In cea mai lunga zi a anului, UV Index atinge nivelul 8 in Romania: ochelarii de soare sunt absolut necesari!

Pantelimon - 21 iunie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in Sanatate

Potrivit estimarilor meteo, valoarea UV Index atinge azi nivelul 8 in majoritatea regiunilor tarii, fapt pentru care actiunea radiatiilor ultraviolete are un potential foarte crescut de risc pentru organism.

Nivelul 8 al UV INDEX semnifica faptul ca expunerea indelungată la radiatiile ultraviolete are un potențial FOARTE CRESCUT de RISC pentru organism! Este recomandata purtarea ochelarilor de soare prevazuti obligatoriu cu filtre de categorie 3, a pălăriilor cu boruri largi si a vestimentatiei cu mâneci lungi. Se va cauta umbra, iar expunerea solara trebuie evitata între orele 10:00 - 16:00. Pentru cei care doresc bronzarea, se recomanda aplicarea  cremelor cu factor foarte ridicat de protecție solară (SPF 50+).

Nivelul 8 al UV INDEX semnifica faptul ca expunerea indelungată la radiatiile ultraviolete are un potențial FOARTE CRESCUT de RISC pentru organism! Este recomandata purtarea ochelarilor de soare prevazuti obligatoriu cu filtre de categorie 3, a pălăriilor cu boruri largi si a vestimentatiei cu mâneci lungi. Se va cauta umbra, iar expunerea solara trebuie evitata între orele 10:00 - 16:00. Pentru cei care doresc bronzarea, se recomanda aplicarea cremelor cu factor foarte ridicat de protecție solară (SPF 50+).

 Aidoma pielii, ochii nostri nu uita nicio raza de soare. Orice surplus afecteaza ireversibil capitalul solar si, implicit, capitalul vederii. Pentru a fi in siguranta, in timpul expunerii la lumina solara, trebuie sa purtam ochelari de soare prevazuti cu filtre din categoria 3. Pe parcursul verii, e bine sa ne reamintim in fiecare zi ca «Locul soarelui nu e in ochii tai! » 

Valentin Parescura, directorul de imagine Sover Optica,

UV Index este o estimare internationala a nivelului radiatiei ultraviolete de la suprafata Pamantului. El se calculeaza cu scop profilactic, oferind populatiei un indicator ce are menirea sa determine adoptarea unor masuri de protectie specifica impotriva radiatiilor ultraviolete in conditiile unui cer senin. In cazul ochilor, cea mai simpla metoda de profilaxie primara o constituie ochelarii de soare.

Ochiul este un organ foarte bogat in oxigen si toate structurile sale sunt predispuse la stres oxidativ. Datorita efectelor cumulative ale radiatiile ultraviolete cuprinse in lumina solara - radicali liberi ce provoaca deteriorarea progresiva a tesuturilor oculare, aceste radiatii cu lungime scurta de unda si energie inalta sunt considerate factori de risc pentru sanatatea umana. Este esential, asadar, sa constientizam ca, in relatia dintre ochi si mediul inconjurator, cel mai important factor de stres vizual il reprezinta lumina solara.

Ultravioletele au un impact direct si ireversibil asupra sanatatii vizuale: ele grabesc imbatranirea ochilor si aparitia cancerului de piele sau a cataractei. Se estimeaza ca aproximativ 15 milioane de persoane din intreaga lume isi pierd anual vederea din cauza cataractei, iar 20% din cazuri ar fi provocate sau agravate de expunerea la UV. Pe de alta parte, 5% pana la 10% din cazurile de cancer cutanat apar pe pielea din jurul ochilor si sunt direct legate de razele UV.

Conform medicilor oftalmologi, atunci cand desfasuram activitati sub cerul liber, ochelarii cu lentile inchise la culoare prevazuti cu protectie 100% la radiatiile ultraviolete sunt o necesitate, chiar si atunci cand cerul este acoperit de nori. Masuratorile dovedesc ca aproximativ 31% din radiatiile solare strapung cerul in zilele noroase. 40% din expunerea organismului la aceste radiatii se acumuleaza atunci cand nu suntem in bataia directa a soarelui.

Copiii sunt cei mai vulnerabili la radiatiile UV, in decursul unui an, acestia expunandu-se la soare de trei ori mai mult decat adultii, datorita faptului ca petrec mai mult timp in aer liber. Protectia eficienta a ochilor este esentiala in cazul copiilor, ei fiind mai vulnerabili la UV deoarece au pupile mai largi, cristalinul lor este mai transparent (la copii mai mici de 10 ani, 75% din radiatiile UV traverseaza cristalinul si ajung la retina, comparativ cu tinerii de peste 25 de ani, unde transmiterea este de doar 10%, cristalinul avand rol de protector natural).

In conditiile in care Romania sufera de o subfinatare in domeniul sanatatii, importanta asumarii unui comportament adecvat si responsabil al fiecarui cetatean in relatia cu lumina solara este o prioritate a a oricaruia dintre noi.

