O AGENTIE DE PUBLICITATE POATE PIERDE ANUAL CU PROPRII ANGAJATI PESTE O JUMATATE DE MILIARD DE LEI

BUCURESTI - 16 noiembrie 2004

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Prin reducerea absenteismului din motive medicale companiile au de castigat prin scaderea costurilor platite pe concedii medicale.

Care sunt cele mai frecvente aparitii-boli in randul persoanelor active?

1. Operatii-interventii chirurgicale;
2. Hepatitele cronice de tip B si C;
3. Tuberculoza (in Romania este boala cu cea mai mare incidenta din Europa);
4. Stres-ul, principala problema de sanatate a oamenilor din publicitate (de aici decurg boli ale inimii - hipertensiune arteriala, infarct, accidente vasculare cerebrale) dar si:
4.1. Diabet;
4.2 Obezitate (ambele boli de nutritie);
4.3 Ulcerul;
4.4 Tulburari de somatizare (insemnand expresie a stresului intr-o suferinta organica);
4.5 Sindromul de epuizare (demotivare, somnolenta, insomnie);
4.6 Cresterea riscului de accidente;
5. Fumatul;
6. Depresia;
7. Durerile de cap;

1. O prima pierdere a unui angajator o reprezinta numarul de zile de concediu medical platit.

Pe industrii, diferentiat, calculul arata diferit. Insa cheltuielile minime calculate la un salariu mediu in industria bancara pe care orice angajator cu un minim de angajati le suporta (cheltuieli directe ale angajatorului), sunt:

Salariu mediu intr-o agentie: 640 euro/brut;
Agentie cu minim 30 de persoane angajate

A. Concediu de boala (gripa, etc): 30 angajati X 10 zile concediu medical X 85% X 640/21 + 7% asig de sanatate + 3% somaj + 1% fond risc si comision CM, calcul final: 8626 euro/an;

B. Costuri (evaluare la jumatate din prima suma fara a mai pune in calcul si alte costuri directe) pentru inlocuire personal: 4313 euro;

C. Costuri pentru sarcina: 490 euro/an/1 femeie

Total: O agentie cu minim 30 de angajati poate pierde pe an cel putin 13. 429 euro din absenteism ceea ce inseamna 448 euro/angajat/an.

Raportat la media pe tara, intr-o companie cu 100 angajati platiti cu salariul mediu brut de 192 euro / luna, compania pierde din absenteism cel putin 13.500 euro/an dupa aceleasi calcule.


Noi tendinte

Tendinta actuala la nivel mondial este de schimbare de model: transformarea costurilor suportate de angajator pentru acoperirea concediilor medicale in investitii in sanatatea acestora, compania avand astfel propriile sale beneficii.

Cel mai nou trend in lume in materie de sanatate este sistemul managed care, sistem american care rezolva in special prin preventie toate problemele de sanatate ale companiilor.

Un studiu efectuat in 2000 pe 38.000 de angajati ai unei companii americane de telecomunicatii a aratat ca media costurilor medicale directe pentru un angajat fara factori de risc era de 425$/an, pentru un angajat cu 1-2 factori de risc era de 1000$/an, iar peste 3 factori de risc 2500$/an. Aplicarea unui program de management al sanatatii axat pe educatie, schimbari in stilul de viata si prevenirea imbolnavirilor a avut ca efect in primul an economii de 500$/angajat, iar in al doilea an de 700$/angajat. In Romania costurile sunt mult mai mici.

General Motors a aplicat in 2001 un program pentru promovarea unui stil de viata sanatos in companie, investind in acest program 35$/angajat; economiile in costuri medicale directe dupa 2 ani s-au cifrat la 138$/angajat/an.

Un studiu efectuat in 2002 pe un grup de 43 de companii cu un total de 710.000 de angajati (SUA si Canada) a aratat ca scaderea de productivitate datorata problemelor de sanatate a generat pierderi de 3300$/angajat/an, adica 8% din fondul de salarii.

Costurile indirecte sunt intotdeauna mai mari decat cele directe, un calcul al celor mai prudente estimari aratand un raport de 3/2 intre costurile generate de scaderea productivitatii si costurile medicale directe. In Romania, singurii care practica acest sistem performant al imbunatatirii starii de sanatate sunt cei de la compania internationala Medicover.

Despre united

MANAGED CARE IN ROMANIA

Managed care salveaza costurile unei organizatii iar prin reducerea absenteismului din companii genereaza profit si creste productivitatea angajatilor. Costurile unui program de preventie de la Medicover sunt cele date de abonamentul de sanatate care acopera o gama larga de servicii medicale, de la cele de medicina muncii pina la cele de diagnostic, analize si investigatii. Costul unui abonament pleaca de la 8 Euro / luna, ceea ce poate duce la o cheltuiala anuala per angajat de 96 Euro, mult sub cei 1000 de Euro / angajat / an pe care o companie de 200 de angajati i-ar pierde ignorind simplele gripe. In plus, angajatii privesc aceste abonamente ca pe niste beneficii utile.

Iata unul din exemplele atat de numeroase care ajung la specialistii din aceste clinici: timp de un an de zile un pacient care parea ca sufera de o boala grava, a fost investigat in reteaua publica de sanatate punandu-i-se fel de fel de diagnostice absolut imprecise. Costurile pe care le-a suportat acest pacient din buzunar au fost cu mult peste 1000 de euro in tot acest an, care s-au adaugat la costurile angajatorului. A ajuns in cele din urma in sistemul privat de sanatate, unde medicii specialisti l-au diagnosticat cu sindromul de tulburare de panica, costurile tratatementului care s-a desfasurat pe parcursul a 4 luni de zile ridicandu-se la 11 milioane de lei.

Razvan Durlan
PR Account Manager
United Communications
12 V. Streinu Entr. #3, Buc.
T/F +40 21 252 47 04

razvan.durlan@unitedcom.org

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/united/o-agentie-de-publicitate-poate-pierde-anual-cu-proprii-angajati-peste-o-jumatate-de-miliard-de-lei