Grupul de firme cu capital romanesc din care fac parte Blue Air si Romstrade isi exprima interesul pentru investitii in Irak

BUCURESTI - 10 decembrie 2009

Comunicat tip General in Turism

Grupul de firme condus de omul de afaceri Nelu Iordache a organizat în decursul acestei săptămâni o vizită în Irak, în vederea evaluarii posibilităţilor de investiţii în regiunea Kurdistanului. Din acest grup de companii fac parte ROMSTRADE, Blue Air, Direct Aero Services şi La Moşie.

Ca un prim pas s- a luat decizia de a deschide în decursul săptămânii viitoare un birou în orasul Erbil, capitala administrativa a regiunii, pentru a facilita comunicarea între părţi.

„Apreciem interesul grupului de companii Romstrade. Irak-ul avea nevoie de experienţa imensă de care dispun companiile Blue Air şi Romstrade. După o serie de întâlniri extrem de interesante cu oficiali şi oameni de afaceri din Irak, suntem încrezători că această vizită a deschis calea către un parteneriat de succes.”, declară Adel Murad, Ambasador al Republicii Irak la Bucureşti.

Zonele de interes pentru reprezentanţii grupului au fost: construcţiile, infrastructura rutieră, agricultura şi transporturile.

„Am identificat oportunităţi de dezvoltare în special în domeniul construcţiilor, unde există un potenţial imens atât pentru infrastructura rutieră cât şi pentru dezvoltarea de proiecte în sectorul civil. În ceea ce priveşte transportul aerian, dat fiind know-how-ul acumulat în cei 5 ani de Blue Air, am putea dezvolta proiecte de consultanţă pentru dezvoltarea de business, precum şi proiecte punctuale de transfer de know-how în sectorul de reparatii si intretinere tehnica aeronave(şcolarizare şi dotare tehnică). În urma intalnirilor cu oficialitatile regiunii, am realizat ca exista si alte zone de interes, cum ar fi agricultura, transportul energiei electrice si a derivatelor din

petrol, sanatatea si educatia.”, declară Gheorghe Răcaru, fost director general al Blue Air şi actual Director de Strategie al întreg grupului de companii

Reprezentanţii grupului de companii au avut o serie de întâlniri, cu Dr. Barham Salih, prim-ministru al Regiunii Kurdistanului Irakian, cu ministrul construcţiilor şi locuinţelor al Regiunii, domnul Kameran Ahmed Abdullah, precum si cu ministrul comunicaţiilor, domnul Anwar Jibli Shabo, şi, respectiv, şeful Autorităţii pentru Investiţii, domnul Hersh Muhram. Punctul cel mai important al acestor discutii a fost legea investiţiilor în scopul identificării modalităţilor garantate de facilitare a investiţiilor în Irak.

„Sprijinul din partea autorităţilor Irakiene (din România cât şi din Irak) a fost impresionant şi suntem convinşi că vom putea identifica oportunităţi avantajoase pentru ambele ţări”, mai declară Răcaru.

Până la începutul anului 2010, managementul grupului de companii va identifica oportunităţile care pot fi valorizate, urmând ca până în primăvara aceluiaşi ani să pună bazele unor proiecte de mică anvergură. Demararea de proiecte la scară mai mare (precum construcţia de drumuri şi poduri) ar putea avea loc spre sfârşitul anului 2010.



Despre Romstrade

Compania a luat fiinţă în anul 1994 şi a avut ca şi obiect iniţial de activitate exploatare, sortarea mineralelor de râu precum şi întreţinerea de drumuri şi poduri. Din 2002 în domeniul de activitate al companiei şi-au facut loc şi activităţi precum reabilitarea şi consolidarea de drumuri şi poduri.

În domeniul terasamentelor şi construcţiilor de drumuri, compania execută toate tipurile de structuri, inclusiv construcţia de tronsoane de autostrăzi, precum şi toate tipurile de consolidare a sistemelor rutiere.

Compania a fost înfiinţată în anul 1994 şi la început avea 40 de angajaţi. De la înfiinţare şi până acum, compania a înregistrat o creştere organică, bine susţinută, ajungând ca după 15 ani să aibă peste 1400 de angajaţi şi lucrări importante de infrastructură trecute în portofoliu. Din cei 1400 de angajaţi peste 100 sunt ingineri constructori specializaţi în construcţii de drumuri, autostrăzi şi aeroporturi.

