La Festivalul de Film de la Cannes, HP prezinta inovatii in divertismentul digital

BUCURESTI - 11 mai 2005

Comunicat tip General in IT&C

La editia a57- a a Festivalului de Film de la Cannes, HP demonstreaza felul in care tehnologiile sale modifica fiecare aspect al modului in care divertismentul este creat, distribuit si primit de public.

Actiunile HP in domeniul divertismentului digital variaza de la digitizarea bibliotecii de continut a studiourilor de film, pana la inovatii in televiziune, care determina reducerea costurilor, imbunatatind in acelasi timp calitatea.
Ca sponsor principal al festivalului, HP va gazdui o serie de activitati in cadrul evenimentului. Acestea includ demonstratii de fotografie digitala, mese rotunde cu directori executivi din cadrul HP si alti lideri din industrie si un mini festival de filme animate de scurt metraj, create la HP Labs.
„HP este dedicata inovatiei continue in industria divertismentului digital”, spune Shane Robison, vicepresedinte executiv si chief strategy and technology officer la HP. „Indiferent ca ajuta producatorii de film sa utilizeze tehnologia digitala pentru a imbunatati redarea productiilor sau face fotografia digitala mai simpla si mai amuzanta pentru utilizatorul de acasa, HP s-a agajat sa faca divetismentul digital accesibil si distractiv pentru oricine”.
O noua generatie de animatori
Ca raspuns la cresterea rapida a animatiei digitale, HP a apelat la inovatiile din serviciile sale informatice utilitare, folosite la producerea filmului Shreck 2, pentru a ajuta 12 grupuri de viitori animatori profesionisti sa creeze o serie de filme de scurt metraj. Proiectul, cunoscut sub numele de SE3D, ajuta compania HP sa cerceteze modul in care serviciile informatice utilitare vor schimba criiteriile tehnologice si economice ale productiilor media si sa exploateze potentialul si beneficiile utilizarii supercomputerelor in industria de divertisment.
„Proiectul SE3D este un exemplu excelent privind modul in care informatica utilitara poate micsora barierele de cost impuse producatorilor de film, ajutandu-i sa creeze orice, de la filme documentare pana la desene animate, mai rapid si mai rentabil decat inainte”, spune Robison. „Prin relatia indelungata de parteneriat cu industria de divertisment, de la animatorii independenti pana la marile studiouri de film, HP guverneaza in continuare inovatia care schimba modul in care divertismentul este creat, distribuit si primit de public”.
Ca parte a implicarii HP in editia de anul acesta a Festivalului de Film de la Cannes, Vikki Pachera, vicepresedinte al diviziei Global alliances and business development din cadrul HP, participa la o masa rotunda despre dezvoltarea tehnologiei pentru divertisment si a noilor curente de consum din industrie, impreuna cu reprezentati de prima mana de la Adobe, OTX Research si Comisia Europeana.
Fotografie si divertisment digital pentru Hollywood si utilizatorii de acasa
Pe langa tehnologia pentru animatie, ofertele HP pentru divertisment digital cuprind un portofoliu extins de produse pentru fotografia digitala. Pe parcursul festivalului, fotografi speciali, dotati cu camere digitale HP si imprimante mobile, vor putea sa surprinda pentru invitati stralucirea si fascinatia festivalului de la Cannes.
In plus, HP a colaborat cu alt partener al Festivalului de Film de la Cannes, creatorul de bijuterii Chopard, pentru a realiza o galerie zilnica de fotografii ale unor impresionante bijuterii din colectia Chopard. Pe intreaga durata a festivalului, Chopard va avea la Cannes fotografi profesionisti, care vor surprinde celebritatile pe covorul rosu, la premiere si la ceremoniile de decernare a trofeelor.
HP va aduna si tipari imaginile ce vor fi expuse in holurile a doua hoteluri celebre din Cannes – Le Majestic si Carlton. Zilnic, HP va furniza trei seturi a cate 30 de fotografii pentru numeroase agentii de presa, care vor fi distribuite pe parcursul festivalului institutiilor media importante din Cannes si tarile invecinate. Imaginile pot fi stranse rapid si eficient folosind imprimante HP, care asigura mentinerea celui mai inalt nivel de calitate.
Pe langa celebritatile de film, la editia din acest an a festivalului va participa si Mark Webber, pilotul de Formula Unu al echipei BMW WilliamsF1. Masina FW27 a echipei mentionate, ca si filmul de animatie Shreck 2 care va fi lansat in curand in Madagascar, foloseste tehnologia supercomputing creata de laboratoarele HP din Bristol, Marea Britanie. Masina va fi expusa pe intreaga durata a festivalului, fotografii avand astfel posibilitatea de a face demonstratii practice cu noua camera digitala HP Photosmart R607 BMW WilliamsF1 Team Special Edition, prevazuta pe partea frontala cu insemnele echipei BMW WilliamsF1 si alte elemente suplimentare.
Mai multe informatii si imagini sunt disponibile online, pe site-ul www.hp.com/go/cannes2005, incepand din11 mai.
Programul principalelor evenimente HP
•Expozitia de fotografie HP si Chopard
Deschisa zilnic pe intreaga perioada a festivalului, la Hotelurile Carlton si Le Majestic.
•Sesiune foto cu Mark Webber si masina FW27, vineri 13 mai
17:30 – 18.00 – Fografii pentru presa cu Mark Webber, Pavilionul american
•Revolutia tehnologiei pentru divertisment: lideri din industrie discuta despre viitorul divertismentului la o masa rotunda prinvind Lumea digitala. Sambata 14 mai.

Participa directori executivi de la HP, Adobe, Comisia Europeana prinvind Societatea informationala si Media, si OTX Research. Modereaza Hollywood Reporter.
14:30 – 15:30 – La Centrul de conferinte din cadrul Pavilionului american, situat in palatul Festivalului de Film de la Cannes - Palais des Festivals, pe Esplanade du President Pompidou.
•SE3D si demonstratii ale tehnologiei de animatie HP
Deschis zilnic La Centrul de conferinte din cadrul Pavilionului american, Palais des Festivals, Esplanade du President Pompidou.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/la-festivalul-de-film-de-la-cannes-hp-prezinta-inovatii-in-divertismentul-digital