Ce trebuie să știe companiile despre schimbarea providerului de cloud - Gomag a implementat migrarea în 48 de ore

Baia Mare - 23 septembrie 2020

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Internet

Sunt multe motive pentru care o companie alege să schimbe providerul de servicii cloud. Fie pentru faptul că un alt furnizor de servicii este o potrivire mai bună în ceea ce privește serviciile, acordurile la nivel de serviciu (SLA), fie pentru prețurile practicate în comparație cu furnizorul actual. Totuși, există și varianta în care schimbarea providerului de cloud vine ca o consecință normală a creșterii business-ului.

Gomag a implementat migrarea catre alt provider de servicii cloud in 48 de ore

Gomag a implementat migrarea catre alt provider de servicii cloud in 48 de ore

Gomag, platforma de ecommerce românească nr. 1, cu peste 1700 de magazine online în portofoliu și peste 2,7 mil de useri care vizitează lunar magazinele online din platformă, a trecut recent printr-o astfel de migrare.

Creșterea business-ului cu peste 60% a determinat schimbarea providerului de cloud, pentru a evita situația în care volumul mare de magazine online deschise în ultimele luni ar afecta business-urile clienților. 

Primii pași spre migrare au fost făcuți încă de la începutul lunii iunie, și conform planului de implementare, finalizarea era programată pentru prima parte a lunii octombrie.

Totuși, o situație neprevăzută a constrâns echipa Gomag să finalizeze migrarea în 48 de ore. Realizarea întregului proces cu succes într-o perioadă extrem de scurtă a fost posibilă prin colaborarea cu Bunnyshell, o echipă de experți pe partea de cloud deployment & cloud management.

„Aș îndrăzni să spun că am implementat această procedură într-un timp record. Pentru un magazin online viteza este un factor esențial, de aceea, în momentul în care am observat că o situație aparută la providerul de servicii cloud a început să afecteze intermitent viteza de încărcare a magazinelor, am decis să facem switch-ul în regim de urgență. În 48 de ore migrarea era încheiată cu succes, astfel încât să nu afecteze business-urile clienților. Pentru aceștia, trecerea efectivă s-a făcut fără downtime”, a declarat Aurelian Motica, CTO și co-fondator Gomag. 

Pentru companiile care aleg să migreze către un alt provider de cloud este important să identifice avantajele schimbării pentru dezvoltarea business-ului: scalarea și mai rapidă a infrastructurii, dar și îmbunatățirea uptime-ului. 

„Întreaga echipă Gomag a fost în stare de alertă 48 de ore. Când peste 1700 de companii își pun business-urile și încrederea în mâna noastră, responsabilitatea este foarte mare, iar noi și echipele noastre înțelegem foarte bine acest lucru. Considerăm că eCommerce înseamnă mult mai mult decât un site, ci fluxuri de date care vin prin intermediul utilizatorilor și care rulează între toate entitățile integrate într-o platformă, sarcină ce trebuie serios gândită și coordonată.

De aceea suntem recunoscători pentru sprijinul pe care l-am primit de la clienți, echipă și parteneri, a declarat Cosmin Dărăban, CEO șI co-fondator Gomag. 

Cu o creștere de 100% estimată pentru 2020, compania din Baia Mare are în plan să se extindă şi în afara României, în mai multe datacentere din țări europene pentru a putea servi mai bine numărului tot mai mare de clienți care aleg să își deschidă magazine online pe platforma de ecommerce.

Investițiile Gomag în infrastructura de cloud în ultimul an au depășit 120.000 de euro. După această acțiune urmează noi investiții care vor permite platformei să ofere cele mai performante servicii.

Gomag este o platformă construită de la zero de o echipă românească, și are un ecosistem foarte bine format, platforma fiind conectată la întreaga infrastructură de ecommerce din România: furnizori de servicii, firme de curierat, procesatori de plăţi online, marketplace-uri ş.a.m.d. În plus, echipa Gomag oferă o soluţie completă, nu doar o platformă de ecommerce, oferind o conexiune între client și furnizorii de servicii, cum ar fi partenerii specializaţi în marketing etc.