De Mos Nicolae debuteaza maratonul radio PIERDUT

BUCURESTI - 5 decembrie 2010

Comunicat tip General in Social

Campania susţine singura linie de asistență pentru copii, la nivel national, din România

“Mama spune că cine nu aduce bani în casă, nu mănâncă”
“Mi-e frică să mă întorc acasă! Am fugit şi nu vreau să mă mai întorc!”
“Uneori acasă e ca la camera de tortură…”
“Mai bine mă omor decât să mă întorc acasă! Oricum nu-i pasă nimănui de mine!”

Acestea sunt numai câteva dintre zecile de mii de mesaje relatate de copii la Telefonul Copilului, 116 111. Cererile de ajutor sunt tot mai numeroase, Telefonul Copilului trebuie să-şi extindă programul de lucru pentru a putea prelua toate apelurile copiilor, iar acest lucru este imposibil fără suplimentarea numărului de specialişti şi fără extinderea infrastructurii.

De Moş Nicolae, Asociaţia Telefonul Copilului şi Europa FM lansează maratonul radio „PIERDUT”, prin care adresează milioanelor de români rugămintea de a dona prin SMS la 876* suma de 2 euro şi de a veni astfel în sprijinul copiilor singuri, trişti, neînţeleşi, neglijaţi, discriminaţi sau respinşi, care nu au pe nimeni să-i asculte.

 Nevoia tot mai mare de sprijin a celor mici, exprimată la Telefonul Copilului, a condus la declanşarea celei de-a doua ediţii a campaniei „PIERDUT”, de data aceasta sub forma unui maraton radio derulat pe 6 decembrie la Europa FM  şi ale cărui rezultate ar putea asigura accesul cât mai multor copii la 116 111.

 

Maratonul radio „PIERDUT”, iniţiat de Asociaţia Telefonul Copilului şi Europa FM invită toţi ascultătorii postului Europa FM să se implice în a asigura fiecărui copil dreptul de a fi ascultat.

 

Numărul de SMS 876, apelabil din ziua de Sfântul Nicolae, va fi activ pe tot parcursul lunii decembrie, iar campania va promova posibilitatea de a dona prin intermediul mai multor canale de comunicare media.

 

"Menirea noastra este de a-i ajuta pe copiii care se află în situații de risc. Faptul ca numărul lor este din ce în ce mai mare ne-a determinat să inițiem acest maraton radio, pentru a facilita accesul la 116 111 al tuturor celor care au nevoie de ajutor. Sperăm ca toți cei care ne vor auzi să ni se alature în acest demers și să putem trage în același timp un semnal de alarmă pentru cei care ar trebui să aiba grijă de copii. Chiar dacă trăim vremuri de criză, nimic nu justifică nepăsarea, delăsarea și ignorarea situației copiilor. Problemele lor de astăzi vor fi  problemele noastre de mâine, dacă nu le vom rezolva acum," a declarat Cristina Liberis, Președinte al Consiliului Director, Asociaţia Telefonul Copilului.

 

“La Telefonul Copilului, anul 2010 a adus o creştere de 44,73% a numărului cazurilor grave de abuz asupra copilului, faţă de anul 2009. Totodată, numărul cazurilor în care atât parinţi, cât şi copii vorbesc despre probleme finaciare şi lipsa unui trai decent a crescut în anii 2009 – 2010 cu 170%. Nevoia pentru serviciile noastre este tot mai mare, de aceea, împreună cu Europa FM invităm publicul larg să ni se alăture, printr-o donaţie de 2 euro la numărul de SMS 876. Împreună putem transforma nefericirea tot mai multor copii fără copilarie în zâmbet” a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.

 

„Europa FM şi Asociaţia Telefonul Copilului au mai colaborat cu succes în decursul anilor, iar acum s-a ivit o nouă ocazie de a ne uni forţele pentru binele copiilor. Este dreptul oricărui copil să crească şi să se dezvolte într-un mediu protejat şi ne dorim ca alături de Asociaţia Telefonul Copilului şi de ascultătorii Europa FM să-i ajutăm măcar pe unii dintre ei,” a declarat Marius Furdui, Director Adjunct, Europa FM.

 

În anul 2010, Asociaţia Telefonul Copilului s-a implicat în organizarea a 12 proiecte şi campanii dedicate copiilor şi a interacţionat cu peste 12.000 de copii, beneficiari ai serviciilor, proiectelor şi campaniilor oferite de organizaţie, înregistrând astfel o creştere de aproape 50% comparativ cu anul trecut.

 

De la începutul anului, consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului au răspuns în total la aproape 40.000 de apeluri, iar 13.000 dintre acestea au fost din partea copiilor. Aproape 3.000 dintre cazurile înregistrate au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate, iar 44,73% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Rata abuzului asupra copilului, conform bazei de date a Asociaţiei Telefonul Copilului, a atins cea mai mare creştere comparativ cu oricare dintre cei 9 ani de existenţă ai organizaţiei – 1.270 de astfel de cazuri înregistrate în acest an, spre deosebire de anul 2008 în care număram 296 de cazuri, iar anul trecut, 828. Cea mai des întâlnită formă de  abuz asupra copilului este neglijarea (40%), urmată de cazuri de molestare fizică (34%), precum şi abuz emoţional, exploatare prin muncă, cazuri de abuz sexual, tentative de suicid în rândul copiilor.

 

În anul 2010, Asociatia Telefonul Copilului s-a confruntat şi cu o creştere de peste 37% faţă de anul precedent a cazurilor de consiliere psihologică. 50% dintre copiii care au beneficiat de consiliere psihologică au apelat 116 111 din nevoia de comunicare - se simt singuri, neînţeleşi, nu reuşesc să mai relaţioneze cu părinţii, nu îşi pot face prieteni, iar greutăţile financiare ale familiei îi afectează, în primul rând, pe ei. Această perioadă este cea mai grea pentru copiii ai căror părinti sunt plecaţi în străinătate, iar sărbătorile sunt cele mai triste pentru aceia dintre ei ai căror părinţi nu se pot întoarce în ţară.

 

De asemenea, dacă în anul 2008 la Telefonul Copilului s-a înregistrat un număr de numai 23 de solicitări de sprijin financiar şi material, în anii 2009 – 2010, numărul acestora a crescut la 8.193, enunţând atât sărăcia, cât şi lipsa unui trai decent. În acest context, Asociaţia Telefonul Copilului a organizat întâlniri directe cu aproape 10.000 de copii, care au beneficiat de activităţi educative şi cadouri personalizate, constând în rechizite şi dulciuri.

 

Acesta este un bilanţ care determină organizaţia noastră să meargă mai departe şi să găsească resursele financiare necesare pentru a răspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate.

 

Contăm şi în cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentanţilor mass media şi le mulţumim tuturor pentru asigurarea constantă a vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

 

*876 - număr apelabil din reţelele Cosmote, Orange, Vodafone, serviciu oferit gratuit; nu se percepe tva

 

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

Despre Asociatia Telefonul Copilului

Asociaţia Telefonul Copilului
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei copilului. Un număr total de 1.533.921 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului în perioada 21 noiembrie 2001 – 30 noiembrie 2010, iar dintre acestea au fost identificate 29.482 de cazuri valide.

Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-telefonul-copilului/de-mos-nicolae-debuteaza-maratonul-radio-pierdut