Training online de susținere emoțională a profesorilor afectați de schimbările majore din educație

Cluj-Napoca - 5 mai 2020

Comunicat tip Produse / Servicii in Educatie / Cultura

Profesorii din România au acum acces la o serie de training-uri online pentru reducerea stresului și construirea rezilienței emoționale, astfel încât să își poată continua activitatea didactică cu entuziasm și motivație.

Training online de susținere emoțională a profesorilor afectați de schimbările majore din educație

 

Profesorii din România au acum acces la o serie de training-uri online pentru reducerea stresului și construirea rezilienței emoționale, astfel încât să își poată continua activitatea didactică cu entuziasm și motivație.

 

Din 11 martie, de când s-a decis închiderea școlilor, profesorii, autoritățile, elevii, studenții și părinții încearcă să se adapteze la noua realitate, cea a distanțării sociale, în care procesul educațional trebuie să continue în mediul online până la sfârșitul anului școlar. Procesul a fost testat din mers, iar cadrele didactice au fost provocate să se adapteze rapid la un nou tip de predare, care implică lecții și procese noi.

 

Profesorii, alături de medici și asistente, sunt cei mai vulnerabili în fața stresului, iar în această perioadă cu atât mai mult acesta crește. De pe o zi pe alta, ei au fost nevoiți să mute clasele fizice, planificările făcute cu grijă la începutul anului și planurile de lecție, în online. Așteptările nu au scăzut, însă datele problemei s-au schimbat radical. Profesorii sunt acum asaltați de materiale și platforme online, de soluții mai mult sau mai puțin ușor de folosit și de speranța că toate se pot face cu puțină voință.

 

“Acesta este un moment bun în care, în ciuda presiunii sociale sau instituționale, putem arăta blândețe față de noi înșine, față de elevi și de părinții acestora. Cu toții trebuie să ne adaptăm, iar voi, profesorii, nu sunteți străini provocărilor. Așteptările celorlalți sunt mari. Dar ale voastre care sunt?”, declară Simona Baciu, fondatoarea școlii internaționale Transylvania College și programului Profesori Fericiți pentru România, care invită cadrele didactice la o serie de training-uri online pentru reducerea stresului și construirea rezilienței emoționale.

 

“O călătorie conștientă spre starea de bine”

 

Trainingul intitulat “O călătorie conștientă spre starea de bine” este format din cinci sesiuni online și face parte din programul “Profesori fericiți pentru România”. Este conceput sub forma unui ghid foarte practic, ușor de urmat, care conduce la dezvoltarea unor strategii de susținere emoțională cu scopul de a reduce stresul, construind potențialul individual al fiecărui participant pentru a putea preda cu entuziasm și motivație. Ca un rezultat, se va îmbunătăți starea de bine a profesorului, fapt care se va reflecta în comportamentul și rezultatele academice ale elevilor. Structura programului are în vedere o parte teoretică, de 5 ore și una practică, de implementare a conceptelor și metodelor prezentate în curs, care vor fi echivalate cu 10 ore de practică. La sfârșitul programului, participanții vor primi certificate de absolvire.

 

Simona Baciu îi invită pe profesori la un exercițiu de conștientizare: “Scrieți pe o foaie de hârtie grijile pe care le aveți legate de predare în această perioadă. Pot fi griji legate de pierderea legăturii dintre profesor și elev, teama că unii copii nu vor lucra, etc. După ce le scrieți, uitați-vă cu blândețe la ele. Care sunt așteptările din spatele acestor griji? Oare la ce puteți renunța pentru a avea atât voi, cât și elevii o adaptare lină?”

 

Despre “Profesori fericiți pentru România”

 

“Profesori fericiți pentru România” este un  program inovator al Fundației Translvania College bazat pe ultimele cercetări din domeniul neuroștiinței, destinat cadrelor didactice. Programul este conceput de Simona Baciu împreună cu Susan Shapiro, expert internațional în educație, cu o echipă de specialiști din România și psihologi de la universități de prestigiu din S.U.A. Programul îmbină cercetarea științifică în domeniul Stării de Bine și experința vastă în educație a echipei, pentru a atinge cele trei obiective cheie, ca profesorii să:

●      înțeleagă importanța stării de bine și a sănătății emoționale pentru ei și elevii lor;

●      dezvolte planuri de acțiune pentru menținerea entuziasmului și a motivației, reducând stresul și anxietatea;

●      contribuie la formarea unei culturi educaționale concentrată pe formarea caracterului și a deprinderilor pentru o viață sănătoasă.

Scopul programului “Profesori fericiți pentru România” este să ofere participanților la training-uri informațiile și resursele necesare pentru a explora și a aprofunda înțelegerea modului în care tehnicile de reducere a stresului, reziliența și starea de bine pot duce la o predare eficientă, semnificativă, cu un impact imediat asupra procesului de învățare al elevilor și asupra performanțelor școlare ale acestora.

 

“Aceasta e o perioadă de solidaritate. Cereți ajutor acolo unde vă simțiți copleșiți. Cu toată inima vă spunem că puteți apela și la noi. Dorim să fim un suport puternic pentru voi în această perioadă și nu numai, să venim cu soluții pentru susținearea emoțională și reducerea stresului datorat situației în care trăim azi. Împreună vom găsi soluții să navigăm cu încredere astfel încât să ne păstrăm speranța și optimismul. Continuăm să învățăm în timp ce predăm diferit. Între timp, nu uitați să vă gândiți cu grijă și blândețe și la voi. Ce vă doreați să faceți și nu ați avut niciodată timp? Putem explora împreună tehnici prin care să ne regăsim pacea și armonia, învățând să ne reconectăm la respirația noastră, să medităm sau să reflectăm, fiind recunoscători pentru ceea ce avem” este îndemnul Simonei Baciu către profesori.

 

Mai multe detalii despre această inițiativă puteți găsi și pe pagina de Facebook a programului de training Profesori Fericiți pentru România.

 

Contact:

gabriela.secosan@transylvania-college.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/transylvania-college/training-online-de-sustinere-emotionala-a-profesorilor-afectati-de-schimbarile-majore-din-educatie