Românești: pe scurt, despre patrimoniul cultural românesc

BUCURESTI - 25 octombrie 2016

Comunicat tip General in Arta & Entertainment, Educatie / Cultura, Media / Publicitate, Turism, Agricultura

În căutarea poveștilor care ne aduc mai aproape patrimoniul cultural românesc, Fundația Cărturești și Jidvei au lansat proiectul Românești – o serie de întâlniri cu exploratori, creatori și susținători ai patrimoniului național.

Românești se desfășoară în 10 episoade care vorbesc despre arhitectură, muzică, literatură, meșteșuguri, teatru, fotografie sau film din perspectiva unor experți, cercetători sau pasionați ai acestor domenii. Poveștile lor construiesc o vedere – caleidoscop asupra teritoriului vast al patrimoniului cultural, aducând accente personale discursului actual despre importanța păstrării și revitalizării patrimoniului.

Seria de interviuri debutează cu Edmond Niculușcă, co-fondator A.R.C.E.N și îndrăgostit iremediabil de București, pe care îl cutreieră cu bastonul în cadrul unor foarte populare tururi ghidate de explorare a capitalei și a istoriei sale.

Pentru Fundația Cărturești, acest proiect vine în continuarea unui program mai amplu de explorare a patrimoniului arhitectural și cultural, care a început în 2005 cu evenimentul-manifest Street Delivery. Ediția din 2016, Street Delivery Meserie!, a adus în prim-plan meserii și meșteșuguri care riscă să fie uitate în lipsa unui proiect coerent de documentare, arhivare și revitalizare.

Românești se înscrie în linia unor demersuri care au devenit parte a filosofiei Jidvei și în centrul cărora se regăsește dorința de a contribui la conservarea, protejarea și revigorarea acelor elemente, bunuri, valori - materiale sau imateriale – care imaginează, desenează geografia spirituală a unei colectivități, a unei comunități sau, în sens mai larg, a unui popor, cu întreg fondul de acumulări și transformări care i-au modelat devenirea și care i-au definit identitatea.

Aici îl puteți urmări pe Edmon Niculușcă.

 

Despre Carturesti

Cărtureşti este un concept store care funcţionează ca o librărie şi ca agent cultural implicându-se activ în revitalizarea vieţii artistice din România şi în campanii de responsabilizare socială. Încă de la deschiderea primei librării la sfârşitul anului 2000, Cărtureşti şi-a propus să schimbe trendul pe piaţa de carte aflat în declin la acea dată, să promoveze calitatea şi valoarea punând nevoile clienţilor pe primul plan.