92 de milioane de turisti viziteaza tari din Europa Centrala si de Est

BUCURESTI - 6 aprilie 2016

Comunicat tip General in Administratie Publica, IT&C, Tehnologie

In topul preferintelor vizitatorilor de muzee, Romania se afla la mijlocul clasamentului european, devansand tari cu traditie

92 de milioane de turisti viziteaza tari din Europa Centrala si de Est

In ultimul deceniu, turismul cultural - istoric a luat o amploare fara precedent, stimulat de interesul publicului larg pentru monumentele istorice. 

Conform Organizatiei Mondiale a Turismului, la sfarsitul deceniului trecut, numarul turistilor ajunsese la aproape 900 de milioane de persoane. 

Aproximativ 10,3 % dintre acestia, respectiv peste 92 de milioane de oameni, vizitau Europa Centrala si de Est. 

Pentru anul 2020 se estimeaza aproximativ 1,6 miliarde de turisti pe tot globul si cca. 700 de milioane in Europa. 

Legatura dintre turism si dezvoltarea economica este directa si imediata, in conditiile in care numai seriviciile turistice asigura in medie 4% din produsul brut al UE. 

Tara noastra, desi a fost o prezenta mai putin vizibila o lunga perioada de timp, a urcat constant in clasamentele pe obiective culturale preferate de turisti. Astfel, in topul preferintelor vizitatorilor de muzee, Romania se afla la mijlocul clasamentului european, devansand tari cu traditie, precum Grecia sau Rusia. 

Publicul interesat de patrimoniul cultural imobil este format, in general, din participanti la programele publice educationale, iar pentru sporirea interesului acestora, este nevoie de o abordare proactiva, moderna. 

Solutia IT propusa de SIVECO pentru valorificarea patrimoniului cultural al Romaniei, consta intr-o platforma virtuala care raspunde nevoilor actuale de informare a publicului larg, contribuind in acelasi timp si la conservarea acestuia pentru a fi disponibil si generatiilor viitoare. 

Prin intermediul platformei viruale, utilizatorii beneficiaza de o experienta multimedia completa prin conectarea la cultura trecuta si prezenta a comunitatii locale sau regionale, cei interesati avand posibilitatea sa navigheze simultan prin colectiile unor biblioteci virtuale. 

“Platforma virtuala multimedia este un instrument educativ, ludic si interactiv de promovare a patrimoniului cultural al unei comunitati locale, prin intermediul internetului. Oricine poate explora biblioteca virtuala, cuprinzand documente scrise, imagini, fonograme si videograme, harti tematice digitale si tururi virtuale insotite de explicatii plus diverse combinatii de asemenea formate”, declara Florin Anton, Directorul Departamentului eLearning din cadrul SIVECO Romania. 

Solutia informatica presupune realizarea unui itinerariu virtual care sa contina replicile digitale complexe a monumentelor cu valoare istorica, culturala si spirituala incontestabila pentru comunitatea locala, sustinand astfel valorificarea turistica a patrimoniului cultural imobil din orice localitate sau regiune. 

Prin intermediul acestei platforme informatiile sunt prezentate in mod interactiv, fiind astfel preluate si intelese de potentialii vizitatori mult mai usor. 

Accesul la platforma virtuala se realizeaza printr-o interfata WEB, accesibila printr-un browser consacrat. 

Implementarea platformei virtuala necesita resurse hardware si software, respectiv o infrastructura de servere, sisteme de securitate, biblioteca virtuala si harti tematice digitale. 

Cele 4 componente ale platformei virtuale se pliaza perfect pe cerintele actuale ale turismului romanesc:

1. Turul virtual pentru un monument istoric este un sistem complet de vedere (360 de grade) al unui spatiu cu care un utilizator poate interactiona. Prin intermediul unui tur virtual, utilizatorul simte ca este prezent in acel spatiu, controland miscarea in interiorul zonei (zoom in si zoom out), oferindu-i posibilitatea de a se concentra pe domeniile sale de interes.

2. Continutul digital (biblioteca virtuala) cu privire la istoria monumentelor si realizarea de spatii virtuale dedicate acestora este integrat in cadrul unei biblioteci virtuale interactive. Publicul vizitator online are posibilitatea sa acceseze realitati virtuale animate, dinamice, prin procedee grafice de modelare 2D sau 3D a unor obiecte, monumente, medii si personaje fictive (avataruri).

3. Hartile tematice digitale faciliteaza pozitionarea principalelor obiective culturale pe harti digitale, astfel incat utilizatorii pot planifica trasee culturale diverse, in functie de propriile interese.

4. Website-ul de prezentare a institutiilordin cadrul patrimoniului cultural imobil din regiune, prezinta turistilor interesati informatii despre insitutii sau monumente, inclusiv accesibilitatea si localizare acestora. 

Cateva dintre beneficiile imediate ale adoptarii unui astfel de instrument modern de promovare de catre insitutiile si organizatiile (primarii, ONG-uri, unitati de cult, PFA sau societati comerciale) care detin in administrare un patrimoniu cultural sunt:

- dezvoltarea sustenabila si durabila a culturii locale

- pastrarea si transmiterea patrimoniului istoric al localitatilor

- dezvoltarea turismului local cu efecte economice directe

- dobandirea de abilitati IT la nivelul functionarilor din primarii, dar si al locuitorilor din localitatile respective

- incurajarea mobilitatii culturale in spatiul virtual.

Despre SIVECO Romania

SIVECO Romania dezvolta si exporta solutii IT si proiecte de consultanta cu valoare adaugata ridicata catre tari din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si spatiul Comunitatii Statelor Independente.

SIVECO Romania este specializata in executia de proiecte informatice complexe si de mare amploare pentru educatie, sanatate, agricultura, institutii vamale, organizatii europene, firme private, institutii publice.

De-a lungul celor peste 24 de ani de existenta, compania a fost recompensata cu peste 200 de premii interne si internationale.

Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro si www.linkedin.com/company/siveco-romania.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/92-de-milioane-de-turisti-viziteaza-tari-din-europa-centrala-si-de-est