Cum acţionează un leader în momente de schimbare în organizaţie?

BUCURESTI - 14 iunie 2007

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Peste 60 de reprezentanţi de top ai celor mai importante companii din Bucureşti au participat la evenimentul “Leading in Challenging Times” organizat de Wilson Learning Romania în data de 12 iunie 2007 la Howard Johnson Grand Plaza Hotel. Evenimentul i-a avut ca vorbitori pe Linda Bower, Director Custom Solutions, Wilson Learning Europe, Anca Harasim, Director Executiv, Amcham şi Mike Poulsen, Managing Director, Wilson Learning Europe.

Cum acţionează un leader în momente de schimbare în organizaţie?

Vorbitorul principal al acestui eveniment, Linda Bower, Director Custom Solutions, Wilson Learning Europa, este un reputat autor, vorbitor şi consultant în domeniul imbunătăţirii performanţelor individuale. Numele său este asociat cu Wilson Learning de peste 20 de ani. Linda Bower a publicat peste 100 de articole în publicaţii de afaceri din Portugalia, Spania, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii, subiectele abordate în aceste articole fiind legate întotdeauna de oamenii din spatele afacerilor.

Prezentarea Lindei Bower, „Managing Change in Challenging Times” s-a axat pe semnificaţiile raportului dintre pierdere şi câştig pe care organizaţia şi implicit oamenii din organizaţie, le resimt atunci când intervine schimbarea. Pentru a trece cu succes peste perioadele dificile de tranziţie, leaderii de azi trebuie ca, înainte de toate, să ia în calcul reacţiile angajaţilor.

Cercetările întreprinse pe diverse domenii de activitate au demonstrat că rata de eşec în implementarea noilor iniţiative este, în mod alarmant, de 70%. Cel mai des invocat motiv de eşec sunt oamenii pentru că, atunci când nu sunt adecvat implicaţi în procesul de schimbare, îi rezistă. Linda Bower recomandă leaderilor să le arate oamenilor că ei sunt cea mai importantă investiţie a organizaţiei, oferindu-le sprijin în perioadele de tranziţie.

În prezentarea cu titlul „Cultura, valorile şi performanţa individuală – calea către succesul organizaţiei”, Anca Harasim, Director Executiv, AmCham, a vorbit despre elementele cheie pentru reuşita în afaceri, într-o lume aflată într-o competiţie continuă pentru acelaşi tip de resurse – oamenii. Potrivit prezentării, organizaţiile reprezintă de fapt o reţea de conversaţii construită pe trei niveluri: executiv, individual şi operaţional. Din cauza că, în proporţie de 95% oamenii nu ştiu să asculte şi, mai mult, nu sunt constienţi de importanţa acestui lucru, toate eforturile de schimbare din cadrul unei organizaţii sunt în van. În orice organizaţie există doua tipuri de conversaţie: productivă şi neproductivă. Managementul ar trebui să încurajeze conversaţiile productive pentru a scoate la iveală care sunt lucrurile care nu merg bine în companie şi de ce.

La rândul său, Mike Poulson, Managing Director, Wilson Learning Europe, a subliniat importanţa abilităţilor „fine” (soft skills) pe care trebuie sa le aibă orice leader de succes pentru a atrage, a reţine şi a scoate la iveală cele mai bune calităţi ale angajaţilor săi. În vremurile în schimbare în care trăim oamenii trebuie să îşi dezvolte competenţe precum comunicarea, socializarea pentru a se adapta schimbărilor care apar neîncetat.

Luând în considerare feed back-ul pozitiv primit de la participanţi cu privire la organizarea evenimentului, dar mai ales la noutatea şi utilitatea informaţiilor prezentate, considerăm că evenimentul s-a bucurat de succes.

Evenimentul a fost sustinut de Cosmote, Alexandrion Grup Romania si Stanton Chase International şi sprijinit de partenerii noştri media: BBW, Cariere, Curierul Naţional, Prezent, The Investor, NewsIn şi ComunicateDePresa.Ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/senior-interactive/cum-actioneaza-un-leader-in-momente-de-schimbare-in-organizatie