Gestionarea unui credit in situatii de criza

BUCURESTI - 8 februarie 2022

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Pandemia cauzata de virusul COVID-19 este o criza de sanatate la nivel global care a adus cu sine si o provocari economice.

Credit situatii criza

Credit situatii criza

In acest context, nu e de mirare ca pentru cei care au solicitat credite nebancare rapide sau alte tipuri de credite, acesta criza poate veni cu o provocare in plus, punandu-i in situatia in care nu-si mai pot plati ratele.

Dar ce se intampla atunci cand ratele nu sunt platite la timp?

In momentul in care se acumuleaza intarzieri mai mari de 30 de zile, institutia financiara transmite acest lucru catre Biroul de Credite. Pentru a putea clasifica persoanele cu intarzieri la plata in functie de gravitatea abaterii lor, Biroul de Credite foloseste un sistem bazat pe buline, structurat astfel:

Bulina 1 – intarziere mai mare de 30 de zile de la scadenta ratei;

Bulina 2 – intarziere mai mare de 60 de zile de la scadenta ratei;

Bulina 3 – intarziere mai mare de 90 de zile de la scadenta ratei;

Bulina 4 – intarziere mai mare de 120 de zile de la scadenta ratei;

Bulina 5 – intarziere mai mare de 150 de zile de la scadenta ratei;

Bulina 6 – intarziere mai mare de 180 de zile de la scadenta ratei;

Bulina G – creditul a fost dat la colectare catre recuperatori;

Bulina L – nu s-a putut recupera nimic iar banca a raportat creditul ca pierdere.

Institutiile creditoare tin cont de acest sistem de gradare pentru a face diferenta intre clientii cu abateri minore si cei cu abateri grave de la termenele de plata. Intarzierea va fi inregistrata in istoricul de creditare.

Intarzierile de orice fel vor crea dificultati in accesarea unui imprumut, cele mai grave fiind cele ce depasesc 90 de zile, si pot aduce cu sine imposibilitatea acordarii de credite pe o perioada de cel putin 4 ani.

Pentru a veni in intampinarea clientilor restantieri, bancile si IFN-urile vin cu cateva solutii.

Suspendarea platii ratelor sau Payment Freeze este una dintre ele si presupune amanarea platii ratelor o anumita perioada de timp. Acesta solutie se aplica celor care au avut de suferit pierderea veniturilor sau diminuarea acestora cu mai mult de 50%.

La Provident, suspendarea platii ratelor se poate realiza pe o perioada de maximum 13 saptamani pentru imprumuturile saptamanale, sau pana la 3 luni pentru imprumuturile lunare.

Credite de refinantare

Atunci cand situatia o cere si pentru a veni in intampinarea clientilor, institutiile creditoare propun ca solutie si refinantarea creditului. Pentru a fi considerati eligibili, clientii trebuie sa justifice intarzierea platii prin prezentarea actelor care atesta acest lucru.

Provident ofera clientilor care intampina dificultati la plata ratelor o oferta de credite nebancare pentru restantieri, cuprinsa intre 500 si 20.000 de lei, cu rate fixe saptamanale sau lunare, la care se aplica toate celelalte beneficii ale unui imprumut Provident.

Acordarea imprumutului se face in urma unei evaluari atente care tine cont atat de istoricul de creditare, cat si de veniturile actuale ale solicitantului. Prin urmare, atat un client Provident care intampina dificultati in plata ratelor in cuantumul lor actual, cat si un client al unei alte institutii financiare nebancare, va trece prin acelasi proces pentru acordarea unui credit de refinantare.

Totusi, chiar si in aceste situatii, este posibil ca institutiile creditoare sa nu accepte cererea clientului. De aceea, este esential ca toti cei care iau credite sa fie pe deplin constienti de responsabilitatea pe care o presupune un imprumut si sa isi asume raspunderea inca de la inceput.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/whitepress/gestionarea-unui-credit-in-situatii-de-criza