Infrastructura si transportul sint afectate de lipsa transparentei si a predictibilitatii

BUCURESTI - 27 aprilie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), avand ca partener oficial GTZ/WBF - Programul de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca în România, a organizat joi, 26 aprilie a.c, masa rotunda cu tema „Impactul integrarii in Uniunea Europeana asupra economiei romanesti: Transportul si Infrastructura“
Evenimentul face parte din proiectul initiat de CCIR in luna ianuarie sub genericul “Business in Europa – succes sau faliment?”, proiect ce si-a propus identificarea oportunitatilor si a dificultatilor generate de procesul integrarii pe piata interna unica europeana si institutionalizarea dialogului consistent intre decidentii politici si oamenii de afaceri.
Workshop-urile organizate in cadrul acestui proiect implica un grad mare de interactivitate, obiectivul principal fiind acela de a livra informatia pragmatic si accesibil pentru oamenii de afaceri.

Infrastructura si transportul sint afectate de lipsa transparentei si a predictibilitatii

In domeniul infrastructurii si transporturilor problemele identificate in cadrul intalnirii nu au fost legate atat de analiza starii prezente a domeniului in Romania, cat de dificultatile cu care se confrunta mediul de afaceri in a schimba aceasta realitate. Desi banii exista, lipsurile sint mai degraba de natura interna.
”La nivelul ministerului dezvoltarii este vorba de o cifra de cca. 4 mld. euro pe urmatorii 6 ani, insa constructorii nu au forta calificata de munca. Se participa la licitatii si se iau multe proiecte - ramura constructiilor a crescut cu 17% in 2006 - insa trebuie sa avem grija sa fim predictibili si sa ducem programele pe care le avem la bun sfarsit. Sint programe intarziate cu 20, 24, 36 de luni. In ceea ce priveste comunicarea s-a facut prea putin pentru a informa oamenii clar cu privire la ceea ce au de facut. Vom avea bani pentru consultanta, pentru asistenta tehnica, insa si aici ducem lipsa de proiectanti buni, de consultanti care sa fie foarte bine pregatiti si, evident, ducem lipsa de forta de munca”, declarat in cadrul intalnirii domnul Laszlo Borbely, Ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice şi Locuintelor.

Lipsa transparentei si a consultarii reprezentantilor mediului de afaceri de catre autoritatile guvernementale in ceea ce priveste adoptarea normelor UE au fost nominalizate ca puncte sensibile care maresc un dezechilibru de forte intrinsec: infrastructura inseamna administratie publica, autoritate de stat, in timp ce transportul se sprijina in principal pe capital privat, activitatea operatorilor de transport fiind puternic afectata de ceea ce se intampla in domeniul infrastructurii.
„Adoptam tot felul de normative fara nici un fel de pregatire. Legislatia s-a adaptat mult mai abrupt, iar in acest moment avem numeroase probleme de legislatie si de interpretare a legislatiei. Multe dintre normativele introduse nu mai sint percepte ale UE ca organizatie comuna, ci este vorba de legislatia nationala a diferitelor tari, la care ne aliniem fara nici o strategie.



Rezultatul este o modificare permanenta a legislatiei, ceea ce da nastere unui sistem deloc predictibil”, a explicat domnul Valeriu Dascalu, Director adjunct in cadrul Romtrans S.A.

Avand ca punct de pornire misiunea sa de a sustine mediul de afaceri din Romania, CCIR isi va intensifica activitatea pentru crearea unui cadru transparent care sa incurajeze performanta.
„CCIR isi doreste sa fie o interfata intre unitatile de management si comunitatea de afaceri, fara a incerca sa inlocuiasca autoritatile guvernamentale. Trebuie sa reusim sa realizam impreuna proiecte care sa ne aduca bani”, a precizat domnul Dragos Seuleanu, vicepresedinte CCIR.



Despre Camera de Comert si Industrie a Romaniei

Camera de Comert si Industrie a Romaniei
Contact operational: Mihai Ivascu: mihai.ivascu@ccir.ro; 319.01.51
PR: Roxana Balaneanu: roxana.balaneanu@ccir.ro; 319.01.78

pr@ccir.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/camera-de-comert-si-industrie-a-romaniei/infrastructura-si-transportul-sint-afectate-de-lipsa-transparentei-si-a-predictibilitatii