Cifra de afaceri Agricola Bacău a crescut cu 23% în 2004

BUCURESTI - 21 martie 2005

Comunicat tip General in Afaceri

Bucureşti, 16 martie 2005 – Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne, produse din carne şi ouă de pe piaţa românească, a înregistrat în 2004 o creştere a cifrei de afaceri de 23%, comparativ cu 2003. Creşterea cifrei de afaceri a grupului Agricola Bacău s-a datorat în principal investiţiilor în retehnologizare şi capital uman.

Cifra de afaceri Agricola Bacău a crescut cu 23% în 2004

Gheorghe Antochi, preşedintele grupului Agricola Bacău declară: „În cei 14 ani de existenţă, grupul Agricola Bacău a reuşit să se impună ca lider pe piaţa cărnii de pasăre, unde deţine în prezent aproximativ 20% din producţia unităţilor specializate din România. Performanţele obţinute de Agricola Bacău au la bază investiţiile importante în creşterea valorii biologice a efectivelor de animale şi păsări, cât şi în modernizarea capacităţilor de producţie şi obţinerea de produse agroalimentare de calitate.”

În anul 2004, investiţiile grupului în tehnologia de producţie au crescut cu 64% faţă de anul anterior şi au condus la creşterea producţiei de carne de pasăre, cantitatea în viu sacrificată anul trecut fiind una record, de aproximativ 27.000 tone.

Politica strategică a grupului Agricola Bacău este axată preponderent pe respectarea strictă a normelor de calitate, de igienă şi de securitate sanitar-veterinară.

„Implementarea eficientă a acestei strategii va asigura menţinerea standardelor grupului pentru export în Uniunea Europeană şi Statele Unite ale Americii – ai căror specialişti monitorizează permanent activităţile desfăşurate de Agricola Bacău – şi eficienţa economică. Acestea vor creşte direct proporţional cu calitatea produselor. De asemenea, urmărim atent satisfacerea preferinţelor consumatorilor care doresc să mănânce sănătos, gustos şi rapid, dar şi pe ale acelora care vor să-şi ofere rafinamente gastronomice adaptate unui stil de viaţă modern,” a adăugat Gheorghe Antochi.

În acest sens, în unităţile de industrializare a cărnii, este in curs de implementare sistemul HACCP (sistemul de analiză a riscurilor şi punctelor critice de control), liniile de procesare au fost dotate cu tehnologii performante (cele de la Europrod şi Conagra fiind situate la nivelul “state of the art”), s-au format experţi în domeniul managementului calităţii şi s-a acţionat pentru motivarea angajaţilor în realizarea calităţii.

„Avantajul Agricola Bacău comparativ cu ceilalţi competitori îl reprezintă faptul că grupul nostru controlează întregul flux de producţie – de la producerea furajelor la creşterea animalelor, de la industrializarea cărnii până la comercializarea produselor pe piaţa internă şi externă, iar acest lucru reprezintă o garanţie pentru consumatori că produsele Agricola Bacău sunt naturale, sigure şi de calitate superioară,” a mai declarat Gheorghe Antochi.

În 2005 grupul Agricola Bacău şi-a propus să investească cu precădere în comunicarea de marcă. Un alt obiectiv prioritar în acest an îl reprezintă îmbunătăţirea distribuţiei la nivel naţional prin intermediul lanţurilor mari de magazine şi crearea de parteneriate cu firme specializate. Pe lângă investiţiile în producţia de carne de pasăre care au consacrat grupul ca lider pe această piaţă, obiectivele investiţionale ale Agricola Bacău pentru 2005-2007 totalizează peste 20 milioane Euro, care vor fi direcţionate spre modernizarea unităţilor de producţie de carne roşie.

Despre Tempo Advertising

Grupul Agricola Bacău

Înfiinţat în 1992, grupul Agricola Bacău reprezintă prima investiţie importantă orientată spre realizarea unui flux de producţie integrat, începând cu producerea nutreţurilor concentrate, creşterea şi îngrăşarea animalelor şi a păsărilor, abatorizarea şi industrializarea cărnii şi, terminând cu comercializarea cărnii, a produselor din carne şi a ouălor pe piaţa internă şi la export. Investiţiile realizate până în prezent de grupul Agricola Bacău totalizează 53 milioane de dolari, suma obţinută prin credite bancare şi credite furnizor cât şi prin reinvestirea integrală a profitului obţinut.
În anul 2004, Agricola Bacău a inaugurat fabricile Conagra şi Europrod, în urma unei investiţii de 4,3 milioane de Euro, deschizând astfel un nou segment pe piaţa românească a cărnii, acela al preparatelor de tip „fast-food”. Odată cu modernizarea completă a fabricilor Congra şi Europrod a crescut şi capacitatea de producţie la 30, respectiv 12 tone/zi.
Tot în 2004, grupul Agricola Bacău pune în funcţiune complexul de selecţie porcine, populat cu efective de mare valoare biologică (rasa PIC).
Zilnic, sub marca Agricola Bacău se obţin aproape 100 tone de carne şi produse din carne şi peste 300 de mii de ouă. Pe piaţa internă, produsele Agricola Bacău sunt comercializate direct, prin reţeaua naţională de distribuţie şi prin reteaua de magazine a grupului. Aproximativ 30% din producţie se comercializează prin reţelele de retail alimentar, iar 10% se exportă pe pieţele din Germania, Franţa, Olanda, Grecia, Elveţia.

Silviu Caimac
0740 12 12 83
314 15 14
silviu.caimac@tempoadvertising.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/tempo-advertising/cifra-de-afaceri-agricola-bacau-a-crescut-cu-23-in-2004