Puterea brandului pe piata produselor de ingrijire a incaltamintei

Arad - 1 noiembrie 2006

Comunicat tip General in Afaceri

Anul acesta Kiwi, brandul numarul unu in Romania si in lume in ingrijirea incaltamintei aniverseaza 100 de ani de experienta. „In decursul ultimilor 100 de ani Kiwi a revolutionat ingrijirea incaltamintei pe tot cuprinsul globului.” a declarat Paco Casa, Global Brand President Kiwi. „Daca este prezent in enciclopedii, inseamna ca Kiwi este un brand care a intrat in istorie”, a adaugat acesta.

Puterea brandului pe piata produselor de ingrijire a incaltamintei

Ca parte a centenarului Kiwi, KRC Research a realizat un studiu privind importanta incaltamintei curate si lustruite pentru consumatori. Rezultatele studiului au aratat ca mai mult de 8 din 10 adulti din Marea Britanie, Africa de Sud, Indonezia si Statele Unite cred ca este foarte important ca incaltamintea sa fie lustruita si curata pentru a face impresie buna.
In Romania grija acordata incaltamintei este mai redusa, dar interesul pentru ingrijirea incaltamintei va creste cu siguranta in viitor. Conform studiului TGI 2005 al Mercury Research, 20% dintre cumparatorii adulti din mediul urban nu achizitioneaza nici un fel de produse de ingrijire a incaltamintei. Dat fiind faptul ca in mediul rural acest tip de produs este mult mai putin achizitionat, procentul total al celor care nu achizitioneaza produse de ingrijire a incaltamintei s-ar putea situa undeva la 30 – 40 %.

In perioada septembrie 2005-iunie 2006 piata produselor de ingrijire a incaltamintei din Romania a inregistrat o crestere de 25,5% in volum si o crestere de 33,9% in valoare fata de perioada similara precedenta. Evolutia pietei produselor de ingrijire se face in tandem cu evolutia pietei de incaltaminte care a inregistrat o crestere incurajatoare datorata cresterii nivelului de trai si preferintelor tot mai accentuate ale consumatorilor catre produse de calitate, mai scumpe. Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au depasit 300 milioane euro in 2005, acesta fiind cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani. „Atunci cand cumperi incaltaminte de marca si platesti pentru o pereche echivalentul salariului minim pe economie, nu poti folosi pentru ingrijire decat produse de marca.” este de parere Adriana Nadraguta, Brand Manager Kiwi Romania.

Piata produselor de ingrijire a incaltamintei din Romania este inca destul de fragmentata , primii 8 producatori detinand 80% din piata dar tendinta este de concentrare. Kiwi este brandul lider in Romania in categoria produselor pentru ingrijirea incaltamintei. Kiwi detine in valoare o treime din total piata, fiind de trei ori mai mare decat numarul doi. Volumic cota este mult mai redusa, ceea ce denota ca Kiwi ofera produse pozitionate atat calitativ cat si ca pret pe segmentul premium. Pe segmentul crema lichida, in perioada septembrie/octombrie 2005 - iulie/august 2006 Kiwi detine conform MEMRB, o cota de piata valorica de 45,1%, iar pe segmentul bureti cu silicon Kiwi detine o cota valorica de 50,8%.

Importanta pe care o are marca in alegerea produselor de ingrijire a incaltamintei face ca investitiile in sustinerea si cresterea brandului sa fie foarte importante. Kiwi a lansat in decursul anului 2006 doua produse noi Kiwi Express Cream si Kiwi AquaStop. Kiwi Express Cream este o crema tip pasta, mai consistenta decat crema lichida, destinata celor care isi doresc acea ingrijire intensa a pielii care prelungeste viata pantofilor, dar in acelasi timp si o solutie rapida si comoda. Kiwi AquaStop este un spray impermeabilizant ce creaza un strat invizibil care protejeaza incaltamintea impotriva ploilor, zapezii precum si a petelor de ulei si grasime. „In curand va fi lansat Kiwi Sport, o crema lichida conceputa special pentru incaltamintea de culoare alba. Tot in curand va fi lansat si Kiwi Fresh’Ins branturi odorizante pentru femei. Ultra subtiri, usor parfumate, acestea se introduc in incaltaminte pentru a asigura prospetimea piciorului pe durata intregii zile.” precizeaza Adriana Nadraguta.

„Pe langa promotiile de pret destinate atat consumatorului final cat si clientilor incercam sa organizam si actiuni complexe de educare a consumatorilor cu privire la ingrijirea incaltamintei. De aceea toamna aceasta desfasuram o campanie de demonstratii in locatiile de tip hypermarket care are ca scop informarea consumatorilor asupra pasilor necesari de facut in ingrijirea incaltamintei cat si asupra produselor din gama Kiwi. Aceasta campanie in store are si sprijinul unei campanii TV care se deruleaza pe principalele posturi private.” adauga Nadraguta.

Despre SC Safilar SA

Crema de ghete Kiwi a fost creata in anul 1906 in Australia de catre William Ramsey. Numele este un omagiu adus sotiei sale care era de origine din Noua Zeelanda (pasarea Kiwi este simbolul acestei tari ai carei locuitori mai sunt numiti si Kiwi). In 1908 este produsa crema de ghete Kiwi rezistenta la apa. Astazi brandul Kiwi este comercializat in peste 200 de tari, cuprinzand produse specializate care se adreseaza diverselor tipuri de incaltaminte: din piele naturala, din piele intoarsa, din velur, din piele sintetica, din material textil cat si accesorii: sireturi , perii, branturi.

Brandul Kiwi este reprezentat in Romania de catre compania Safilar, care mai are in portofoliu si alte branduri de renume precum Ambi Pur, Frisbi, Sensitive si este produs de catre concernul american Sara Lee.
Mihaela Popa
Public Relations
Safilar
tel: 0257 /206505

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-safilar-sa/puterea-brandului-pe-piata-produselor-de-ingrijire-a-incaltamintei