Retenția angajaților - cum să-ți păstrezi angajații valoroși în companie

BUCURESTI - 16 august 2024

Comunicat tip General in Afaceri

Numărul crescut de locuri de muncă și ușurința cu care angajații se pot muta de la un angajator la altul sunt elemente care încurajează, în lipsa unei strategii concrete de motivare și retenție, fluctuația de personal. Pentru că angajații implicați reprezintă motorul unui business și calea sigură spre succes, motivarea și recompensarea acestora ar trebui să intre negreșit pe lista investițiilor pe care companiile le fac.

Retenția angajaților - cum să-ți păstrezi angajații valoroși în companie

Indiferent dacă activezi într-o companie mare sau conduci o echipă de angajați într-un business la început de drum, iată care sunt strategiile prin care poți păstra angajații valoroși alături de tine în firmă pe termen lung.

Implementează un mediu de lucru performant și confortabil

Mediul în care angajații își desfășoară activitatea influențează percepția acestora despre locul de muncă, dar și nivelul de productivitate.

Pe de o parte, este important ca angajații să beneficieze de facilități care să le ușureze activitatea, fie că este vorba despre scaune ergonomice, echipamente moderne care să le îmbunătățească performanța, soft POS și alte soluții care să faciliteze colaborarea cu clienții. Cu cât echipamentele pe care angajații le au la dispoziție sunt mai performante și mai intuitive, cu atât aceștia vor lucra mai ușor și mai eficient.

În plus, de la birou n-ar trebui să lipsească zonele de relaxare și spațiile de luat masa. Acestea permit angajaților să-și petreacă pauzele într-un mediu confortabil, contribuind la reducerea stresului la locul de muncă.

Oferă beneficii adaptate nevoilor salariaților

Strategia de motivare și recompensare a resursei umane trebuie adaptată nevoilor reale ale angajaților. Pentru a se simți valorizați, salariații își doresc ca efortul să le fie răsplătit cu beneficii adaptate stilului lor de viață și necesităților de moment.

Câteva dintre beneficiile importante pentru generațiile actuale de angajați sunt posibilitatea de a munci exclusiv remote sau hibrid, de a se bucura de un program flexibil sau de a beneficia de oportunități de creștere profesională. Totuși, pentru că fiecare persoană e diferită, înainte de a implementa anumite tipuri de beneficii, este recomandat să soliciți părerea angajaților, permițându-le să aleagă dintr-un set de propuneri, create în acord cu specificul de activitate al firmei.

Acordarea beneficiilor extrasalariale flexibile poate fi o altă modalitate de a mulțumi angajații, venind în întâmpinarea nevoilor diverse pe care aceștia le au. Cu ajutorul acestor beneficii flexibile, angajații au libertatea de a alege cum doresc să folosească bugetul extrasalarial pus la dispoziție de angajator, fie că este vorba despre alocarea fondurilor înspre o vacanță, fie abonamente fitness, traininguri sau alte servicii.

Nu în ultimul rând, angajații apreciază companiile care susțin și încurajează echilibrul dintre muncă și viața personală. Prin urmare, crearea unei culturi organizaționale sănătoase, care respectă angajatul, prioritizează bunăstarea acestuia și ia în considerare nevoia lui de a trăi în echilibru va determina salariații să rămână în companie pe termen lung.

Creează oportunități de creștere și dezvoltare profesională

Angajații apreciază mediile de lucru în care identifică oportunități de creștere, în special într-un moment în care dezvoltarea profesională este deosebit de importantă pentru aceștia. Prin urmare, angajatorul poate susține acest demers, organizând traininguri și workshopuri sau facilitând accesul angajaților la diferite cursuri de specializare. Aceste investiții se vor transforma în câștiguri nu doar pentru angajat, ci și pentru companie.

În plus, odată cu acumularea de experiență, mulți dintre angajați își doresc să evolueze și să ocupe poziții ierarhice superioare. În cazul în care în companie nu există astfel de oportunități, aceștia vor fi tentați să plece. În aceste situații, este recomandabil ca firmele să creeze un plan de carieră pentru angajați, oferindu-le variante de a evolua atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere ierarhic.

Deși există multiple variabile atunci când vine vorba de retenția angajaților, este important de reținut că aceștia vor rămâne loiali unei companii care îi valorizează, le înțelege nevoile și îi ajută să se dezvolte. Un angajat valoros, care se implică activ în îndeplinirea obiectivelor organizaționale, care este performant și eficient la locul de muncă reprezintă, înainte de toate, principalul atuu al firmei într-o piață competitivă.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/seo-monitor/retentia-angajatilor-cum-sa-ti-pastrezi-angajatii-valorosi-in-companie1