Mesajele consecvente si informarea publica din toate tarile civilizate ale lumii evidentiaza riscul la care suntem supusi datorita subtierii stratului de ozon si modificarilor climatice. Dl Valentin Parescura, directorul de imagine Sover Optica, a tinut sa sublinieze: „Soarele trimite, zilnic, pe pamant, o energie uriasa. O parte din ea este absolut necesara vietii. Insa, exista un exces pe care avem sa-l tratam cu atentie. Aidoma pielii, ochii nostri nu uita nicio raza de soare. Orice surplus afecteaza ireversibil capitalul solar si, implicit, capitalul vederii. Pentru a fi in siguranta, in timpul expunerii la lumina solara, trebuie sa purtam ochelari de soare prevazuti cu filtre din categoria 3. Pe parcursul verii, e bine sa ne reamintim in fiecare zi ca «Locul soarelui nu e in ochii tai! »”

De aceea, in orice anotimp si oricare dintre noi, avem sa ne ingrijim constant de sanatatea ochilor nostri, una din cele mai simple masuri de profilaxie primara privind afectiunile oculare provocate de expunerea indelungata la lumina solara fiind purtarea ochelarilor de soare.

Sover Optica Group considera ochelarii de soare mai mult decat un accesoriu de moda, ei fiind, inainte de toate, un echipament individual de protectie prevazut cu filtre optice ce apara ochii de efectele daunatoare ale radiatiilor ultraviolete.

Convinsa de importanta ingrijirii si mentinerii sanatatii oculare pe tot parcursul vietii, Sover Optica Group vine in intampinarea cerintelor specifice oricarei persoane interesate de mentinerea performantelor vederii prin intermediul unei oferte diversificate. Din punct de vedere demografic, compania ofera ochelari de soare pentru toate grupele de varste (copii, tineri, adulti si seniori) si pentru toate genurile. Din punct de vedere valoric, Sover Optica ofera ochelari de soare apartinand celor mai raspandite segmente de pret (low, medium si high). Din punct de vedere al status symbolului, oferta cuprinde ochelari de soare apartinand unei largi categorii de branduri (generice, diffusion, fashion sau luxury), fie ca ne referim la branduri in licenta sau branduri proprii fabricantilor. Din punct de vedere strict functional, portofoliul Sover Optica contine clasicii ochelari de soare pentru uz cotidian. Pe langa acestia, compania poate livra ochelari de soare utilitari adaptati unor activitati sportive specifice: ciclism, natatie, atletism, volei de plaja, ski, alpinism etc.

Ca noutate, in cadrul celei de-a XII-a editii a Salonului National de Optica si Optometrie (SNOO), Sover Optica a lansat o linie completa de ecrane detasabile de tip clip-on, echipate cu filtre polarizante si produse de catre Centrostyle SpA. In plus, salonul a prilejuit si prima intalnire a profesionistilor din sectorul ingrijirii vederii cu ochelarii multifunctionali CL 126 si CL 127 produsi de Trevi Coliseum. Specialistii italieni au dezvoltat un concept tehnic bazat pe atractia magnetica dintre montura si clip-on, destinat purtatorilor ce indragesc modelele retro si aerul vintage al ochelarilor din material plastic. CL 126 si CL 127 sunt ochelari usor de manevrat si capabili sa satisfaca atat rolul de corectie optica, cat si rolul de protectie solara. Ei sunt compusi din doua subansamble: o montura cu anouri inchise si un clip-on ce imita perfect forma monturii. Punctul forte al acestori ochelari consta in stabilitatea remarcabila a ansamblului, atat montura, cat si ecranul detasabil fiind echipati fiecare cu cate doi magneti dispusi in zonele laterale. Linia de produse multifunctionale CL 126/ CL 127 este prevazuta cu lentile polarizante.

 

Referindu-se la implicarea Sover Optica in promovarea unor echipamente optice cu rol de protectie solara, conforme cu cerintele individuale, dna Doina Badiu, directorul general al Sover Optica Group, a declarat: „Apartinem comunitatii si suntem datori sa promovam numai acele solutii sigure, confortabile si excelente care sa determine calitatea vietii. Suntem convinsi ca evolutia individuala este iluminata de cultura vederii si se sprijina pe respectul fata de propriile aspiratii. Dupa 20 de ani de activitate, angajamentul nostru este acelasi: livram consumatorilor din Romania produse si servicii conforme cu nevoia primordiala de siguranta a oricarei persoane.”

Ochelarii de soare din catalogul Enjoy Sun (Centrostyle, Italia) precum si ochelarii multifunctionali Trevi Coliseum CL 126/ CL 127 sunt echipamente individuale de protectie optica capabile sa elimine efectele daunatoare ale radiatiilor UVA sau UVB.

Toti ochelarii de soare distribuiti in Romania de catre Sover Optica Group pot fi achizitionati exclusiv din magazinele de optica medicala sau centrele oftalmologice.

