ASTRO 2009 - Descopera Universul! Investeste in educatie!

Targoviste - 26 noiembrie 2009

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Societatea Astronomica Roamna de Meteori - SARM organizeaza la Targoviste manifestarea ASTRO 2009, eveniment national care face parte din seria de actiuni dedicate inchiderii Anului International al Astronomiei 2009. Evenimentul se desfasoara sub egida UNESCO si a Uniunii Astronomice Internationale.

ASTRO 2009 - Descopera Universul! Investeste in educatie!

Se apropie de final un an istoric pentru omenire, pe parcursul caruia milioane de oameni din toata lumea au celebrat cei 400 de ani de cand Galileo Galilei a privit pentru prima data cerul printr-un telescop. Astronomia si-a aratat cu adevarat dimensiunea universala pe care o are, conturandu-si mai clar ca oricand calitatea de bun al culturii umanitati, cu rol deosebit in educatie si cunoastere, realizand legaturi si conexiuni intre oameni si culturi diferite pe mamapond dar si legaturi intre oameni si cer.
Si in Romania, la fel ca si in cele aproape 150 de tari din lume, au existat entuziasti iubitori ai cerului care au impartasit semenilor din experienta si trairilor lor, au organizat evenimente si actiuni care au scos oamenii in strada, sub bolta cerului, multi dintre ei privind pentru prima data cerul printr-un telescop.
In cadrul manifestarilor dedicate inchiderii Anului International al Astronomiei 2009, Societatea Astronomica Romana de Meteori organizeaza ASTRO 2009, care va cuprinde:
- Simpozionul National 'Iubeste Cosmosul', Targoviste, 27 noiembrie, la Muzeul de Istorie Dambovita. Evenimentul este dedicat celor doua proiecte majore ale Anului International al Astronomiei care s-au evidentiat prin amploare si diversitate: 100 de Ore de Astronomie, derulat in luna aprilie si Nopti Galileene derulat in luna octombrie.
- Conferinta Nationala de Astronomie pentru Tineret, Centrul de vacanta Stejarul-Margineanca, Targoviste, 27-29 noiembrie, dedicata analizei activitatii pe anul 2009 si pregatirii proiectelor pentru anul 2010.
Participa tineri din toata tara, reprezentanti de la observatoare si planetarii, asociatii de astronomie, universitati, scoli si licee, palate ale copiilor, institutii culturale, etc.
Actiunea este finantata de Directia Judeteana pentru Tineret Dambovita, parteneri fiind Primaria Municipiului Targoviste, Consiliul Judetean Dambovita, Complexul National Muzeal Curtea Domneasca si Fundatia Judeteana pentru Tineret Dambovita. Partener media este COLUMNA TV.

Despre Societatea Astronomica Romana de Meteori