Participa cu stand propriu la targurile si expozitiile internationale din Cehia, cu subventie de la bugetul de stat de pana la 50,000 lei

BUCURESTI - 14 iulie 2017

Comunicat tip General in Afaceri, Industrie, Tehnologie

Guvernul Romaniei a adoptat normele metodologice ale Programului pentru Susținerea Internaționalizării IMM-urilor prin subventionarea participarii individuale ale firmelor romanesti la targuri si expozitii in strainatate.

Participa cu stand propriu la targurile si expozitiile internationale din Cehia, cu subventie de la bugetul de stat de pana la 50,000 lei

Programul de sustinere a internationalizarii intreprinderilor mici si mijlocii din Romania, are un buget de 71 milioane lei disponibili pentru perioada 2017-20120, si a fost introdus de Guvernul Romaniei ca un instrument suplimentar de sustinere a companiilor autohtone interesate de gasirea de noi piete externe de desfacere, identificare de parteneri de afaceri si investitori.

Masura este o premiera pentru mediul de afaceri romanesc prin faptul ca firmele romanesti vor avea astfel posibilitatea de a participa individual la targuri si expozitii in strainatate, beneficiind de o alocația financiară nerambursabilă în cuantum de max. 50.000 de lei/beneficiar/an, reprezentând max. 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Comunicatul de presa al Guvernului precizeaza:

“Accesul pe piața externă a IMM-urilor va fi susținut de la bugetul de stat cu suma de 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020, potrivit unui act normativ aprobat de guvern în ședința de astăzi.

Executivul a adoptat normele metodologice de aplicare a Programului de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, prin care se reglementează modul de instituire a respectivei scheme de ajutor de minimis.

Potrivit actului normativ, alocația financiară nerambursabilă este în cuantum de maxim 50.000 de lei/beneficiar, reprezentând maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Prin program se finanțează:

- participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu, altele decât cele organizate în baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a  exportului;

- participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, altele decât cele organizate în baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în  baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor  din Programul de promovare a exportului;

- crearea identităţii vizuale a unui IMM (marcă, siglă, slogan);

- realizarea unui  site  pe  Internet/aplicaţie  pentru  mobil,  pentru  prezentarea  activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleză/altă limbă de circulație internațională;

- participări ale angajaților la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe;

- analize și studii de piață;

- alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.

Completarea cererii tip pentru înscriere în program, în vederea obținerii finanțării, se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro.

Data de la care este activă înscrierea on-line se comunică pe site-ul instituției cu cel puțin 5 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.

Verificarea documentelor depuse și a cererii pentru înscrierea în Program on-line se face în maxim 15 zile lucrătoare, după încheierea sesiunii de înscriere.

Acordarea finanțării se realizează în baza criteriului „primul venit – primul servit”, în limita bugetului.

Beneficiarii alocațiilor financiare nerambursabile au obligația de a raporta efectele participării la Program către minister, pentru o perioadă de 2 ani, începând cu anul următor acordării alocației financiare nerambursabile.”

  

Bursa Romana de Afaceri, in calitate de reprezentant al organizatorului de targuri si expozitii din Republica Ceha – BVV Trade Fairs Brno , invita companiile romanesti sa participe la targurile internationale din Brno – Republica Ceha. Complexul expozitional din Brno este unul dintre cele mai mari din Europa Centrala si de Est, anual fiind organizeate aproximativ 50 de targuri şi expozitii internaţionale, vizitate de peste 1 milion de persoane interesate identificarea de parteneri de afaceri din toate colturile lumii.

In cei peste 85 de ani de functionare ai Complexului Expozitional BVV din Republica Ceha, activitatea s-a dezvoltat atat de mult incat Brno şi-a castigat renumele de oraş expoziţional. Dispus pe o suprafata de 667,000 mp, complexul expoziţional are o suprafaţă inchiriabila de 130.000 m², si se numără printre cele mai mari suprafeţe expoziţionale ale lumii reprezentand pentru multi ani la rand punctul de intalnire comerciala intre Est si Vest.

Firmele romanesti interesate de participare la targurile si expozitiile din Republica Ceha, in vederea identificarii de piete externe de desfacere si parteneri de afaceri internationali, sunt rugate sa ne contacteze telefonic Bursa Romana de Afaceri la numarul 021-266.56.77 sau prin email la office@rbe.ro . In functie de specificul firmelor solicitante, expertii Bursei Romane de Afaceri pot recomanda targul sau expozitia care se potriveste cel mai bine profilului de activitate, si pregati oferte personalizate.

Despre Bursa Romana de Afaceri

BURSA ROMANA DE AFACERI este prima si cea mai complexa platforma de intermediere si consultanta in afaceri din Romania cu acces la piata internationala, parteneri de afaceri, investitori straini, oportunitati de afaceri, care faciliteaza internationalizarea companiilor romanesti, finantari si investitii private de capital, realizarea de parteneriate de afaceri, joint-ventures in tara si strainatate, dezvoltarea si/sau restructurarea afacerilor, vanzarea si cumpararea de afaceri la cheie.