Avocaţii de criză, o necesitate în actualul context economic
BUCURESTI - 21 ianuarie 2009
Comunicat tip General in Afaceri
Asistăm cu toţii la un adevărat asalt mediatic. Criza economică mondială pare să fi determinat mobilizarea tuturor managerilor, iar obiectivul momentului este, mai mult ca oricând, asigurarea securităţii financiare, asigurarea lichidităţilor necesare desfăşurării activităţii companiei. In contextul în care pieţele se caracterizează în acest moment prin lipsa de predictibilitate, tot ceea ce mai reprezintă o certitudine este chiar organizarea internă a companiei. Este necesară o strategie în abordarea situaţiei de criză, astfel încât să se asigure securitatea financiară a companiei.
Dacă recunoaştem faptul că mediul economic este un mediu concurenţial, atunci “strategia” trebuie definită astfel cum a fost gândită de catre militari: strategia reprezinta “un plan pentru înfrângerea inamicului”. Daca “inamicul” momentului este ”criza de lichidităţi” putem afirma că strategia de criză este “planul necesar preîntâmpinării crizei de lichidităţi”.
Informaţiile sunt importante în abordarea strategică a problematicii legate de criza economică mondială si se poate formula intrebarea dacă şi în ce măsură consultanţii sunt pregătiţi să ofere servicii de consultanţă specifice momentelor actuale.
Romeo Cosma, avocat coordonator al SCA “Cosma şi Asociaţii” consideră că pentru avocatură a venit momentul să-şi releve adevăratul potenţial. Acesta afirmă că: “In anii de avânt economic susţinut, serviciile avocaţiale şi-au demonstrat pe deplin utilitatea. Practic avocaţii au fost implicaţi cu succes în toate proiectele ce au atras investiţiile în România şi au condus la creşterea economică a ultimilor ani. Securitatea juridică a investiţiilor din România a depins în mare măsură de calitatea serviciilor de consultanţă avocaţială oferite.”
In actualul context, serviciile avocaţiale sunt cu atât mai utile. Se poate afirma că epoca marilor tranzacţii imobiliare a încetat, dar a început epoca marii restructurări economice. Caracteristica unei crize economice cu valenţe mondiale este aceea că determină schimbarea profundă a întregii arhitecturi economice. Companiile sunt nevoite să întreprindă măsuri necesare corelării cu noile realităţi economice. Managerii sunt constrânşi să adopte decizii cu consecinţe fundamentale. Adoptarea unor astfel de decizii nu pot fi fundamentate decât pe o consultanţă prealabilă temeinică.
Restructurarea unei întreprinderi necesită o analiză pluridisciplinară. Componenta juridică a unei astfel de analize este aptă a oferi soluţii ce sunt în concordanţă cu legislaţia aplicabilă.
Avocatul Romeo Cosma priveşte implicarea consultanţei avocaţiale în analiza necesara restructurării unei întreprinderi astfel: “Pentru început sunt avute în vedere aspectele de naturăcorporatistă. Deciziile managerilor trebuie să fie în strictă corelaţie cu puterile conferite acestora prin actele constitutive ale companiei. Mai apoi sunt analizate contractele comerciale în care este implicată compania. Relaţiile comerciale stabilite cu furnizorii şi beneficiarii pot determina viabilitea companiei. Importante sunt şi relaţiile cu angajaţii. Reducerea costurilor presupune de multe ori şi concedierea unei părţi din personal. O importanţă deosebită se acordă securizării încasărilor. Instabilitatea mediului economic amplifică riscul comercial. Nu de puţine ori falimentul unui beneficiar este capabil să perturbe activitatea furnizorului. În aceste perioade de maximă incertitudine, asigurarea încasărilor reprezintă o prioritate. Există şi componenta litigioasă a unui astfel de demers. In condiţii de criză economică litigiile vor prolifera. Este nevoie de o amplă experienţă profesională pentru a sfătui un client dacă e bine sau nu să susţină un litigiu. Să nu uităm că în România litigiile nu sunt predictibile şi există foarte puţini avocaţi capabili să aprecieze în mod realist soarta unui proces”.
Despre Storm PR
Despre SCA Cosma şi Asociaţii
Casa de avocatură Cosma şi Asociaţii a fost infiinţată în anul 2000 în Galaţi de av. Romeo Cosma în anul 2006 deschizându-se, ca o urmare firească a extinderii si biroul de la Bucureşti. În acest moment echipa de la Cosma & Asociaţii este o structură echilibrată de avocaţi, incluzând atât avocaţi cu o experienţa bogată, cât si avocaţi tineri, cu toţii având o abordare flexibilă, o reacţie promptă si eficientă.
Andra Berindei, StormPR, partener comunicare: andra@stormpr.ro
- STORM PR
-
Pagina contact: Contact STORM PR