STUDIU: 58% dintre romanii care cumpara online sunt femei. Afla ce produse prefera acestea!

BUCURESTI - 26 ianuarie 2017

Comunicat tip Produse / Servicii in Retail

Studiile arata ca Romania se afla pe ultimul loc din UE in ceea ce priveste efectuarea de achizitii online. Cu toate acestea, in ultima vreme din ce in ce mai multi romani se orienteaza catre shopping-ul online, care prezinta mai multe avantaje decat cel traditional.

STUDIU: 58% dintre romanii care cumpara online sunt femei. Afla ce produse prefera acestea!

Totodata, desi inca mai exista companii care sunt in continuare reticente cu privire la crearea si mentinerea unei prezente in spatiul online, din ce in ce mai multe firme incep sa observe comportamentul consumatorilor, care petrec tot mai mult timp pe Internet si intreprind diverse actiuni, printre care si cumpararea de produse.

Potrivit unui studiu derulat recent, numarul romanilor care prefera sa cumpere produse online a crescut cu 25% fata de anul trecut. Dintre acestia, 58% sunt femei cu varste intre 25-34 de ani. Potrivit statisticilor, 6 din 10 femei care fac cumparaturi online achizitioneaza haine. Se pare ca segmentul de fashion are o pondere extrem de mare in ceea ce priveste preferintele femeilor.

Iata ce produse prefera romancele si care sunt achizitiile in care investesc cele mai mari resurse financiare:

· Bijuteriile si accesoriile. In topul preferintelor doamnelor si domnisoarelor se afla, pe langa vestimentatie, bijuteriile si accesoriile. Magazinele online le ofera acestora oportunitatea de a naviga usor prin intreaga gama de produse, oprindu-se in final la cel ales. Un avantaj enorm al magazinelor online il reprezinta faptul ca in cadrul site-ului pot include absolut toate produsele pe care le au in stoc, deoarece spatiul nu este limitat, asa cum este cel din interiorul magazinelor fizice. Daca, de pilda, utilizatoarea cauta o pereche de cercei cum sunt cei de AICI, aceasta poate gasi cu usurinta toate modelele disponibile la magazinul respectiv: cercei lungi, cercei rotunzi, cercei cu tortita, bobina sau cercei tip candelabru. Dupa vizualizarea lor, aceasta isi alege modelul preferat si plaseaza instant o comanda. Nimic mai simplu, nu-i asa?

· Piesele vestimentare si pantofii sunt la mare cautare in spatiul online. Femeile moderne profita de avantajele pe care le ofera shopping-ul online: comoditatea, simplitatea platii si economisirea timpului de achizitie. Femeile prefera cumparaturile online in detrimentul celor traditionale, deoarece astfel nu mai sunt nevoite sa infrunte aglomeratia din magazine, atitudinea nepasatoare a vanzatorilor, iar timpul pe care l-ar fi investit in gasirea rochiei, bluzei sau fustei potrivite este redus simtitor.

· Produsele cosmetice si de ingrijire personala. Fie ca vorbim despre farduri de pleoape, mascara, rujuri, fond de ten, creme, sampoane sau geluri de dus, doamnele si domnisoarele prefera sa plaseze o comanda online, decat sa viziteze magazinele fizice. Acest lucru ar dura prea mult, iar intr-un interval scurt de timp nici macar nu e posibila vizitarea mai multor magazine, in scopul compararii preturilor produselor. Chiar si asa, femeile pot face lucrul acesta online! Pe Internet, compararea produselor prin prisma pretului, a brand-ului sau a compozitiei este mult mai facila, aspect ce accelereaza decizia de cumparare si efectuarea achizitiei.

Shopping-ul online reprezinta un instrument la indemana pentru femeia moderna, care este ocupata in mare parte a timpului, dar cu toate acestea este dispusa sa investeasca financiar in tehnici si produse de infrumusetare.