Până în prezent, proiectele Romstrade includ: 300 de străzi reabilitate, 700 de km de drumuri finalizate, 1 milion de tone de asfalt turnat, 200 de km de asfalt reciclat

Despre Direct Aero Services

Înfiinţată în 2007, DIRECT Aero Services este o companie cu capital 100% privat românesc. Principalele servicii oferite de Direct Aero Services sunt: transportul privat cu avionul şi elicopterul, servicii de transport alimentaţie publică precum şi activităţi de marketing turistic. Recent, Direct Aero Services a introdus serviciul de ambulanţă. Elicopterele Direct Aero Services, dotate cu echipamente medicale specializate, pot asigura transportul în regim de urgenţă la orice spital din ţară. Cursele sunt realizate cu avioane şi elicopterele echipate la cele mai înalte standarde şi pilotate de profesionişti experimentaţi şi instruiţi la şcoli renumite din Europa.

Ferma pomicolă „La Moşie” este situată la 20 km distanţă de centrul Bucureştiului, în comuna Adunaţii Copăceni, pe drumul european ce face legatura între România şi Bulgaria, într-o zonă cu terenuri preponderent agricole. În ultima perioadă, în zona adiacentă s-au dezvoltat sau sunt în curs de dezvoltare şi alte proiecte cum ar fi ferma agrozootehnica Tnuva sau construcţii rezidenţiale - Giardino Italiano.

Realizarea proiectului de construire a fermei a început acum 5 ani cu pregătirea terenului, prin efectuarea lucrărilor de nivelare, defrişare, erbicidare şi a fost arat şi subsolit la o adâncime de 80 cm. Concomitent au început şi lucrările de asigurare a suportului tehnic prin construirea a:

4 puţuri forate la mare adâncime
2 bazine de cca 480 mc pentru stocarea şi pregătirea termică a apei
4 staţii de pompare şi dozare a soluţiei de amestec pentru fertirigat
reţelei de distribuţie alcătuită din două conducte magistrale subterane, electropompe şi ramificaţii cu picurători la rădăcina plantei;

Ulterior, în partea de nord a suprafeţei cultivate s-au construit două hale industriale, ambele cu o suprafaţă utilă de 1000 mp fiecare pentru sortarea, ambalarea, precum şi depozitarea producţiei prin procedeul Depozitare în Atmosferă Controlată.
Procesul de pre-depozitare a necesitat investiţii în dotări suplimentare, cum ar fi:




maşini de spălat prin barbotare cu aer, prevăzute cu ventilator şi bandă de transport;
maşini compartimentate cu prespăIător, spălător, bandă cu role şi duşuri de clătire;
maşini de spălat cu şnec transportor şi duşuri de clătire;
maşini rotative cu tambur;
maşini de spălat cu perii;
maşină de sortat în funcţie de calibru, culoare, defect

Depozitarea fructelor este un proces deosebit de complex, monitorizarea efectuându-se automat de către un computer, deoarece calitatea acestora se poate deteriora din cauza acţiunii agenţilor externi precum: aer, apă, căldura, bacterii, dăunători.

Fructele sunt depozitate în magaziile frigorifice direct după recoltare, la o temperatură cuprinsă între 1-4 grade C, în atmosferă cu conţinut scăzut de oxigen.

Depozitarea în atmosferă controlată încetineşte pierderea calităţii după recoltare, fiind o alternativă importantă a conservanţilor chimici.

Soiurile care au intrat pe rod în cadrul Fermei „La Moşie” sunt:

Mere: Fuji, Idared, Jonagold, Granny Smith, Red Elstar, Decosta şi Michigla

Pere: Williams, Conference, Alex Lucas, Moretini, Abate şi Pass Crasane

Cireşe: Regina, Lapins, Cordia, Summit, Karina, Georgia şi Silvia

Prune: Victoria, Hanita, Wolf, Hagenta, Stanley şi Santa Rosa

Piersici: Baby Gold, Suncrest, Red Haven şi Faety

Viţă de vie: Victoria, Muscat de Hamburg, Italia şi Merlot

Coacăz negru: Titania, Tsema

Nectarine, vişine, gutui, nuci, zmeură


“La Moşie” este un brand românesc ce vine cu fructe proaspete şi de înaltă calitate, dorind astfel să încurajeze consumatorii români în direcţia achiziţionării produselor româneşti şi a alegerii de pe rafturile supermarketurilor a cât mai multor produse

autohtone.

