Yamaha R1, R1M si R3. Tehnologie MotoGP adaptata pentru strada

BUCURESTI - 27 iulie 2015

Comunicat tip Produse / Servicii in Auto, Afaceri, Monden / Lifestyle

Pasiunea pe doua roti trebuie sustinuta! Pentru ca hobby-ul sa se transforme intr-o arta a vitezei, specialistii recomanda modelele Yamaha, singurele in masura sa ofere experiente unice si adrenalina, intr-o perfecta armonie cu inovatia si designul impecabil.

Yamaha R1, R1M si R3. Tehnologie MotoGP adaptata pentru strada

Puternice, sigure si elegante pe orice drum, motocicletele Yamaha aduc un omagiu vitezei, impresionand prin ¨atitudine¨ sportiva si control total.

Noile modele de motociclete Yamaha se prezinta ca adevarate ¨vedete¨ ale  soselelor, avand o prestanta aparte si o valoare usor de recunoscut.

Sunetul gros dictat de catre arborele cu came crossplane este greu de trecut cu vederea, fapt ce amplifica experienta de pilotaj , crescand adrenalina si placerea de a controla un motor cu prestigiu.

Yamaha aduce modificari importante pentru 2015 in gama sa de motociclete sport. Astfel, vechea R1 a fost inlocuita cu o versiune nou-nouta, iar de aceasta data, Yamaha a adus si o derivare mai extrema, R1M.

Experienta acumulata in MotoGP a ajutat la dezvoltarea motocicletei si cei doi multipli campioni mondiali, Valentino Rossi si Jorge Lorenzo, se pare ca si-au pus amprenta in dezvoltarea versiunii 2015 a superbike-ului R1. Acest lucru se vede in primul rand in sistemele electronice care o echipeaza pe R1 si R1M.

Yamaha pune la dispozitie patru moduri de pilotaj (A, B, C, D) si o serie de sisteme electronice pe care nu le explicam aici, deoarece ar arata probabil ca un manual tehnic. Pe scurt, ele se numesc LCS, QSS, PWR, TCS, SCS, LIF, ERS și ABS, iar menirea lor este sa controleze motocicleta si sa ofere motociclistului o experienta de pilotaj placuta in cele mai sigure conditii. Toate sistemele electronice sunt ajustabile pe mai multe trepte si ajuta motociclistul sa plece eficient de pe loc, sa schimbe treptele mai repede, sa controleze raspunsul acceleratiei si tractiunea cat si forta de franare sau cat de mult derapeaza spatele motocicletei. De asemenea, motociclistul poate controla cat de repede se ridica roata fata. Toate acestea sunt posibile datorita a trei senzori de accelerație și trei senzori giroscopici care analizează de 125 de ori pe secundă modul în care se comportă motocicleta.

In ceea ce priveste experienta de pilotaj, Yamaha R1 ofera multa incredere motociclistului in orice situatie si indiferent cat de mult fortezi motocicleta, sistemele electronice nu intervin decat atunci cand situatia o cere.

Motocicleta are un sunet gros, asemanator putin cu un V4 cu toate ca in spatele carenelor se afla un cvadricilindru in linie made in Iwata. Sunetul motorului este dictat de catre arborele cu came crossplane, o tehnologie disponibila doar pe Yamaha R1. Pe circuit este o adevarata placere sa pilotezi motocicleta. R1 este compacta si se inclina usor lasand impresia ca te afli pe o motocicleta de 600 cmc. Este precisa pe fiecare viraj, iar cei 197 de CP sunt adusi la roata cu foarte multa gratie. Raspunsul acceleratiei este prompt, puterea motorului este distribuita liniar si indiferent de treapta cutiei de viteza, cei 4 cilindri in linie ofera suficient cuplu incat R1 sa iasa din viraj in forta si gata sa atace urmatorul apex. Cuplul este abundent inca de la 2000 rpm, insa motorul ofera un top end parca derivat din prototipul YZR-M1 al lui Valentino Rossi.

