Zboruri anulate, reprogramări și sute de întrebări ale turiștilor, în perioada Coronavirus
BUCURESTI - 23 martie 2020
Comunicat tip Produse / Servicii in Turism
Cele mai frecvente întrebări și soluții din timpul Coronavirus
Zboruri anulate, reprogramări și sute de întrebări ale turiștilor, în perioada Coronavirus
Ultimele două săptămâni, au venit încărcate cu o mulțime de de probleme și nedumeriri, Coronavirus impactând viețile tuturor și desfășurarea normală a lucrurilor. Îngrijorarea la cote ridicate vis a vis de acest virus ne-a îngreunat tuturor viețile, în aceste zile. Cel mai important aspect fiind, până la urmă, sănătatea și protecția fiecăruia. Cazurile de îmbolnăviri au venit în lanț iar Media a fost alarmată la cote maxime. Inevitabil, mediul de afaceri a fost zguduit puternic iar aspectele vieților noastre atinse în variate moduri. De la schimbarea modului de lucru, la amânarea anumitor evenimente importante.
Toate aceste lucruri și-au pus amprenta, inevitabil și asupra călătoriilor, indiferent că vorbim de transportul terestru sau aerian. Frontiere închise, curse aeriene suspendate, zboruri anulate sau reprogramate. Lume alarmată și o întreagă industrie dată peste cap.
Citind, în întregime, acest articol, vei vedea cele mai frecvente întrebări din această săptămână și soluțiile la toate acestea. Îți vor fi de folos și ție, poate, mai ales dacă te afli într-o situație similară.
Am primit zeci de telefoane și e-mailuri legate de anulări sau reprogramări pe alte curse. Iar situația este de înțeles, clienții fiind preocupați să găsească o soluție cât mai potrivită pentru situația în care se aflau. Mai ales că unii dintre aceștia se aflau chiar în timpul călătoriei sau urmând să plece în zilele respective.
În agitația fără precedent din aceste zile, am făcut apel la calm și la luciditate, în permanență. Situațiile fiecăruia sunt de înțeles iar agenților de turism este de a găsi o soluție pentru fiecare. Mesajul meu pentru toți cititorii este, în primul rând, să faceți tot posibilul să tratați situațiile fără impulsul panicii și de a încerca să vedeți lucrurile și din perspectiva celuilalt. Indiferent că vorbim despre relația cu agentul de turism, cu medicul, farmacistul, vânzătorul din colț, soțul sau fiica. Apelul meu este de a vedea că cei mai mulți dintre noi ne aflăm în aceeași barcă și că în locul disputelor, cel mai indicat ar fi să facem efortul de a înțelege cât mai bine situația sau dificultatea în care ne-am afla. Efectele incertitudinii care plutește în aer le putem diminua, în primul rând, printr-o atitudine de bun simț, respect și cooperare.
În plus, recomandarea mea este să faceți echipă cât mai bună, în această perioadă delicată pentru toată lumea. Faceți echipă bună cu cei de acasă, de la muncă și încercați să colaborați cât mai bine cu toți cei care interacționați. Inclusiv cu agentul de turism. Spuneți-vă opțiunile și ascultați recomandările acestuia. Trebuie să țineți cont de faptul că există anumite condiții și clauze contractuale între operatorii de zboruri, tur-operatori, hotelieri, agenții turistici. Aceste înșiruiri de conexiuni care reușesc să ofere garanția serviciilor, standarde de calitate și de operare sunt profund afectate în această perioadă. Nu interpretați ca rea intenție imposibilitatea de a anula zborul și de a primi banii înapoi, chit că este o situație greu de digerat. Operatorii turistici vă pot ajuta să vă reprogramați, în anumite situații, cursele astfel încât să găsiți cât mai benefică soluția propusă.