S-a lansat online TESTEAZA-TI VOTUL PENTRU PREZIDENTIALE 2009!

BUCURESTI - 12 noiembrie 2009

Comunicat tip General in Politic

Fundatia MRC, cu sprijinul financiar al Guvernelor Islandei, Principatului Liechtenstein si Norvegiei prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European (SEE) (www.eeagrants.org), a lansat a patra editie a aplicatiei online Testeaza-ti Votul pe pagina de internet www.testvot.eu

Aplicatia Testeaza-ti Votul pentru Prezidentiale cuprinde un chestionar cu 23 de intrebari care reflecta teme relevante pentru Romania. Orice persoana care acceseaza pagina de internet www.testvot.eu poate sa raspunda la chestionar, precizind gradul de acord sau dezacord cu cele 23 de afirmatii, precum si gradul de importanta personala a fiecarei teme. La final, utilizatorul va primi o analiza grafica si textuala detaliata, care indica gradul de apropiere a principalilor candidati fata de optiunile alegatorului.

Intrebarile au fost testate intr-o serie de focus grupuri si intr-un sondaj national. Cercetarea a fost coordonata de Grigore Pop-Eleches (Universitatea Princeton), Marina Popescu (Universitatea Essex) si Aurelian Muntean (SNSPA).

Proiectul ofera alegatorilor oportunitatea de a reflecta asupra unor probleme importante ale societatii, si de a cauta mai multe informatii despre aceste teme si atitudinile candidatilor care aspira la functia suprema in stat. Proiectul nu incearca sa influenteze votul cetatenilor, ci trebuie privit ca fiind un mijloc de a afla mai mult despre cei care candideaza.

Prerogativele presedintelui Romaniei sunt limitate. Cu toate acestea, presedintia ocupa o pozitie cheie in arhitectura institutionala si constitutionala a Romaniei, framantarile politice din ultima perioada confirmind acest lucru. Testeaza-ti Votul ii ajuta pe alegatori sa identifice candidatii cei mai apropiati fata de preferintele lor, din punct de vedere programatic, pe probleme din domeniile economic, politic si social, pentru a reflecta viziunea candidatilor la presedintie in aceste domenii importante nu doar strict la domeniile in care presedintele are prerogative clare. In acest fel, alegatorii vor putea sa obtina mai usor informatii despre ceea ce ofera candidatii, astfel incit sa voteze informat si sa nu mai acorde un vot in alb.

Unii candidati nu au raspuns solicitarilor noastre de a ne oferi raspunsuri punctuale pentru chestionarul Testvot. Repetatele contacte au fost ignorate sau amanate ceea ce este foarte diferit de experienta aplicatiilor similare din tarile occidentale, reflectind o incapacitate a candidatilor si a partidelor care ii sustin de a isi face cunoscute pozitiile pe chestiuni de substanta si de a considera cetateanul un partener capabil sa inteleaga si sa judece. Pe langa analiza programelor candidatilor (acolo unde acestea exista) si a pozitiilor acestora reflectate in mass-media, am apelat si la experti independenti pentru evaluarea pozitiilor candidatilor fata de cele 23 de probleme.

Opiniile prezentate in acest comunicat de presa nu reflecta neaparat punctul de vedere al finantatorului. Intreaga raspundere privind comunicatul de presa apartine Fundatiei MRC.

Despre Fundatia MRC - Median Research Centre

Fundatia MRC este un think tank fondat in 2003, fara apartenenta sau afiliere ideologica si politica, al carui scop este dezvoltarea cercetarii de calitate in domeniul stiintelor politice si dezvoltarea calitatii democratiei din Europa Centrala si de Est.
Pentru mai multe detalii va rugam sa il contactati pe Aurelian Muntean, la telefon 0740 130310 sau la adresa de e-mail mrc@median-rc.ro.
mrc@median-rc.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/fundatia-mrc-median-research-centre/s-a-lansat-online-testeaza-ti-votul-pentru-prezidentiale-2009