Cum protejați datele personale pe care le prelucrează organizația dumneavoastră?
BUCURESTI - 19 aprilie 2021
Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, IT&C, Tehnologie
Peste 77% dintre organizații nu au un plan de răspuns la incidente de securitate a informației
Informațiile provin din statistici internaționale publicate recent de experți cu reputație ireproșabilă. Mai mult, 58% dintre incidente afectează date cu caracter personal, iar firmele medii și mici înregistrează cea mai mare incidență a breșelor de securitate informatică.
Protecția datelor personale pe care le prelucrați este necesară atât pentru a respecta cerințele GDPR , cât și pentru a continua să vă desfășurați în condiții optime activitatea. Măsurile tehnice și organizatorice corecte pot preveni și combate cu succes riscurile și pot reduce costurile generate de incidentele neplăcute, de reclamații și amenzi.
Radu Chirvase, asociat
Primul pas pe care îl puteți face chiar acum pentru protecția datelor personale ale angajaților și partenerilor dumneavoastră, este să aveți acces la informații de actualitate, pentru a detecta corect și rapid, pentru a identifica și bloca accesul neautorizat al unor intruși la sistemele informatice care vă aparțin. Este minimul necesar pentru a cunoaște mai bine contextul în care vă derulați activitatea și se poate face prin abonarea la un buletin informativ specializat.
De asemenea, puteți începe pregătirea și îmbunătățirea rezistenței la amenințările cibernetice, împreună cu experții, pentru a face față cu bine provocărilor, folosind programe și echipamente dedicate protecției. Apoi, puteți lua măsuri pentru a restabili activitățile normale cât mai rapid și cu costuri cât mai mici.
Atacurile cibernetice s-au înmulțit și au devenit tot mai sofisticate, blocând zile întregi sistemele informatice, telecomunicațiile și activitățile multor companii, organizații și instituții din aproape toate domeniile, furând și criptând date confidențiale.
Costurile unor vulnerabilități pot genera efecte negative atât pe termen scurt, prin cheltuielile suplimentare necesare restabilirii situației normale, cât și pe termen lung, prin daunele asupra reputației sau chiar asupra relațiilor cu clienții, care abandonează frecvent furnizorii afectați de scurgeri de date, prin acces neautorizat la ele.
Pregătirea preventivă a personalului poate scurta perioada necesară revenirii la nivelul optim de lucru și poate reduce semnificativ impactul negativ asupra disponibilităților financiare. Este esențial să aveți un plan de răspuns la incidente și de restabilire a activității în condiții optime.
Despre Trusteos SRL
Trusteos SRL pune la dispoziția IMM-urilor servicii de informare continuă, asistență pentru implementarea cerințelor GDPR, audit intern, consultanță pentru implementare, training și DPO. Pentru detalii, puteți să intrați pe www.trusteos.ro, respectiv să contactați experții la info@trusteos.ro sau 0727 077 111.
-
Radu-Mircea Chirvase
-
Pentru telefon si e-mail click aici
- TRUSTEOS SRL