Campania de comunicare a Programului Sibiu Capitala Culturala 2007, departe de NORMAL

Sibiu - 11 octombrie 2006

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Cu 87 de zile inaintea deschiderii primei sticle de sampanie in cinstea Capitalei Culturale Europene 2007, Sibiul incepe sa ‘’comunice’’. Dupa mari asteptari si poate si mai mari emotii, referitoare la existenta sau inexistenta unei campanii de comunicare stralucite, de nivel european a programului cultural, aceasta a fost lansata, la Sibiu.

Organizatorul principal, firma GAV & Scholz, este castigatoarea licitatiei pentru campania de comunicare. Lansarea a avut doua momente: prezentarea campaniei si vernisarea unei expozitii de fotografii si print-uri. Sintagma aleasa pentru a exprima mesajul expozitiei: “NORMAL” a incitat intreaga asistenta si in primul rand presa centrala si locala, mai ales ca expozitia a fost prezentata in premiera la Frankfurt in Germania, iar opinia publica din intreaga Europa este pe buna dreptate curioasa sa vada cat de normala este societatea romaneasca la intrarea in UE, la 1 decembrie 2007.

Dar cat de potrivit a fost ales acest cuvant-simbol, pentru a reprezenta programul capitalei culturale, ne-am convins abia la vernisajul expozitiei.

In primul rand, campania de comunicare, in sine, a inceput cu trei luni inaintea deschiderii anului capitalei culturale. ANORMAL! In mod NORMAL, strategia de comunicare se prezinta inaintea stabilirii programului cultural sau cel mai tarziu odata cu acesta.

Odata inceputa (aflam din primul comunicat de presa al firmei GAV & Scholtz) campania s-a externalizat direct si complet, urmarind target-area marilor capitale europene. ANORMAL! Este cunoscuta importanta definirii si promovarii unui fenomen cultural prin atragerea, cooperarea si responsabilizarea actorilor culturali participanti, sau in orice caz, a celor mai importanti!

Oportun, necesar si important, lansarea propriu-zisa a campaniei la Sibiu organizata si de aceasta data fara participarea directa si deliberarea colectiva a artistilor fotografi colaboratori. Spre exemplu, nici o lucrare din zecile de fotografii exceptionale ale lui Dumitru Budrala despre patrimoniul tehnic sau cel imaterial din cadrul Muzeului ASTRA-ambele in atentia UNESCO, nu au fost selectate in expozitie.

Ar fi fost o oportunitate a institutilor care gestioneaza intreg programul, pentru a dovedi ca-si onoreaza calitatea de actori culturali. In mod ANORMAL, lansarea campaniei de comunicare s-a facut in fata presei si atat! Actorii culturali au fost invitati doar la o expozitie…

In mod absolut paradoxal, fata de declaratiile directorului firmei organizatoare, Lucian Georgescu, intr-un articol on-line, acesta prelua din una din tezele lui Emil Cioran: “Trasatura definitorie a natiunii romane este lipsa de raspundere. Unul dintre putinele „brand-uri” romanesti internationalizate, cumparat de francezi pentru ca el insusi s-a dezis de origini, Cioran {…} spune undeva ca specificul national al romanilor rezida in faptul ca nu iau nimic in serios”. Constatam distanta ....(sa fie acest lucru un aspect al NORMALULUI romanesc) dintre idee si fapta.
NORMAL!

Corneliu Bucur
Director General
Muzeul ''ASTRA''

Despre Complexul National Muzeal

Prin cei 100.000 de vizitatori, anual, prin programele culturale şi serviciile turistice şi de agrement, unice în plan muzeologic naţional (cazare, masă în locaţii tradiţionale, plimbări cu trăsurile şi săniile trase de cai, cu lotcile pe lac, jocuri populare în pavilioane tradiţionale de joc popular, slujbe religioase şi cununii la bisericile din muzeu, jocuri de popice tradiţionale, spectacole folclorice, vizite nocturne, etc.), Muzeul „ASTRA”, pe lângă statutul său de instituţie de cercetare academică şi centru cultural de importanţă naţională, s-a impus şi ca cel mai atractiv obiectiv turistic al Sibiului.
Complexul National Muzeal ''ASTRA''
Sibiu Piata Mica nr.11
info@muzeulastra.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/complexul-national-muzeal/campania-de-comunicare-a-programului-sibiu-capitala-culturala-2007-departe-de-normal