În cadrul fermei o suprafaţă de peste 4 hectare este folosită ca pepinieră, producând material săditor atât pentru extinderea proprie, cât şi pentru comercializare.


În prezent asigurăm şi material săditor constituit din pomi decorativi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de mediu în zonele urbane şi în cele care duc lipsă de suprafeţe verzi.

Ferma pomicolă „La Moşie” se remarcă atât prin calitatea materialului săditor, cât şi a dotărilor existente, avantajele fermei constând în productivitate, calitate, dotări şi localizare.

Planurile de dezvoltare ulterioară includ extinderea facilităţilor de depozitare, atât pentru producţia proprie, cât şi pentru alţi producători, atacarea segmentului de legumicultură prin construirea de sere necesare acestei activităţi, finalizarea evaluărilor privind cultivarea de plante tehnice folosibile în industria de medicamente şi cosmetică, precum şi amenajarea spaţiilor de procesare a producţiei respective.


Florentina Ivan – Blue Air E-mail: florentina.ivan@blue-air.ro ; tel: +40 741 111 740

Irina Stanescu – Pleon Graffiti E-mail: irina.stanescu@pleon.ro; tel: +40 728 557 092

Despre Blue Air

Despre Blue Air

Blue Air, singura companie de smart flying cu capital 100% privat românesc. Compania este autorizată să efectueze zboruri regulate interne şi internaţionale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere şi transporturi cargo. Flota companiei este constituită în prezent din nouă aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, două aeronave seria 737 – 400, o aeronavă seria 737-500 şi trei aeronave 737 – 800 Next Generation, cu capacităţi între 126 şi 189 de locuri.

Compania a semnat în 2008 contracte pentru achiziţionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (două aeronave din seria 800 şi trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air.

Pe parcursul anului 2008, peste 1.110.000 de pasageri au zburat cu Blue Air. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când peste 900.000 de călători au ales să zboare cu operatorul de transport aerian românesc, Blue Air înregistrează o creştere de peste 23%. Pentru acest an, Blue Air anticipează un total de 1.700.000
de călători. În ceea ce priveşte indicatorii economici, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de 124.130.000 de Euro în 2008 şi estimează 170 de milioane pentru 2009. Echipajele Blue Air sunt formate din piloţi experimentaţi (majoritatea având peste 15.000 de ore de zbor).

Performanţa Blue Air nu s-a reflectat doar in indicatorii financiari. Anul acesta, Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET) a acordat companiei Blue Air premiul Mărul de Aur, una dintre cele mai renumite distincţii în materie de turism. În fiecare an,

FIJET oferă premiul Mărul de Aur acelor ţări, oraşe sau organizaţii care au avut o contribuţie marcantă la promovarea turismului şi a domeniilor conexe. Pentru România, celelalte două premii „Marul de Aur” s-au dus către Zona Ecoturistică Mărginimea Sibiului şi respectiv către Rezervaţia Biosferei Delta Dunării.

2008 a fost un an extrem de prolific pentru Blue Air, compania câştigând o serie de contracte extrem de importante. Cel mai important este contractul de concesiune, semnat pe o perioadă de 34 de ani, al aeroportului din Bacău, conform căruia compania va investi în total 45 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii, realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor în vederea asigurării spaţiilor de parcare şi operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum şi asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecări şi sosiri. Se adaugă şi contractul câştigat pentru construcţia unui nou terminal la aeroportul Băneasa din Bucureşti, cu o investiţie de aproximativ 10 milioane de euro, toate cumulând cu contractul semnat cu Poşta Română, prin care Blue Air a fost desemnat transportatorul oficial.


florentina.ivan@blue-air.ro
info@blue-air.ro