Dolarul de aur

BUCURESTI - 8 aprilie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In numarul din aceasta saptamana, BusinessWeek Romania isi propune sa investigheze alaturi de analisti din sectorul financiar-bancar perspectivele de viitor ale monedei americane. Ajuns la pragul minim conform unor specialisti, in cazul unei reveniri dolarul poate fi moneda de aur pentru speculatorii pietei valutare, dar si pentru investitori.

Dolarul de aur

Investitia in dolari in acest moment in care moneda americana este aproape de pragul minim, se poate dovedi profitabila pe termen mediu si lung. “Se poate castiga din deprecierea dolarului, mizand pe revenirea lui”, afirma Alin Brendea, directorul de operatiuni al Prime Transaction.

De pe urma scaderii dolarului beneficiaza in primul rand consumatorii din celelalte zone economice ale lumii, care se pot bucura de produsele americane la preturi reduse. Iulian Panait, presedintele KTD Invest spune ca a inceput deja sa se contureze un fenomen de turism de shopping in orasele americane, iar europenii profita de conjunctura negativa de pe piata imobiliara americana pentru a-si cumpara proprietati in Statele Unite la preturi scazute.

Opiniile sunt divergente asupra atingerii pragului minim de depreciere a dolarului, in schimb, exista consens din partea analistilor asupra faptului ca cea mai puternica economie a lumii are capacitatea sa-si revina, la fel si dolarul.

BusinessWeek Romania prezinta in exclusivitate topul celor mai performante 50 companii din lume realizat in fiecare an de revista BusinessWeek. O caracteristica a multor companii prezente in clasament este viziunea manageriala care incalca conventiile. De asemenea, cea de-a 12-a editie a topului este cea mai internationala realizata pana in prezent.

Companiile incluse in clasamentul din acest an sunt acele companii care au capacitatea de a administra riscul, avand in vedere viteza cu care comertul global se misca, iar piata reactioneaza.

Pentru a identifica cele 50 de companii incluse in ierarhie, au fost luate in calcul doua criterii financiare centrale: profitul mediu raportat la capitalul investit si cresterea vanzarilor in ultimele 36 de luni. Lista cu toate companiile analizate a fost revizuita de o comisie de editori care au aplicat un lucru pe care BusinessWeek l-a invatat in cei unsprezece ani de cand realizeaza acest top: criteriile financiare aplicate mecanic nu reflecta mereu realitatea.

Primele trei companii clasate in topul celor mai performante companii globale si care ofera un exemplu de gandire inedita sunt: producatorul de genti Coaches, compania farmaceutica Gilead Sciences si Allegeny Technologies, producator de titan.

Alte subiecte in aceasta editie BusinessWeek Romania:

Internetul dauneaza grav televizorului
Cine are internet, petrece 21 de ore pe saptamana in fata calculatorului si doar 11 ore in fata televizorului. Cand va deveni clasicul TV piesa de muzeu?

Replici la cutremurul Bear Stearns
Locuri de munca in pericol, actiuni prabusite, fundatia demolata, iar angajatii nu stiu pe cine sa traga la raspundere

Decaderea fabricilor din China
Zilele de glorie ale fortei de munca ieftine si ale reglemantarilor permisive au apus. Pe masura ce costurile de productie cresc, preturile exporturilor vor urma tendinta

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat in 1995 cu doua divizii de publicatii: Business Publishing (ce cuprinde saptamânalul in limba engleza Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook si revista de publicitate Campaign) si Lifestyle Publishing (Stuff – licenta revistei internationale de tehnologie Stuff Magazine, Cinemagia – singura revista de cinema din România, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.

Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro
cami.eremia@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/dolarul-de-aur