Transportatorii europeni favorizează transportul combinat rutier-feroviar dar consideră că ’autostrada marină’, transportul fluvial și cel rutier au cel mai mare potențial de dezvoltare

BUCURESTI - 14 iunie 2016

Comunicat tip Administrativ / Management in Logistica/Transport

Analiză Ensight Management Consulting

Un nou studiu derulat în rândul a 113 respondenți companii a căror activitate principală este majoritar situată în Franța dar care derulează transport cu mărfuri care circulă pe 5 continente, descrie o tendință la nivel european în privința viitorului transporturilor de mărfuri feroviare.

Transportatorii europeni favorizează transportul combinat rutier-feroviar dar consideră că ’autostrada marină’, transportul fluvial și cel rutier au cel mai mare potențial de dezvoltare

Conform analizei Ensight Management Consulting asupra studiului Barometru asupra percepției de schimbare pentru transportul feroviar’[2], derulat în 2016 de către partenerul Ensight, Eurogroup Consulting, reiese o tendință în rândul marilor transportatori europeni pentru combinația transportului feroviar convențional cu a celui rutier. Această combinație crește cu 15 puncte procentuale în raport cu ediția din 2015.

De asemenea, peste 41% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la perspectivele transportului feroviar și cred că va crește în următorii 2-3 ani. Tendința este clară și coroborată de datele din 2015 care arătau că doar 22% dintre respondenți indicau această creștere.

Barometrul mai evidențiază faptul că încărcătorii de agregate minerale, de materiale de construcții și de produse de larg consum sunt cei mai predispuși să transporte mai multe mărfuri pe cale feroviară.

45% dintre cei care sunt pregătiți să transporte predominant pe căile ferate, anunță că vor transporta cu 10% mai mult. Și sunt câteva acțiuni care au fost implementate în 2015, de câțiva actori pe această piață, pentru a-și concretiza angajamentele: continuarea procesului de consolidare a fluxurilor, implementarea unui proiect de pilotaj pentru dezvoltarea relației cu companiile feroviare, dezvoltarea fluxurilor pe liniile eligibile.

Pentru companiile respondente, transportul maritim pe distanțe scurte - „Conceptul de Autostradă marină”, transportul fluvial și transportul rutier „mai receptiv și mai flexibil” au cel mai mare potențial de dezvoltare.

Principalele motive care favorizează transferul modal către transportul feroviar în detrimentul celui rutier care încă este folosit de 73% dintre companiile respondente, sunt stimulentul financiar și creșterea prețului energiei. Stimulentul financiar rămâne în fruntea criteriilor și este în continuare preferat de către respondenți în acest an: 73% în comparație cu 50% în 2015, iar creșterea prețurilor energiei se situează pe poziția secundă.

În cazul transferului modal, alternativa transportului rutier, 63% dintre respondenți ar alege în primul rând transportul combinat și doar 37% ar alege transportul feroviar convențional. Transportul combinat feroviar/rutier prezintă suplețe și performanță și permite luarea în considerare a factorului de mediu pentru companii, rămânând o pârghie importantă pentru dezvoltarea transportului în interiorul Europei.

Rezultatele studiului scot în evidență flexibilitatea și calitatea serviciului de transport combinat care nu necesită infrastructură specială. Mai mult de 57% dintre respondenți nu au căi ferate speciale pentru mărfuri (transport pe distanțe scurte sau încărcare).

 

 

[1] Organizatiile partenere care au susținut derularea studiului: Comitetul de Pilotaj al Zilei Europene al Transportului Feroviar de Marfă, AFRA: Asociația Franceză a Căilor Feroviare, AUTF: Asociația Utilizatorilor de Transport de Mărfuri , ECR Franța: Răspuns Eficient din Partea Clienților, GNTC : Grupul național de transport combinat, OBJECTIF OFP - TLF : Uniunea Companiilor de Transport și Logistică din Franța, REED EXPOSITIONS - SNCF RESEAU - UIC: Uniunea Internațională a Căilor Ferate - UTP : Uniunea Transporturilor Publice și Feroviare

 

[2] Un panel reprezentativ de respondenți a căror activitate principală este majoritar situată în Franța, cu mărfuri care circulă pe 5 continente. Eșantion și Perimetru – panelul este compus din 113 respondenți. Mai mult de 25% din respondenți au participat la ediția din 2015.

Panelul este format din 80% de încărcători de mărfuri industriali, de 11% din expeditori de mărfuri, iar 9% din încărcători de mărfuri pentru distribuție.

Sectoarele de activitate sunt reprezentate de o manieră mai echilibrată decât în edițiile precedente. Produsele de larg consum, produsele periculoase și chimice, agregatele minerale și materialele de construcții și agricultura reprezintă mai mult de 80% din panelul de respondenți.

În 2015, produsele de larg consum au reprezentat 49% din panel.

Mai mult de 55% din panelul de respondenți realizează o cifră de afaceri mai mare de 200 de milioane de Euro. 30% realizează o cifră de afaceri mai mare de 1 miliard de Euro.

http://www.eurogroupconsulting.fr/sites/eurogroupconsulting.fr/files/document_pdf/barometre-de-perception-des-chargeurs-sur-le-transport-ferroviaire-defdef.pdf

 

 

 

 

Despre Ensight Management Consulting

Ensight Management Consulting (www.ensight.ro) este liderul pieței românești de consultanță în management, raportat la cifra de afaceri și numărul de consultanți, și unul dintre Partenerii Fondatori ai Nextcontinent, o rețea de firme de consultanță afiliate cu 33 de birouri în 28 de țări și o echipă de 1,100 de consultanți. De la înființarea sa în anul 2000, Ensight a evoluat continuu, dezvoltând un portofoliu complex de servicii de consultanță pentru următoarele arii de activitate: strategie, operațiuni, financiar, resurse umane și tehnologie, oferind astfel soluții integrate de consultanță și răspunzând nevoilor din ce în ce mai complexe ale companiilor

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ensight-management-consulting/transportatorii-europeni-favorizeaza-transportul-combinat-rutier-feroviar-dar-considera-ca-autostrada-marina-transportul-fluvial-si-cel-rutier-au-cel-mai-mare-potential-de-dezvoltare