Ramira Baia-Mare si-a optimizat productia cu ASiS ERP

Cluj - Napoca - 4 mai 2015

Comunicat tip Produse / Servicii in Auto, Industrie, IT&C

Ramira Baia Mare a decis implementarea sistemului integrat ASiS pentru optimizarea timpilor de productie, in conditiile in care pasi in acest sens au fost deja facuti prin achizitionarea de utilaje performante si modernizari la liniile de asamblare.

Ramira Baia-Mare si-a optimizat productia cu ASiS ERP
 Suntem extrem de multumiti de functionalitatile sistemului ASiS ERP care s-a adaptat cerintelor activitatii noastre, in conditiile in care provocarile productiei unicat nu sunt deloc neglijabile. Rapoartele specifice de productie dezvoltate de echipa Alfa Software sunt instrumente puternice care ne ajuta sa ne optimizam acolo unde vedem ca este cazul.  

Karl Heinrich, Director General Ramira

Infiintata in 1979 sub denumirea de IMUAS, Ramira Baia Mare are ca obiect de activitate prelucrarea pieselor mecanice si productia de dispozitive pentru liniile de asamblare din industria de automobile. Printre beneficiarii acestei companii se numara nume mari din industria auto precum: Daimler, Nissan, Volkswagen, Audi, Peugeot-Citroën, Dacia si multi altii. Compania are o cifra de afaceri de peste 10 milioane de EUR si isi propune anul acesta cresterea cu 10% a cifrei de afaceri.

“Decizia de a trece la un sistem integrat a venit ca urmare a faptului ca pe de-o parte ne era extrem de dificil sa legam salariilor angajatilor de realizarile din sectii, sa intocmim oferte care sa se bazeze pe antecalculatii complexe sau sa calculam cu exactitate costurile de productie  si pe de alta, softul de productie existent nu reusea urmarirea productiei in timp real. ASiS ERP ne-a convins inca din faza de prezentare deoarece solutia propusa se bazeaza pe existenta unui sistem de coduri de bare care sa ajute la gestionarea productiei la orice nivel si mai mult, datele colectate din sectii pe fiecare comanda se regasesc in timp real in celelalte aplicatii ASiS ERP. Acest lucru ne-a usurat mult activitatea de planificare a productiei si astfel am reusit sa le oferim clientilor nostri termene realiste de realizare si oferte de pret  competitive.” a declarat Directorul general Ramira, domnul Karl Heinrich.

In faza de ofertare, de la clientii companiei sunt receptionate desenele tehnice detaliate pe baza carora se defineste tehnologia. In cadrul fiecarei tehnologii se stabilesc materiile prime care urmeaza a fi utilizate, gradul de incarcare a utilajelor, numarul de ore de ocupare a fortei de munca si alti parametrii importanti pentru realizarea unui proiect de anvergura.Tehnologia definita este de asemenea punctul de plecare in realizarea diverselor scenarii de antecalculatie, care permit intocmirea de oferte detaliate catre clienti. In functie de necesarul de materiale din tehnologia comenzii de productie se fac si comenzi aprovizionare pe baza carora se va face receptia materialelor.

O data acceptata oferta de catre client, are loc lansarea in productie.

Intregul proces de productie se concentreaza pe Fisa de lansare care contine toate reperele de fabricatie si operatiile din repere. Fiecarei operatii ii este atribuit un cod de bare unic si la finalizarea ei, prin scanare, trece automat in meniul de Realizari. Astfel, managementul companiei poate in orice moment sa cunoasca stadiul in care se afla o piesa/un utilaj in functie de realizarile raportate.  Realizarile sunt urmarite atat pe angajati cat si pe utilaje, o componenta importanta a procesului de productie fiind planificarea utilajelor in functie de gradul lor de incarcare si termenele intermediare stabilite pentru o comanda.

O cerinta importanta a celor de la Ramira a fost si identificarea facila a locatiei fizice, in orice moment, pentru fiecare piesa dintr-un utilaj aflat in procesul de fabricatie. Astfel desi un utilaj este compus din mii de piese care se realizeaza in diverse sectii de productie, ele pot fi localizate fizic cu ajutorul unui raport customizat (Urmarire repere) care de asemenea se bazeaza pe scanarile realizate in dreptul acelor piese.

La finalul procesului de productie se va face decontarea utilajului fabricat prin inregistrarea automata a predarii de produs finit in contabilitate. Oferta si comanda de productie sunt legate de comanda de livrare si facturarea are loc automat.


“Suntem extrem de multumiti de functionalitatile sistemului ASiS ERP care s-a adaptat cerintelor activitatii noastre, in conditiile in care provocarile productiei unicat nu sunt deloc neglijabile. Rapoartele specifice de productie dezvoltate de echipa Alfa Software sunt instrumente puternice care ne ajuta sa ne optimizam acolo unde vedem ca este cazul. Calculul automat al costurilor prin prelucrarea datelor din toate celelalte aplicatii ale sistemului si controlul lor in orice moment sunt de asemenea puncte forte in activitatea noastra. ASiS ERP ne-a oferit toate instrumentele necesare pentru a ne putea concentra nu pe probleme curente, ci pe dezvoltare” - Directorul general Ramira, domnul Karl Heinrich.

Compania are peste 350 de angajati,o cifra de afaceri de peste 10 milioane de EUR si isi propune anul acesta cresterea ei cu 10%.

Despre Alfa Software SA

Alfa Software S.A. este o companie cu capital 100% românesc, cu sediul în Zalău şi puncte de lucru în Cluj-Napoca, Baia-Mare şi Bucureşti. Alfa Software este producătorul soluţiei informatice ASiS şi Microsoft Gold Partner.Pentru mai multe informaţii, accesaţi pagina: www.asw.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/alfa-software-sa/ramira-baia-mare-si-a-optimizat-productia-cu-asis-erp