Yamaha R1 este atat de intuitiva pe viraje ca o bicicleta, iar cele 199 de kilograme parca nici nu se simt atunci cand schimbi directia. La acest lucru contribuie si saua ingustata in partea din fata, fapt ce iti permite o inclinare rapida la intrarea in viraj. Suspensiile sunt complet ajustabile si suficient de ferme incat sa fortezi timpii pe tur. Franele sunt puternice si modulabile, cele doua discuri de 320 mm pe fata si etrierele cu 4 pistonase, discul de 220 mm de pe spate, etrierul cu 2 pistonase si sistemul ABS lucrand excelent si oferind un feedback perfect.

Diferenta intre cele doua modele, R1 si R1M, consta in suspensile suspensii semiactive Ohlins ajustabile electronic, carenele din carbon, si sistemele GPS sau CCU (Communication Control Unit) care se regasesc pe R1M. Asemenea unui prototip MotoGP, setările se pot face prin WiFi de pe tableta sau smartphone.

Puterea, sistemele electronice, suspensiile semiactive sunt toate incantatoare, iar R1 si R1M sunt doua motociclete pe care orice motociclist le-ar dori in garaj sau in boxa circuitului. Insa, adevarata surpriza a venit din partea mezinei R3, o motocicleta cu un motor de 321 cmc, cu doi cilindri in linie, ce dezvolta 42 de CP. O valoare mica comparativ cu R1, dar sunt 42 de CP foarte distractivi. Cu o greutate de doar 169 kg cu toate plinurile facute, Yamaha R3 este o motocicleta usor de pilotat, jucausa datorita masei reduse si foarte manevrabila. Este suficient sa impingi in scarite ca motocicleta sa inceapa sa se incline pe viraj.

Nu te astepteti la multe atunci cand ai in fata ta o motocicleta de 321 cmc si tu ai trecut deja de nivelul de incepator in lumea moto. Cu toate acestea, Yamaha R3 reuseste sa te incante printr-un motor care trage hotarat de la prima rotire a manerului si continua pana spre finele plajei de turatii. Desigur, cu usoare ondulatii de putere la 5500 rpm si la 7000 rpm. Suspensia este mai mult orientata pentru strada, decat pentru mersul pe circuit, insa se descurca destul de bine si cand vrei sa scoti timpi pe tur. Furca nu este ajustabila, in timp ce amortizorul spate este reglabil pentru pretensionare. Franele sunt ferme, iar sistemul ABS este standard pe orice model R3. Acesta intervine doar atunci cand situatia o cere, iar oprirea este absolut necesara.

Rezervorul include 14 litri de benzina, iar autonomia este de 280 km datorita unui consum de 5 l/ 100 km. Saua are o inaltime de 780 mm. Acest lucru ajuta orice motociclist sa atinga asfaltul cu talpa ambelor picioare. Calitatea finisajelor este buna, fapt evidentiat de catre manere, materialele folosite si vopseaua motocicletei. Motocicleta poate fi pilotata si de catre motociclistii care au permis categoria A2, dar poate sa satisfaca gusturile si cerintele  motociclistilor care au trecut de prima tinerete.

Vino la showroom-ul Motodynamics din Bucuresti si testeaza live puterea noilor modele de motociclete Yamaha. Aici gasesti tot ceea ce te intereseaza in materie de motociclete Yamaha, firma fiind importator oficial in Romania.

De asemenea, Motodynamics iti ofera accesul la preturi competitive pentru intreaga gama de motociclete Yamaha si la echipamentele moto Alpinestars si castile Shark.

Preturile sunt:

R3 = 5850€ cu TVA inclus

R1 = 19700€ cu TVA inclus

R1M = 24300€ cu TVA inclus

Pentru detalii legate de motociclete, preturi, oferte, accesorii, piese si service Yamaha vizitati site-ul http://www.yamaha-motor.eu/ro/index.aspx sau pagina de facebook Yamaha Motor Romania – Motodynamics.

S.C. MOTODYNAMICS S.R.L.

Importator oficial YAMAHA in Romania

Sediu: Sos. Odai nr. 307-309

Sector 1, 013604-Bucuresti

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/zoom-biz/yamaha-r1-r1m-si-r3-tehnologie-motogp-adaptata-pentru-strada