Infrastructura de transport pe Dunare consolidata de AFDJ in cadrul proiectului NEWADA

BUCURESTI - 4 mai 2011

Comunicat tip General in Administratie Publica, Industrie, Stiinta / Cercetare

Proiectul NEWADA (Network of Danube Waterway Administrations - Retea Administratii de cai navigabile ale Dunarii) are ca scop cresterea eficientei Dunarii in calitate de Coridor VII European de Transport prin intensificarea cooperarii intre Administratiile de cale Navigabila in vederea promovarii navigatiei interioare ca mod de transport ecologic si eficient din punct de vedere economic.


NEWADA a debutat in aprilie 2009 si se incheie in martie 2012 avand o durata de 36 luni. Echipa de proiect include 12 parteneri de proiect din 8 tari dunarene (Austria, Slovacia, Ungaria, Croatia, Serbia, Bulgaria, Romania si Ucraina). Proiectul are de asemenea un Comitet Consultativ constând din Ministere, Comisia Dunarii, Comisia Internationala pentru Bazinul Fluviului Sava, Comisia Internationala pentru Protectia Fluviului Dunarea (ICPDR) si alti actori relevanti.

AFDJ este liderul grupului de lucru 4 care are ca obiectiv armonizarea procedurilor pentru intretinerea caii navigabile si are reprezentanti in toate activitatile din grupurile de lucru constituite in cadrul proiectului.

Parteneri Proiect

Parteneri Proiect

 Impactul proiectului este complex asupra unor categorii variate de stakeholderi. Astfel, la nivelul transportatorilor si operatorilor logistici creste nivelul de informare privind navigabiliatea si senalul navigabil. Pentru agentii economici folosirea Dunarii ca si canal logistic poate fi o sursa de avantaj competitiv prin scadera costurilor si pozitionarea ca organizatie ce respecta mediul inconjurator. 

Romeo Soare, Director AFDJ Giurgiu, Project Manager NEWADA

In cadrul proiectului s-au definit structuri pentru intensificarea cooperarii pe sarcini hidrologice si hidrografice precum schimbul de know-how intre experti precum si prin identificarea celor mai bune practici in domeniul navigatiei fluviale.

 

In vederea imbunatatirii accesibilitatii infrastructurii caii navigabile au fost elaborate: Planuri nationale de actiune, studii de fezabilitate, proiecte bilaterale si ghiduri de implementare pentru imbunatatirea intretinerii caii navigabile si lucrari de inginerie fluviala vor fi realizate in cooperare cu alte tari dunarene.

 

Prioritara in cadrul proiectului este imbunatatirea accesul la retelele si serviciile ITC (Information & Communication Technologies) la nivel national si european precum: armonizarea hartilor electronice de navigatie, date GIS si dezvoltarea bazei de date D4D, crearea unui website, puncte de acces WLAN, baze de date de parametri de senal navigabil si de trafic etc

 

Elaborarea unei strategii organizationale pentru fiecare tara favorizeaza cooperarea intre Autoritatile de Cale Navigabila, Agentiile de Dezvoltare si Ministere in cadrul fiecarei tari. „Comitetul Director” include directorii fiecarei administratii de cale navigabila; acesta va fi implicat in conducerea proiectului si este menit sa existe si dupa incheierea proiectului NEWADA. In cadrul acestui comitet se vor discuta probleme strategice si se vor conveni abordari comune. Cresterea cooperarii intre administratiile de cale navigabil creaza premisele pentru o armonizare operationala si crearea unei structuri pan-dunarene de management a cai navigabile a Dunarii.

 

Proiectul NEWADA este in deplina rezonanta cu recent aprobata Strategie a Dunarii prin care se exprima prioritarea Comisiei Europene pentru dezvoltarea economica si sociala a regiunii Dunarii.

Impactul proiectului este complex asupra unor categorii variate de stakeholderi. Astfel, la nivelul transportatorilor si operatorilor logistici creste nivelul de informare privind navigabiliatea si senalul navigabil. Prin demararea unor lucrari de inginerie fluviala se vor imbunatii continuu parametrii de navigabilitate.

Pentru navigatori se vor imbunatii instrumentele de baza si auxiliare de navigatie precum: harti electronice, puncte de acces WLAN in anumite zone.

Pentru agentii economici folosirea Dunarii ca si canal logistic poate fi o sursa de avantaj competitiv prin scadera costurilor si pozitionarea ca organizatie ce respecta mediul inconjurator.

Cresterea preconizata a traficului fluvial de marfuri impacteaza de asemenea si economia locala prin cresterea cifrelor de afaceri ale transportatorilor si a agentilor economice ce folosesc Dunarea ca si ax logistic  si implicit a locurilor de munca, a taxelor si impozitelor locale.

Proiectul are un impact minimal asupra mediului fiind in deplina concordanta cu Directiva Europeana a Apei (WFD – Water Framework Directive).

Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati indeplineste functia de autoritate de cai navigabile pe sectorul romanesc al Dunarii de la intrarea in tara la km 1.075 pana la iesirea in Marea Neagra, pe bratul Sulina, in rada Sulina, pe bratele navigabile ale Dunarii, Borcea, Bala, Macin, Valciu, Caleea, pe bratul Chilia cu bratele secundare, pe bratul Sfantul Gheorghe cu canalele de rectificare si pe bratele secundare ale Canalului Sulina, denumite Dunarea Veche.

Obiectivul global al Programului de Cooperare Transnationala SEE este de a mbunatati in regiunea Europei de Sud-Est procesul de integrare teritoriala, economica si sociala si de a contribui la cresterea coeziunii, stabilitatii si competitivitatii prin dezvoltarea de parteneriate transnationale si actiuni comune n probleme de importanta strategica.

CONTACT AFDJ

Romeo Soare,

Director AFDJ Giurgiu

Project Manager NEWADA din partea AFDJ

romeo_soare@yahoo.com

Tel. +40 246 213 329, Fax +40 246 211 744

Despre UBIQUM MEDIA SRL

UBIQUM MEDIA este o firma de consultanta in management, marketing si PR ce ofera servicii creative si eficiente de comunicare si business development pentru clientii sai.