 ----- ### -----

 

Despre UV Index

http://goo.gl/nGqPy

Informatii preluate de la Administratia Nationala de Meteorologie Romania

----- ----- ----- ----- 

Despre radiatiile UV emise de soare

http://goo.gl/EZODj

Radiatiile ultraviolete sunt unde electromagnetice invizibile ochiului (se afla in afara spectrului vizibil, in intervalul 100 – 380 nanometri), ele fiind emise de soare. In functie de lungimea de unda, distingem trei tipuri de UV: UVC (190-280 nm) sunt cele mai periculoase si cele mai intalnite in stratul de ozon; UVB (280-320 nm) sunt responsabile de afectiunile cristalinului (cataracta); UVA (320-380 nm) sunt generatoare de fotosensibilitati la nivelul retinei si de imbatranirea pielii.

 ----- ----- ----- ----- 

Implicarea Sover Optica in protectia solara

https://www.facebook.com/UvIndexRomania?ref=hl

La data 13 septembrie 2012, la o luna distanta de Ziua Mondiala a Vederii, Sover Optica a lansat pe Facebook pagina “UV Index Romania”. Initiativa urmareste sa informeze opinia publica asupra gradului de risc la care sunt expusi locuitorii Romaniei ca urmare a impactului radiatiilor ultraviolete UVA si UVB, provenite din spectrul radiatiilor emise de soare.

----- ----- ----- ----- 

Despre Centrostyle

http://centrostyle.it/

Centrostyle ofera solutii inovatoare si de inalta calitate in sectorul optic. Sediul administrativ se afla in mica localitate lombarda Vedano Olona (Italia), compania avand si o filiala situata in suburbia londoneza Watford (Marea Britanie). Centrostyle opereaza la nivel mondial prin intermediul unei retele de 40 de distribuitori ce reusesc sa deserveasca centre de optica medicala sau retele de magazine optice raspandite in mai mult de 80 de tari. Activitatea Centrostyle este axata pe studiul, cercetarea, dezvoltarea si fabricarea de produse inovatoare, bazate pe calitate, functionalitate si distinctie, in pas cu tendintele modei si concepute pentru satisfacerea solicitarilor opticienilor sosite dintr-o piata in continua schimbare. Portofoliul de produse Centrostyle include mai mult de 6.000 de articole – minuterie si instrumente pentru atelierul de optica, aparatura pentru reparatii si mentenanta, rame pentru ochelari cu utilizari specifice, ochelari de soare, accesorii etc - realizate sub licenta proprie, in conformitate cu normativele internationale. In Romania, produsele Centrostyle sunt distribuite de catre Sover Optica Group.

----- ----- ----- ----- 

Despre Trevi Coliseum

http://www.trevicoliseum.it

Trevi Coliseum este un fabricant italian de traditie, activitatea sa incepand in Longarone, anul 1971. Azi compania belluneza este capabila sa produca ochelari din acetat de celuloza, Grilamid®, Trogamid, fibra de carbon, monel sau otel inoxidabil, acoperind o mare parte din cerintele unui magazin de optica. In fiecare an, colectiile sunt actualizate cu aproximativ 200 de modele noi, in pas cu tendintele modei. Compania este detinatoarea licentelor proprii de fabricatie pentru brandurile Cotton Club, Clark si Colisesum, avand o retea de vanzari ce acopera Europa, Asia, America si Orientul Mijlociu.

----- ----- ----- ----- 

Despre Salonul National de Optica si Optometrie

In perioada 14-16 iunie 2011, la Brasov, se desfasoara cea de-a XII-a editie a Salonului National de Optica si Optometrie (SNOO). Beneficiind de aproximativ 1.100 metri patrati, 31 de societati romanesti, precum si o companie din strainatate expun cele mai recente noutati din domeniul industriei optice, articolele etalate fiind ambasadorii a peste 150 de branduri. Evenimentul este organizat pentru a patra oara in incinta Brasov Business Park, un modern centru de afaceri recunoscut deja drept un reper expozitional al orasului.

Despre Sover Optica S.R.L.

Sover Optica Group este o societate comerciala cu capital mixt romano-italian infiintata in 1994, al carei obiect de activitate il reprezinta distributia nationala de articole optice destinate ingrijirii vederii.
Principalele categorii de produse comercializate de Sover Optica – rame de ochelari, ochelari de soare si accesorii, sunt dedicate corectiei sau protectiei vederii, oferta Sover Optica fiind completata cu echipamente, aparate si instrumentar destinate cabinetelor de optometrie sau oftalmologie, atelierelor de optica medicala sau saloanelor de optica. Incepand cu 1 februarie 2012, lentilele oftalmice corectoare constituie portofoliul Optical Lenses SRL, o societate ce distribuie in exclusivitate produsele HOYA Vision Care.
Dupa 20 ani de activitate, Sover Optica Group are peste 65 de angajati si o baza de clienti formata din peste 500 magazine de optica si cabinete de optometrie sau oftalmologie. Sover Optica Group este unic importator si distribuitor in Romania pentru urmatoarele branduri: 1a Classe Alviero Martini, Azzaro, Blackfin, Charriol, Charmant, Cotton Club, Francesco Smalto, Henry Jullien, Just Cavalli, Laura Biagiotti, Levi`s, Montblanc, MCS Marlboro Classics, Roberto Cavalli, Thierry Mugler, Timberland, Tom Ford si Trussardi.