Reforme dificile la Zentiva

BUCURESTI - 22 ianuarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Zentiva Romania se confrunta cu probleme care ii afecteaza imaginea si scad increderea investitorilor. Decizii radicale de schimbare a strategiei sunt menite sa readuca compania pe linia de plutire, dupa ce, in noiembrie 2007, compania a anuntat pierderi de 0,4 milioane de euro in cel de-al treilea trimestru al anului. Dezvoltarea agresiva de pe piata din Romania a atras scaderea profitabilitatii si a dus la erodarea cotei de piata de la 5,4% la inceputul lui 2006 - care plasa compania pe locul 6 in topul producatorilor de medicamente din Romania potrivit studiilor Cegedim - pana la 4,9% in a doua jumatate a anului trecut.

Reforme dificile la Zentiva

Alarmati de scaderile puternice pe care actiunile Zentiva le-a inregistrat pe cele trei piete unde compania este listata, la Londra, Praga si Bucuresti, actionarii au decis sa urmeze o strategie care sa duca la realizarea profitului propus si sa multumeasca investitorii.

Josef Belcik, care urmarise indeaproape situatia din Romania, a fost transferat la Bucuresti pentru a pune in practica schimbarea de strategie in vederea reabilitarii companiei. Din perspectiva sa, 2007 a fost un an de tranzitie, de consolidare, in care s-au finalizat toate procesele de integrare, s-au creat echipe noi, s-au instalat standardele noi. 'Tendinta ar trebui sa fie de crestere incepand din acest an', spune Josef Belcik. Tinta este crearea unei stabilitati mai mari pentru companie si o predictibilitate mai mare pe termen lung.

Situatii ca cea de la Zentiva, in care un manager strain preia conducerea filialei romanesti a unei companii multinationale, devin din ce in ce mai rare. Multinationalele din Romania isi recruteaza top-managerii dintre romani, considerati acum la fel de eficienti dar mai ieftini decat cei straini in conditiile in care un manager strain poate costa mai mult cu 50-100% decât un roman.

BusinessWeek Romania analizeaza in profunzime acest fenomen din ce in ce mai frecvent. Tendinta de inlocuire a managerilor straini cu cei locali a fost sesizata si de catre marile companii de head-hunting din Romania. 'In ultimii doi ani exista tendinta de a se asigura conducerea companiilor locale cu management romanesc' declara Mihaela Damian, Partner in cadrul companiei de consultanta in head-hunting Staton Chase. Domeniile in care romanii sunt cel mai bine pregatiti pentru top-management sunt IT&C, bancar, vanzari, marketing sau financiar.

In acest numar BusinessWeek Romania:

Focus: Moneda nationala isi continua spirala descendenta, in vreme ce investitorii asteapta castiguri mai mari din plasamentele in lei si preseaza Banca Nationala sa majoreze dobanda cheie
Next: 2008 se anunta a fi anul in care piata auto va trebui sa arate daca a ajuns la maturitate sau daca nu cumva a crescut mult prea repede
Finante: Monetaria romana nu mai face profit doar din bani

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing Coordinator, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/reforme-dificile-la-zentiva