Deții un depozit? Cum îți gestionezi stocurile?

Baia Mare - 8 aprilie 2020

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Finante / Contabilitate


Companiile care activează în diferite sectoare fac adesea erori similare atunci când vine vorba de gestionarea stocurilor. Aceste erori conduc la pierderi, adesea atât de mari încât însăși stabilitatea întregii companii este pusă în pericol.

program gestiune depozit

program gestiune depozit

Un program de gestiune stocuri perfect adaptat afacerii este capabil să maximizeze profitul companiei, chiar de la „firul ierbii”, din depozit. Altfel spus, un soft de gestiune ajută companiile cu rapoarte în timp real despre câte unități din fiecare produs au în stoc, când trebuie să realizeze o nouă comandă și mai mult, în ce locații se găsesc unitățile disponibile.

2 factori importanți de luat în considerare în alegerea unui software de gestiune pentru depozit

* configurația versatilă și adaptabilă pe domeniul de activitate al companiei

* capacitatea de integrare a acestuia cu alte sisteme de contabilitate financiară disponibile în companie

6 semne de gestiune precară a stocurilor

1. Ignoranța 

Lipsa evidenței în timp real a stocului.Dacă stocul existent este disponibil o dată pe an atunci când se realizează inventarul, este imposibil de stabilit care este profitabilitatea fiecărui proces sau produs. Mai mult decât atât, în lipsa unui program de gestiune pentru depozit sau magazin, pot apărea situații în care  sunt însușite bunuri, fără ca cineva să le observe lipsa.

2. Dependența

Focus pe câțiva angajați în gestiunea stocurilorAdeseori întreaga gestiune a stocurilor se bazează pe evidențele externe ale 2 sau 3 angajați.Ce se întâmplă când aceștia părăsesc definitiv compania? Practic succesul și continuitatea activității de livrare sau producție intră în colaps. 

3. Confuzia

Producția sau livrarea sunt adesea blocate sau întârziateLipsa etichetărilor de raft sau a codurilor de bare conduc la întârzieri în producție sau livrare, deteriorări ale produselor perisabile ca urmare a lipsei evidenței lor, și implicit diminuarea cifrei de afaceri și a profitabilității. ex: Atunci când un operator nu găsește un produs în stoc, compania se află în situația în care plătește un angajat pentru o activitate care putea fi evitată prin existența unor programe de gestiune. 

4. Procesele manuale 

Lipsa automatizării conduce la timp irosit de gestionar și date incomplete pentru management. Indiferent cât de performantă este echipa din depozit, resursa umană nu va fi niciodată capabilă să gestioneze sarcinile de gestiune cu acuratețea unui software de gestiune stocuri.În plus, în lipsa unei evidențe automatizate, operatorul  (prea) bine intenționat va realiza operațiuni repetitive de verificare a stocului, pentru a se asigura de acuratețea evidențelor lui. Ca urmare, resurse de timp și financiare irosite inutil. 

5. Superficialitatea

Lipsa unei evidențe generează pierderi, supraîncărcări  inutile cu stocuri sau stocuri insuficiente. În lipsa unei evidențe clare, companiile sunt tentate să păstreze stocurile la minim și deci, riscă clipă de clipă să rămână fără stocuri. Iar acest risc crește exponențial în lipsa unei actualizări în timp real a stocurilor.

6. Timpii morți de așteptare

Lipsa unei evidențe accesibile în timp real din mai multe puncte de lucru și de pe mai multe dispozitive, generează întârzieri în livrare și raportare. Iar pe ultima linie, întârzieri în decizii de management generatoare de valoare pentru companie.

O companie care gestionează stocuri fără un software de gestiune, nu este una competitivă

Pentru o companie care are dificultăți în gestionarea stocurilor din depozit sau magazine, a comenzilor sau recepțiilor, are vânzare offline dar și online, și se mai confruntă și cu perisabilități, gestiunea automatizată printr-un software integrat este soluția salvatoare.

Gestionare eficientă, mai puține întârzieri în livrare și adio documentelor de hârtie.