Căutarea cuvintelor cheie în SEO
BUCURESTI - 21 decembrie 2023
Comunicat tip General in Afaceri
În tot procesul de marketing și comunicare pe care fiecare antreprenor îl parcurge pentru afacerea sa, trebuie neapărat să includă și comunicarea online, de care se leagă puternic și SEO - Search Engine Optimization
Într-o lume în care reconversia profesională este la ea acasă, trebuie să ai curajul să schimbi ceea ce nu îți face mare plăcere pe plan profesional cu un domeniu care să îți aducă mai multe satisfacții.
Avantajul anilor în care trăim este că poți să faci asta foarte simplu, online, cu ajutor de la centrul de formare APSAP unde găsești o mulțime de cursuri online sau în persoană. Acestea se adresează, atât persoanelor care își doresc să facă reconversie profesională, cât și celor care doresc să fie la curent cu noutățile din domeniul lor de activitate și să facă networking de calitate cu alte persoane cu aceleași interese.
SEO este un domeniu foarte complex și într-o continuă schimbare. De aceea este deosebit de important să rămâi la curent cu noutățile și să știi cum să adaptezi conținutul la tendințe. Nu ai cum să neglijezi schimbările de algoritm - care nu sunt rare - pentru a putea ține afacerile cu care colaborezi pe primele locuri în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.
Sunt multe de povestit despre acest domeniu, însă azi am ales să vorbim despre cum faci cercetarea cuvintelor cheie, acest aspect fundamental al SEO.
Cercetarea cuvintelor cheie in SEO
Cuvintele sunt cheie atunci când vorbim despre strategia SEO, deoarece identificarea corectă a celor după care potențialii clienți caută afaceri ca a ta și folosirea lor cu înțelepciune vor ajuta business-ul să fie afișat în topul căutărilor.
Dacă SEO este un domeniu care pare să te atragă, ai ajuns în locul în care trebuie, deoarece azi intrăm în această lume prin aflarea tehnicilor de căutare a cuvintelor cheie.
Iată pașii prin care îți recomandăm să treci pentru a identifica mai bine și mai ușor cuvintele cheie pe care să le folosești mai apoi în strategia SEO:
1. Identifică cele mai bune cuvinte care descriu afacerea și la fel și publicul țintă și nevoile acestuia. Această combinație te va ajuta să înțelegi bine cele două părți și să alegi cele mai potrivite cuvinte cu care să lucrezi mai departe.
2. Folosește-te de instrumente digitale pentru a identifica cuvintele cheie cele mai căutate. Poți să alegi Google Keyword Planner care este gratuit sau instrumente de la Moz, Ahrefs sau altele plătite. Vezi care ți se potrivește cel mai bine pentru fiecare afacere în parte și profită de ajutorul pe care ți-l oferă.
3. Analizează competiția și vezi ce cuvinte cheie folosește ea pentru a-ți da seama ce ar putea funcționa și pentru tine. Nu este nimic greșit în asta; și ei fac la fel, te asigurăm.
4. Alcătuiește o listă de cuvinte cheie relevante pentru campania pe care urmează să o lansezi. Nu te limita însă la cuvinte simple, adaugă și expresii pe lângă acestea, care să te ajute să acoperi o plajă mai largă. Fii atent, atât la volumul căutărilor, dar și la calitatea acestora. Nu face rabat de la niciuna. Cuvintele de tip long-tail îți vor aduce trafic mai de calitate, adică mai multe conversii, deoarece sunt mai specifice.
5. Elimină cuvintele cheie prea generale, pentru care nu poți identifica cu certitudine intenția de căutare din spate. Optimizarea pentru acestea consumă multe resurse, iar traficul obținut aduce puține conversii. Pe scurt, nu merită efortul.
6. Monitorizează performanța cu ajutorul Google Search Console și a altor tool-uri - plătite sau nu - în așa fel încât, dacă observi rezultate care nu neapărat te mulțumesc, să poți să regândești strategia, fără să aștepți ca bugetele să fie cheltuite pe nimic. Această parte este deosebit de importantă deoarece te va ajuta să economisești și să îți dai seama de ce se potrivește mai bine sau mai puțin bine.
7. Caută sinonime care să îți vină în ajutor dacă te simți vreodată în impas. Astfel vei acoperi o plajă mai largă a căutărilor, ajungând și la cei care nu folosesc întotdeauna cele mai uzuale cuvinte sau expresii.
Cam atât am avut de spus în introducerea despre identificarea cuvintelor cheie în SEO. Sperăm că aceasta ți-a mai adus puțină lumină în ceea ce privește acest domeniu și te-a făcut curios să afli și mai multe despre el.