diminuat gradul de ocupare a hotelurilor. De ce? Pentru ca, spre deosebire de capitala, exista un echilibru intre turismul leisure si cel de afaceri.

In cazul litoralului romanesc, cea mai mare diminuare a suferit-o categoria hotelurilor de trei stele (-27%). Cat despre Valea Prahovei, valoarea cea mai mare in termeni de reducere procentuala este de -23%.

Pentru mai multe informatii cat si varianta scrisa a indicelui, trimiteti un email la camelia@captaingo.com.

Despre SC New Business Development SRL

CaptainGo este un sistem de rezervari hoteliere care la ora actuala ofera turistilor posibilitatea sa efectueze rezervari online ca si telefonic la peste 600 de hoteluri din Romania.

CaptainGO a fost fondat in 2007 de Lavinius Marcu cu fondurile obtinute la concursul de planuri de afaceri Ciel Awards. Afacerea a avut un trend ascendent inca de la inceput, in primul an inregistrand o valoare de 300000 euro pentru noptile de cazare vandute. In octombrie 2008, CaptainGO atrage ca si investitor fondul de investitii SeedMoney in schimbul unui pachet minoritar de actiuni.
Camelia Enachioiu,
camelia@captaingo.com
0752066969
lavinius@captaingo.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-new-business-development-srl/captaingo-lanseaza-primul-indice-al-turismului-din-romania