Pregătiți-vă depozitul pentru sezonul de vârf al cumpărăturilor

Brasov - 24 octombrie 2018

Comunicat tip General in IT&C, Logistica/Transport, Internet

La fiecare sfârșit de an, în perioada sărbătorilor de iarnă volumul cumpărăturilor crește cu cel puțin 5.5% în fiecare an, după cum anunță Federația Companiilor de Retail care reunește membri din Statele Unite și alte 45 de țări din întreaga lume.

Pentru că mai este atât de puțin timp până când va începe febra cumpărăturilor, ar fi momentul să vă asigurați că ați revizuit procesele și că depozitul este pregătit să acopere creșterea vânzărilor. Am împărțit sezonul de vârf în 3 faze pentru care venim cu câteva sfaturi care sperăm să vă ajute să depășiți cu bine și cu cele mai bune rezultate sezonul de iarnă, în care putem lesne include și Black Friday-ul. 

Înaintea sezonului de vârf

Dacă vreți să fiți bine pregătiți pentru sezonul cumpărăturilor trebuie să aveți un plan strategic.

Pentru începători, trebuie să efectuați un audit al stocurilor pentru a vă asigura că aveți spațiu suficient pentru stocuri suplimentare. Analizați rezultatele pe anul precedent din aceeași perioadă ca să vedeți care au fost articolele cu cele mai mari vânzări și care s-au vândut cel mai repede. Dacă aveți un sistem de gestiune  a depozitelor (WMS), puteți gestiona mult mai ușor aceste date, fiind mult mai ușor accesibile și puteți simplifica și procesul de inventariere.

Este important să vă asigurați că aveți suficient spațiu în depozit, nu doar pentru stocare, ci și pentru pregătirea comenzilor. Tot WMS-ul vă pune la dispoziție datele necesare pentru o reorganizare a depozitului, mutând articolele cele mai populare cât mai aproape, astfel încât să se reducă durata pickingului.

În timpul sezonului de vârf

Ca să puteți răspunde cerințelor este posibil să fie nevoie să suplimentați personalul cu angajați pe perioadă determinată, mai ales pentru realizarea sarcinilor repetitive, care nu cer foarte multă experiență, astfel încât să nu aveți întârzieri în onorarea comenzilor.

Cu angajații temporari ocupându-se de sarcinile mai ușoare din depozit, cei mai experimentați pot gestiona sarcinile mai complicate.  

Angajarea personalului sezonier presupune și să aveți procese simple și ușor de învățat. Iar sistemul WMS alături de utilizarea codurilor de bare, poate face tot acest proces mult mai ușor, operatorii fiind ghidați la fiecare pas prin intermediul handhald-urilor.

Perioada de după nebunia sezonului de vârf 

Nu toate produsele cumpărate de  Black Friday sau de sărbatori ajung să fie pe placul cumpărătorilor, așa că după tot acest sezon al nebuniei cumpărăturilor, vă puteți aștepta să crească dintr-o dată numărul retururilor. Un alt proces care trebuie îndeplinit rapid și cu precizie.

Tot cu un sistem WMS se poate rezolva și problema retururilor. Puteți configura WMS-ul la anumite reguli, ajutându-vă să dezvoltați un flux pentru produsele returnate pe baza tipului de produs, a motivelor pentru returnare și dacă pot fi revândute.

FluxVision WMS este o soluție avansată de gestionare a tuturor activităților din cadrul depozitului, având ca principal obiectiv eficientizarea acestor activități. Sistemul este dezvoltat pe cea mai noua tehnologie și este integrat nativ cu SocrateCloud, platforma de business care furnizează o soluție de gestiune economică – ERP, gestiune a relațiilor cu clienții – CRM și Business Intelligence – BI, ușor de utilizat care susține performanța afacerii.

FluxVision WMS, soluția de management al depozitelor, asigură control operațional și suport decizional.

Despre BIT SOFTWARE

Cu peste 24 de ani de activitate, BITSoftware are in portofoliu peste 250 de clienti si implementari de succes in peste 70 de tari. BITSoftware dezvolta si implementeaza solutii ERP, CRM, WMS si BI care ajuta companiile din diverse industrii, cu precadere din distributie, logistica, productie, agricultura, telecom, servicii profesionale si constructii, sa-si imbunatateasca productivitatea prin automatizarea proceselor din companie si sa-si duca la indeplinire obiectivele de crestere.