Stilul de viaţă al românilor se reflectă într-un “Lanţ al Culorilor” de 10 km

BUCURESTI - 16 iulie 2009

Comunicat tip General in Social

Rezultatele acţiunii „Lanţul Culorilor”, parte din prima fază a „Programului pentru un stil de viaţă sănătos”, arată că aproape 40% dintre români încearcă să aibă un stil de viaţă sănătos, cu o alimentaţie echilibrată şi mişcare în fiecare zi. Studiul „culorilor” a fost realizat în perioada 23 iunie - 13 iulie 2009, pe un eşantion de 13.000 de persoane şi şi-a propus să-i ajute pe români să conştientizeze ce stil de viaţă au, prin rolul pe care îl joacă alimentaţia echilibrată şi activitatea fizică în viaţa lor.

Conform studiului:

- 9% dintre respondenţi sunt sedentari şi mâncăcioşi, alegând culoarea roşie
- 15% sunt activi şi atenţi la alimentaţie, alegând culoarea verde
- 22% încearcă să mănânce echilibrat şi să facă mişcare, alegând culoarea galbenă
- 54% sunt indiferenţi şi nepăsători cu privire la stilul lor de viaţă, alegând culoarea neagră

Pentru toate cele 13.000 de voturi care au fost strânse atât de pe site-ul www.putindinfiecare.ro (2.370 de voturi) cât şi prin acţiunea de sampling (10.630 voturi) a fost aleasă o culoare care să exprime fiecare atitudine cu privire la stilul de viaţă. Apoi, pentru fiecare vot a fost legată o panglică colorată pe unul din cei patru stâlpi ai culorilor montaţi în Parcul din Piaţa Unirii din Bucureşti. În momentul de faţă, stilul de viaţă al românilor este declarat în 10 Km de panglici colorate.

„Este foarte important să conştientizăm necesitatea unei alimentaţii echilibrate şi a mişcării în viaţa noastră. Cred că sănătatea trebuie pusă înainte de orice alte lucruri şi ar trebui să ne îngrijim să trăim echilibrat, să mâncăm de trei ori pe zi, să ne asigurăm necesarul de nutrienţi şi să facem mişcare în fiecare zi, nu doar atunci când ne aducem aminte. Puţin mai multă atenţie la felul în care ne hrănim şi o oră de mişcare în fiecare zi ne vor ajuta să avem o stare psihică şi fizică mai bună, sa performăm mai bine la serviciu, să fim pozitivi şi mai energici”, a spus Prof. Dr. Dan Mircea Cheţa, Preşedintele Fundaţiei Pentru Alimentaţie Sănătoasă din România.

Pentru voturile adunate la acţiunea de sampling s-a efectuat şi o analiză a respondenţilor. Astfel, au votat în total 10.630 de persoane din mediul urban, majoritatea fiind cu vârste peste 18 ani, din care 60% femei şi 40% bărbaţi.

- Cea mai verde categorie este cea a femeilor cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, care reprezintă 17% din totalul celor care au ales un stil de viaţă verde cu alimentaţie echilibrată şi multă mişcare în viaţa lor.
- Cel mai sănătos trăiesc persoanele sub 18 ani, 48% dintre aceştia alegând culoarea galbenă şi pe cea verde, urmate de persoanele cu vârste cuprinse între 55-64 de ani, 39% din această categorie a ales galben şi verde.

„Ne dorim ca rezultatele acestui studiu să fie un semnal de alarmă care să-i motiveze pe români să aducă o schimbare în bine la stilul lor de viaţă. Cel mai importat este ca în orice demers să recunoşti şi să-ţi dai seama unde eşti pentru a lua măsuri ca să-ţi fie mai bine. Ne dorim ca acestă campanie să ajute românii să trăiască echilibrat şi să-i facă conştienţi de importanţa alimentaţiei şi a mişcării pentru a trăi mai bine. Sperăm ca în acest demers să avem alături de noi toţi factorii importanţi ai societăţii, de la şcoli pâna la instituţii media şi să reuşim împreună să promovăm exemple pozitive demne de urmat.”, a spus Attila Szász, membru CNA.

Despre V+O Communication

Companiile susţinătoare ale „Programului pentru un stil de viaţă sănătos” sunt: Agrana România, Coca-Cola, Hochland România, Kraft Foods România, Mars România, Nestle România, Unilever South Central Europe.

Programul a fost lansat în 2008 când un grup de companii din industria alimentară şi a băuturilor răcoritoare, membre ale IAA, alături de CNA au început o campanie naţională de educare cu privire la un stil de viaţă sănătos, prin cele două componente ale sale: nutriţie echilibrată şi exerciţiu fizic. Prima fază a campaniei din 2009 se încheie astăzi prin anunţarea rezultatelor acţiunii „Lanţul Culorilor” urmând ca în a doua fază a programului să se atragă atenţia asupra condiţiei fizice a românilor şi a alimentaţiei acestora, iar în faza a treia să se implementeze activităţi cu scop educativ pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos.

Contact:
Irina Alexandru
PR Account Manager
V+O Communication
Telefon: 0766.22.4444
E-mail: irina.alexandru@vando.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/vo-communication/stilul-de-viata-al-romanilor-se-reflecta-intr-un-lant-al-culorilor-de-10-km