Mass-media, între informare și orientare a publicului - trecut, prezent și viitor

BUCURESTI - 30 mai 2024

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Despre presa scrisă și cea de tip audio-vizual se spune că au drept menire principală partea de informare a societății, funcția de educație fiind în plan secund.

mass media

mass media

Cele două zone se completează însă reciproc, căci contează foarte mult tipul de informare - de la actualitate generală, la partea de documentare, fel de fel de date utile, din diverse domenii, inclusiv asociate spațiului cultural și istoric.

În lipsa internetului, în secolul trecut se poate spune că mass-media convențională acoperea foarte bine nu doar oferirea de știri, ci și partea de divertisment. În ziare și reviste, puteai găsi numeroase informații de tip cultură generală, iar televiziunea aducea în prim-plan filme, seriale, documentare, teatru și alte spectacole culturale.

Cu timpul, mass-media a fost acuzată în spațiul public de orientarea excesivă spre zona comercială. În anii `90 și `2000 în special, multe instituții media explicau conținutul de calitate scăzută prin sublinierea unui principiu modern: dacă publicul cere, publicul primește...

Evoluția media în era digitală

Între timp, au apărut o mulțime de publicații și televiziuni de nișă, specializate în diverse arii. La TV și în presa scrisă (între timp intrată în zona digitală), avem parte de conținut diferențiat și adresat diverselor categorii de public. Fie că ești interesat de istorie, știință sau domeniul culinar, poți accesa canale media dedicate. Există în continuare categoria tip tabloid, însă la fel de bine se pot alege resurse de înaltă calitate, care cu siguranță aduc valoare educațională și stimulează intelectul.

New media a schimbat regulile jocului în mass-media. Au apărut serviciile on-demand, adică la cererea expresă a publicului. Aici putem include conținut de televiziune, platforme cu filme, seriale și documentare (tip video streaming), dar și tot ceea ce înseamnă presă online - cauți cu ajutorul motoarelor de publicare exact ceea ce dorești, când dorești.

Revoluționarea mass-media a venit la pachet cu interactivitate deosebită, dar și cu posibilitatea publicului de a încerca statutul de jurnalist - bloguri, vloguri, social media. În funcție de aria de expertiză, fiecare poate genera conținut - informații și editoriale, deci elemente obiective și subiective.

Mass-media, pași importanți spre calitate și etică

După o perioadă destul de efervescentă, tot mai multe canale media online și offline au început să mizeze pe resursele de calitate. În paralel, algoritmii Google și cei ai rețelelor de socializare s-au dezvoltat pentru a încuraja conținutul etic și care respectă anumite valori - un trend care va fi și mai puternic, cel mai probabil, în viitor.

De apreciat este că o parte a presei își asumă tot mai mult, prin diverse proiecte editoriale, rolul de a sprijini publicul, de a-l orienta spre subiecte de interes cu valoare reală, chiar de a susține demersuri de responsabilitate socială. Mass-media se implică tot mai mult în activism social și devine partener în proiecte importante pentru comunitate.

Un exemplu este și asumarea valorilor legate de jocul responsabil pe platformele de pariuri și casino Romania - domenii care reprezintă una dintre preocupările de interes ridicat în zona de divertisment pentru o parte relevantă din societate. În spiritul reglementărilor și al recomandărilor internaționale, este important ca cei pasionați de astfel de forme de distracție să acționeze echilibrat, să știe cum să privească lucrurile pentru ca jocul responsabil să permită experiențe plăcute, evitând posibile probleme asociate.

De asemenea, chiar și atunci când vine vorba despre conținutul publicitar, multe instituții media îl delimitează clar de partea de informație sau selectează cu mai multă rigoare elementele controversate, căutând mereu să ofere valoare reală cititorilor, conținut de calitate, chiar și într-o lume în care raționamentul comercial este parte din modul de funcționare a economiei și nu poate fi negat sau exclus.

Viitorul mass-media va fi, cu siguranță, dominat de mai multă reglementare și chiar auto-reglementare - principii de responsabilitate socială pe care, iată, și presa le implementează, nu doar companiile. Rămâne sensibilă granița dintre profesioniști și pasionați (influenceri) în actul media, o provocare pe care societatea mai trebuie să o rafineze astfel încât publicul să aibă parte de mai multă corectitudine din toate punctele de vedere.

Sursa foto canva.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/tipzor-gamming-advertising-srl-d/mass-media-intre-informare-si-orientare-a-publicului-trecut-prezent-si-viitor