AgroManager lansează rezultatele studiului de piaţă Nevoi şi atitudini ale fermierilor – 2011

BUCURESTI - 30 septembrie 2011

Comunicat tip General in Administratie Publica, Afaceri

Bucureşti, 30 septembrie - Cele mai mari provocări ale fermierilor români sunt legate de preţurile la cereale (53%) şi de preţurile la achiziţii/input-uri (44%), ambele cu impact direct asupra profitabilităţii fermei. Acestea sunt câteva dintre cele mai importante concluzii ale studiului de piaţă Nevoi şi atitudini ale fermierilor – AgroManager 2011, desfăşurat în perioada mai - august 2011 şi realizat în cadrul proiectului AgroManager - Dezvoltare şi performanţă în afaceri, cel mai amplu proiect de leadership dedicat managerilor şi antreprenorilor români din sectorul agricol.

AgroManager lansează rezultatele studiului de piaţă Nevoi şi atitudini ale fermierilor – 2011
 “Acest studiu reprezintă pentru proiectul AgroManager una din principalele surse de informaţii care pot indica nevoile de consultanţă, asistenţă sau ajutor comunicate de fermieri. Rezultatele acestui studiu oferă proiectului o indicaţie statistică, extinsă, care completează în mod profesionist discuţiile individuale ce au loc între consultant şi fermier.” 

Gabriel Ionescu - Coordonator Consultanţă, AgroManager

Efectuat de compania de cercetare de piaţă MRI Research & Consulting, studiul Nevoi şi atitudini ale fermierilorAgroManager 2011 a avut în vedere două obiective majore. Primul dintre acestea a fost cel de a afla care sunt nevoile de consiliere şi suport ale fermierilor, prin identificarea domeniilor de activitate în care aceştia ar avea nevoie de consiliere şi prin evaluarea serviciilor de consultanţă de care beneficiază în prezent. Totodată studiul şi-a propus să obţină detalii despre atitudinile şi preferinţele fermierilor români, urmărind trei direcţii: înţelegerea modului de organizare şi planificare a principalelor activităţi agricole, identificarea principalelor sarcini şi provocări cu care se confruntă fermierii în activităţile zilnice şi înţelegerea atitudinilor şi a valorilor generale ale acestora. “Acest studiu reprezintă pentru proiectul AgroManager una din principalele surse de informaţii care pot indica nevoile de consultanţă, asistenţă sau ajutor comunicate de fermieri. Rezultatele acestui studiu oferă proiectului o indicaţie statistică, extinsă, care completează în mod profesionist discuţiile individuale ce au loc între consultant şi fermier”, arată Gabriel Ionescu, Coordonator Consultanţă, AgroManager. “Este necesar ca în mod sistematic şi continuu să se colecteze aceste nevoi, pentru ca furnizorul de servicii de consultanţă să poată dezvolta materiale şi instrumente ajutătoare pentru fermieri. Scopul acestora este să le susţină cât mai bine activitatea, în sensul creşterii continue a performanţei fermei în condiţiile curente de piaţă (curs valutar, evoluţia pieţelor de mărfuri, altele), pedo-climatice (evoluţia structurii agro-chimice a solului, evoluţia vremii – umiditate, temperatură) sau situaţii economice locale ori internaţionale (factori economici, politici, sociali)”, adaugă Gabriel Ionescu.   Studiul a relevat faptul că provocările cele mai importante pentru fermieri sunt legate de preţurile la cereale (53%) şi de preţurile la achiziţii/input-uri (44%), ambele având impact direct asupra profitabilităţii fermei. În ceea ce priveşte planificarea activităţilor în ferme, studiul a arătat faptul că aceasta încă are loc în majoritatea cazurilor pe hârtie, deşi în mare parte fermele intervievate deţin şi calculatoare. Astfel, planificarea plăţilor este făcută pe hârtie de 58% din respondenţi, iar în ceea ce priveşte planificarea culturilor înfiinţate, hârtia este suportul folosit în 83% din cazuri. Doar 3% dintre fermierii intervievaţi folosesc un soft special conceput pentru planificarea culturilor. În prezent doar 11% din respondenţi beneficiază de servicii de asistenţă din partea unui specialist, în 8% din cazuri fiind vorba despre un consultant extern independent. Cel mai des serviciile sunt prestate prin vizită la fermă (82%), dar şi la telefon (65%). Studiul a evidenţiat faptul că majoritatea respondenţilor doresc asistenţă din partea unui specialist extern – 77% au menţionat că ar avea nevoie de consultanţă. Domeniile în care ar dori să fie consiliaţi sunt în principal cel al tehnologiilor agricole – în special pentru fermele mici (sub 500 ha); asistenţă economico-fianciară – în special pentru fermele medii (între 500 si 999 ha) şi accesarea fondurilor şi a subvenţiilor.

Lipsa de timp liber, menţionată de majoritatea fermierilor, confirmă nevoia de asistenţă în abilităţi de management, leadership, time management, pe care AgroManager îşi propune să le asigure participanţilor din cadrul  proiectului, prin cursuri şi programe de consultanţă. Studiul Nevoi şi atitudini ale fermierilorAgroManager 2011 a fost realizat pe baza unor interviuri calitative şi cantitative, pe un eşantion format din 151 de respondenţi, din care 133 de ferme vegetale şi 18 ferme zootehnice, acoperind partea de sud şi sud-vest a ţării.

 

Desfăşurat sub sloganul AgroManager – Dezvoltare şi performanţă în afaceri, proiectul AgroManager este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor”, Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale”. Detalii puteţi afla accesând site-ulwww.antreprenoragricol.ro.

 

AgroAdvice, iniţiatorul proiectului AgroManager, este prima companie privată specializată în servicii de consultanţă agricolă tehnică din România. Obiectivul acesteia constă în optimizarea producţiei agricole şi a activităţilor din ferme, ţinând cont de condiţiile de piaţă şi de specificul fiecăreia. Serviciile oferite de AgroAdvice sunt orientate spre a conduce la creşterea profitabilităţii fermelor, producţii de calitate, cu un management eficient al costurilor, pornind de la aplicarea tehnologiilor moderne, planificarea activităţilor în ferme şi îmbunătăţirea tuturor proceselor care determină succesul în agribusiness.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/tradeads-interactive-srl/agromanager-lanseaza-rezultatele-studiului-de-piata-nevoi-si-atitudini-ale-fermierilor-2011