Dealerii de autovehicule din Romania trebuie sa accepte concurenta firmelor din Europa

BUCURESTI - 25 august 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In urma articolelor aparute in presa din Romania cu privire la achizitia de autospeciale Subaru de catre Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR), Ager precizeaza:

Dealerii de autovehicule din Romania trebuie sa accepte concurenta firmelor din Europa

Referitor la licitatia organizata in data de 17.12.2007, Ager a ofertat catre IGPR, confom cerintelor acestuia, autospeciale de patrulare pentru politia rurala 4x4, avand la baza platforma Subaru Forester. Autospecialele urmeaza a fi utilizate in conditii de drum dificile, specifice zonei rurale a Romaniei.

Autovehiculele Subaru provin de la Subaru Deutschland GmbH, cel mai mare distribuitor Subaru european si companie la care chiar producatorul autovehiculelor Subaru, compania Fuji Heavy Industries Ltd., este actionara.

Pretul pentru un autoturism Subaru Forester ofertat de catre Ager este cu 30% mai mic decat pretul la care acest produs se comercializeaza in Romania de catre distribuitorul local. Mentionam ca pretul ofertat de Ager este similar cu cel ofertat de Subaru Deutschland GmbH pentru achizitiile efectuate de catre Guvernul Germaniei.

Pentru a putea fi utilizat in munca operativa de politie, autoturismul de baza este transformat intr-o autospeciala de politie prin modificarea caroseriei, a dimensiunilor si a masei vehiculului, a instalatiei electrice si prin dotarea cu echipamente specifice activitatii de politie.

Desi nu a participat la procedura de achizitie, Subaru Motors Trading SRL a contestat hotararea IGPR de adjudecare a licitatiei in favoarea lui Ager. Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, examinand documentele aflate in dosarul licitatiei, a respins ca nefondata contestatia lui Subaru Motors Trading SRL.

Desi legislatia europeana promoveaza libera concurenta, maturizarea pietei si a jucatorilor de pe piata romaneasca, in sensul acceptarii acestei concurente reale, este un proces de durata care trebuie sa plece de la schimbarea mentalitatii, dar suntem convinsi ca dealerii autohtoni vor invata sa accepte in cele din urma principiul liberei circulatii a bunurilor in interiorul spatiului economic comunitar.

Despre AGER BUSINESS TECH

Despre Ager Leasing

Intr-o piata extrem de dinamica, AGER Leasing este una din companiile constant clasate intre primele companii din piata. Strategia AGER Leasing se bazeaza pe solutii inovatoare, reactie rapida si acoperire completa a pietei

Armand SPIRU
Project Manager
leasing@ager.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ager/dealerii-de-autovehicule-din-romania-trebuie-sa-accepte-concurenta-firmelor-din-europa