Biciclete ciclocross si semicursiere modele 2016, testate la Veloteca

BUCURESTI - 9 noiembrie 2015

Comunicat tip Produse / Servicii in Monden / Lifestyle, Sport, Retail

Stiati ca o semi-cursiera este in zilele noastre o bicicleta de sosea, de viteza, impodobita cu mai multe facilitati pentru confort la pedalare? Recent am avut ocazia sa testam cateva modele 2016 de la Merida. Ne-am simtit provocati pedaland cu viteza pe asfaltul provocator din zona Rasnov-Bran, cu bucuria oferita de libertatea de miscare in aer liber. Performantele noastre au fost mult amplificate de performantele tehnice ale noilor inventii concepute in studiourile de design si tehnologie coordonate de Jurgen Falke din Stuttgart, Germania.

Noile modele 2016 au culorii vii, care vin in contrast cu vechile serii de biciclete care aveau culori inchise, specifice germanilor! Jucariile astea pe doua roti produse in cea mai mare fabrica de biciclete din Taiwan sunt niste “masinarii” pline de forta, de viteza si de siguranta, a caror certificare a calitatii este semnata in germana.

Iata parerile noastre:

Biciclete ciclocross si semicursiere modele 2016, testate la Veloteca
 Merida Speeder: un model cu adevarat reusit, ideal pentru cei care pot renunta la viteza (abundenta si intimidanta uneori la modelele Scultura, Reacto si Ride), pentru a da prioritate confortului si stabilitatii. 

Catalin Popa, Director Magazin Veloteca

Merida Speeder 500

Primul model, Merida Speeder 500, un bolid cu ghidon drept, este alternativa unei biciclete de sosea dotata cu ghidon cu coarne incovoiate. Modelul Speeder este incadrat la categoria  road bike (bicicleta de sosea) si defineste sub-categoria: fitness bike (bicicleta de antrenament). Aceasta sub-categorie distincta foloseste cadrele special concepute cu geometrie care combina caracteristicile unei cursiere cu cele a unei biciclete de cross. Comparativ cu o Merida Scultura, pozitia mai inalta a trunchiului si franele pe disc transforma Speeder-ul intr-un partener stabil de drum, in special la coborari, unde un ciclist mai putin experimentat poate cadea prada vitezei si pozitiei foarte aplecate spre fata cand incaleca o cursiera. Este destinat “challenger-ilor de weekend”, care vor sa se dea pe asfalt fara pretentii de vitezisti sau de cataratori, dar care apreciaza totusi turele lungi in natura, cu o viteza medie peste 30km/h si cu ceva sportivitate intre picioare!

Catalin Popa, Director Magazin Veloteca: “Pe plat, pe asfalt sau dale de beton, Speeder are un randament excelent, rotile inaintand foarte usor. Au fost momente cand mi-as fi dorit un ghidon mai ingust pentru a ma strecura mai usor printre masinile numeroase ale specialistilor veniti la test, parcate pe platoul de sus de la Fundata Cheile Gradistei, dar experienta finala a fost una placuta. Transmisia, 2×11 viteze (54-34/11-28) cu schimbatoare Shimano Ultegra, ofera o varietate suficienta de rapoarte, desi la urcari ar fi fost util un pinion mai mare pentru cei ca noi, care nu ne antrenam saptamanal… “

Transportul cablurilor prin interiorul cadrului asigura un plus la intretinerea si durata de viata a bicicletei, intrucat praful, noroiul, inghețul, apa, zloata sau orice alt impediment nu reușește sa ajunga la aceste componente. Ca bonus suplimentar, curatarea acestor parți vitale pentru funcționalitate e floare la ureche, mai mult de doua-trei vizite pe an, la mecanic nefiind necesare.

Merida Speeder aduce urmatoarele caracteristici / noutati: cadru dedicat Speeder (Carbon Disc sau Lite), frane pe disc, prinderea rotilor cu tehnologie Thru Axle (axul trece prin cadru), furca de carbon, compatibilitate Di2, cabluri interne prin cadru si furca.

Merida Speeder are mai multe echipari pe nivele de performanta: 100, 200, 300, 500 (cadru Speeder Lite, furca carbon, frane disc, echipare Shimano Ultegra, anvelope Maxxis Detonator), 5000 (cadru carbon Speeder disc CF3, furca Race Carbon, echipare Shimano Ultegra, anvelope Maxxis Detonator). Versiunea pentru femei: Merida Speeder Juliet 300.

