INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA
Alege impactul, alege increderea, alege Comunicatedepresa.ro! Cere o oferta personalizata pentru campanii electorale pe ziare.com, acasa.ro si comunicatedepresa.ro!Contacteaza-ne la info@comunicatedepresa.ro sau la 0374.112.675.
Interviu Raluca Mohora, o prezenta "tonica" pe piata de PR
BUCURESTI - 21 mai 2014
Comunicat tip General in Afaceri, Monden / Lifestyle, Media / Publicitate
Dupa ce a activat mai bine de 12 ani in vanzari, la trusturi de presa si agentii de publicitate, Raluca Mohora a decis sa ia totul de la zero. Cu mult entuziasm, dar si ambitie, Raluca a infiintat in 2007 agentia de PR Tonic Advertising.
Astazi, dupa sapte ani, firma ei ofera servicii integrate de PR si media, atat online, cat si offline, servicii de comunicare pentru TV si print, dar si organizare de evenimente. Cat de greu este sa ai o afacere intr-o piata care inca se aseaza si mai ales cum sa razbesti ca femeie si mama a doi copii, ne explica Raluca Mohora, intr-un interviu acordat acasa.ro.
Acasa.ro: Sunteti o femeie de cariera. Cum ati luat decizia de a incepe un business pe cont propriu? Nu era mai comoda munca "la patron"?
Raluca Mohora: Am luat decizia destul de rapid. In general, ma decid repede. Munca este intr-adevar mai comoda ca si angajat, dar mie nu imi plac neaparat lucrurile usoare. De cele mai multe ori imi place sa-mi incerc fortele.
De ce PR?
Pentru ca imi place ceea ce fac, sunt implicata de multi ani in acest domeniu, am fost la sute de evenimente si imi place sa merg in continuare. Nu este o munca pe care o fac din obligatie.
Cum se face PR in Romania? Cum credeti ca ar trebui sa se faca PR?
Este o intrebare dificila. Uneori este destul de greu sa explici unui client care nu a mai comunicat catre consumatori ce este si de ce are nevoie de PR. La capitolul agentii, mi se pare ca deja piata este destul de nisata si de asezata.
Cum vad companiile mici versus cele mai mari importanta acestei componente - de PR - in dezvoltarea lor?
Foarte multi clienti nu inteleg la inceput dar, dupa ce derulezi un proiect – doua, se intampla sa sune ei si sa spuna ca vor mai multe proiecte. Noi facem si media buying - nu numai PR, astfel ca integram un proiect de la cap la coada.
Cat de important a fost sprijinul familiei in dezvoltarea afacerii dvs?
Este important sa stii ca ai sustinere. In cazul meu a fost mai greu pentru ca am si doi copii.
Puteti sa nominalizati trei avantaje si trei dezavantaje in a avea propria afacere?
Da. Avantaje: independenta, castig mai mare, program flexibil. Si de partea cealalta: impozite mult prea mari si birocratie multa, lupta de zi cu zi pentru castigarea unui cont/client, iar uneori te lovesti de situatii tipice pentru oamenii care au uitat sau nu au stiut niciodata sa fie oameni. Dar cred ca aceste neajunsuri sunt in orice domeniu...
Ce va place sa faceti cand nu sunteti "la birou'?
Imi place foarte mult sa dansez si sa calatoresc.
Care a fost cel mai greu moment de cand conduceti propria afacere? Dar cel mai satisfacator?
Cel mai dificil a fost cand a trebuit sa am grija si de business, dar si de un bebelus si de un copil mai mare in acelasi timp. Si cel mai satisfacator a fost cand am realizat ca am facut fata tuturor acestor momente.
Daca ar fi sa activati in orice alt domeniu ce ati alege? De ce?
As face exact ce fac acum la un nivel mai mare... Pentru ca imi place.