90% din piata comertului electronic romanesc este generata de 2% dintre magazinele online

BUCURESTI - 2 octombrie 2006

Comunicat tip General in IT&C

„Din cele peste 500 de magazine online existente pe piata de comert electronic la ora actuala doar 2% au succes devenind o afacere durabila”, afirma Liviu Taloi, director general al Web Audit, companie ce ofera servicii de consultanta si audit magazinelor online. Tot mai multi tineri intreprinzatori se gandesc sa investeasca timp si pricepere in dezvoltarea unei afaceri pe Internet. Invariabil toti se gandesc sa dezvolte un magazin online.

De ce aceasta cifra? Pentru ca tinerii manageri de magazine online nu au experienta necesara derularii unei afaceri obisnuite, off-line. Nu exista nici o diferenta notabila intre un magazin online si unul traditional, offline, din punctul de vedere al dezvoltarii afacerii.

„Exista un moment critic in viata oricarui magazin online cand datorita succesului site-ului, daca a fost bine construit, incep sa soseasca tot mai multe comenzi. Atunci este momentul sa renegociezi cu furnizorul tau pentru a obtine un contract mai bun. Nu uita, in tot acest lant, furnizorul este partenerul tau de incredere si fara un sprijin corect vei inchide afacerea”, mai declara managerul SiteAudit.ro. „Uita de site pentru un an de zile. Incearca sa vezi cum poti imbunatatii fluxul de comenzi din curtea casei tale. Fa angajari si mareste echipa de vanzari. Ei sunt motorul magazinului tau online. Implementeaza o solutie de actualizare rapida a informatiilor pe site. Fa ca acest lucru sa-l inteleaga si furnizorul”, ne spun consultantii SiteAudit.ro.

Cu toate acestea, cifra de afaceri generata de piata de comert electronic romaneasca se ridica in acest moment la aproximativ 60 de milioane de euro anual, iar in 2007 ne asteptam sa creasca la peste 100 de milioane de euro. Acest lucru se intampla datorita interesului crescand manifestat de oameni de afaceri cu experienta care au inteles oportunitatea investitiilor in acest domeniu.

„In 2007 vom asista la o 'explozie' de mici dimensiuni in ceea ce priveste cresterea numarului de magazine online, dar se va observa o capitalizare a acestei piete, in ritm accelerat. Din discutiile purtate cu clientii nostri a rezultat clar un interes mai mult decat major in acest domeniu”, afirma Liviu Taloi. „Tot in 2007 vor apare organisme noi ce vor promova si vor controla acest domeniu, iar autoritatile se vor implica si ele mai mult in dezvoltarea comertului electronic”.

Despre Web Audit SRL

Web Audit SRL este o companie ce presteaza servicii de consultanta si audit pentru website-uri, pentru afaceri online. SiteAudit.ro isi propune sa ofere sprijin proiectelor online in atingerea scopului lor declarat. Isi propune sa realizeze acest lucru analizand proiectul din mai multe puncte de vedere: al design-ului, al continutului si al tehnologiilor folosite, oferind consultanta magazinelor online.

Web Audit SRL - Al. Ghibu Onisifor 3, sector 3, Bucuresti, mailto: liviu.taloi@siteaudit.ro, phoneto: +40745 289 583
liviu.taloi@siteaudit.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/web-audit-srl/90-din-piata-comertului-electronic-romanesc-este-generata-de-2-dintre-magazinele-online