 

Merida Cyclocross 500

George Culda, Director Marketing Veloteca: “Poate stiati, poate nu… In mod normal, pentru o bicicleta de ciclocross pozitia ghidonului trebuie sa fie ridicata si un pic mai spre spate cu 1 sau 2 cm. Acest stil de pedalare este definit prin ajustarea ghidonului. Ai control mai bun, atunci cand “ataci” portiuni cu denivelari neasteptate, mai ales la vale. In situatia in care pozitia corpului este oricum aplecata spre fata datorita geometriei cadrului tip „sosea”, la treceri bruste peste hopuri nu trebuie sa zbori peste ghidon. Daca in mod normal camerele unei biciclete de sosea sunt umflate la presiune normala de 60 psi (aprox. 4 bar), pentru o bicicleta ciclocross este recomandata o presiune de 40 psi (aprox. 2,75 bar) atunci cand faci o tura de agrement. Pentru cursa, presiunea coboara pana la 25 psi (aprox. 1,73 bar)” 

Alex Delcea / Director Tehnic Veloteca: „Pe unde este ideal sa „alergi” cu un ciclocross: de preferat pe poteci de camp, usor denivelate, inierbate. La deal, la munte sau la campie, nu conteaza altitudinea… Daca vrei sa pedalezi prin padure, atunci mai bine cauti poteci fara prea multe radacini si pietre mari. Te poti baga prin balti si noroaie, dar nu te apuca sa ii montezi aparatori… Sa fim seriosi, ai arata prea „pifan”! Daca vrei sa te dai si pe sosele, atunci mix-ul perfect este o combinatie fantastica, deoarece rutina asfaltului poate fi ‚condimentata’ cu portiunile de off-road!

Tehnica de pedalare este destul de complexa: pozitia in sa iti pretinde sa stai de multe ori ridicat, pentru a evita „bumper-ele”, hop-urile. Astfel absorbi foarte bine socurile cu bratele si cu picioarele, protejand trunchiul si coloana. In acelasi timp, aceasta pozitie permite corpului sa isi schimbe mereu pozitia si centrul de greutate pentru a te echilibra mereu. Mainile tin bine de manetele franelor (atentie, nu tii ghidonul de sus!). Pedalele ar trebui sa fie mai tot timpul orizontale. Ideal, in saua unui ciclocross, doar capul si umerii trebuie sa stea fix, in rest tot corpul trebuie sa fie flexibil. De aceea si geometria cadrului, puterea de absorbtie a materialelor de constructie sau elasticitatea / rigiditatea acestora devin din ce in ce mai importante pentru performante, confort sau siguranta.

In final, pentru o manevrabilitate maxima, ia in calcul urmatoarele detalii suplimentare: greutatea corpului usor spre spate, cadenta mai redusa, bratele flexate.

Modelul testat ne-a convins prin manevrabilitate foarte buna, in plus noile manete de sosea Ultegra /105 din generația noua ne incanta prin ergonomia sporita, care le face foarte comode și foarte natural de cuprins cu mana!

Chiar daca polivalenta unei Merida Cyclocross 500 te poate duce in eroare, aceasta e pentru oameni hotarati. E instrumentul potrivit pentru a ajunge din punctul A in punctul B, in linie drepta, pe asfalt, prin noroi, apa sau padure. E facuta sa alerge, sa se catere, sa o ridici usor si pentru orice alta activitate care presupune murdarirea ta (si a ei).

Rapoartele oferite de gama 105 pentru acest model, respectiv angrenajul 46-36 impreuna cu pinioanele 12-28, sunt variante standard, fiind o echipare uzuala in gama de ciclocross. Impreuna cu frana mecanica pe disc, fac din ea o bicicleta versatila si foarte adaptabila.

Un aspect placut este faptul ca toate cablurile trec prin cadru. Mult mai estetic, mai curat si mai eficient.Avem de-a face cu un cadru tehnoformat, din aliaj premium al celor de la Merida, Prolite 66, care amortizeaza bine zdruncinaturile.La fel si anvelopele cu balon generos, preiau bine denivelarile de orice tip, biciclistul ramanand in sa perioade mai lungi.

 

In concluzie, recomandam clientilor Veloteca aceste biciclete sportive! NU sunt agresive, dar sunt excelente pentru cei care vor sa incerce aceasta provocare de viteza in limita sigurantei, sau sa faca sport nelimitati de asfaltul atotcuprinzator!

 

Despre Veloteca

Veloteca este cel mai mare magazin multi-marcă de biciclete din Romania. Numai la noi poţi alege o bicicletă pentru oricare membru al familiei, din cele peste 200 modele expuse in magazin. Un magazin unde poţi găsi biciclete de toate felurile, pentru adulţi sau copii, accesorii, echipamente de oraş, de şosea şi de munte, rastele de biciclete, literatură de specialitate, hărţi sau ghiduri. Aici este disponibil un Centru de Testare biciclete specializat şi un Atelier Service foarte bine dotat.