Tinerii au nevoie de capital pentru afacerile lor, dar nu sunt pregatiti sa il obtina

BUCURESTI - 20 octombrie 2011

Comunicat tip General in Afaceri, Educatie / Cultura, HR

Cuvantul „antreprenor” este definit prin „libertate”, „initiativa”, „curaj”, „inovatie” si „profit”.
Tinerii considera finantarea cea mai importanta nevoie pentru lansarea unei afaceri, dar ca sunt prea putin pregatiti pentru a solicita si obtine capital de la investitorii existenti pe piata, arata un sondaj realizat ad hoc printre studentii care au participat la programul de internship Learn@BCR in lunile august si septembrie.

 Rezultatele nu ne-au surprins, insa sunt deosebit de interesante prin comparatie cu feedback-ul pe care l-am primit din partea unor business angels si fonduri de investitii care au intrat in contact cu tineri aflati in cautare de finantare. In timp ce capitalul este pus pe primul loc ca necesitate, cei care il ofera se confrunta cu o lipsa de cerere educata.  

Lucian Gramescu - Junior Achievement Romania

Studentii au fost rugati sa spuna ce inseamna “a fi antreprenor” pentru ei. Cele mai relevante definitii sunt:  “Pentru mine, semnificatia cuvantului "antreprenor" inseamna motivatia si capacitatea de a inova, de a produce valori noi si de a aplica strategii de afaceri proprii” ; “Sa ai initiativa, indiferent de domeniu. Poti fi antreprenor, in opinia mea, si in pozitia de angajat” ; “libertate” ; “a avea curajul de a pune o idee in practica”.

La intrebarea “care este antreprenorul pe care il apreciezi cel mai mult?”, raspunsurile au fost extrem de variate:  de la un prieten de familie foarte ambitios cu propria afacere, la Marius Ghenea si Dragos Bucurenci, de la Dinu Patriciu si Ion Tiriac pana la Steve Jobs si Bill Gates.

O alta componenta a studiului a sondat perceptiile si atitudinile in privinta antreprenoriatului in randul studentilor cu nivel ridicat de activitate extracurriculara, 22% indicand ca ar prefera sa conduca propria afacere in urmatorii 5 ani in timp ce 63% urmaresc inceperea unei cariere intr-o companie multinationala.

Perspectiva cea mai interesanta este insa oferita de perceptiile studentilor asupra nevoilor pe care le au pentru a lansa o afacere: 31.5% plaseaza ‚finantarea’ pe primul loc, iar 28.8% considera ca ‚munca si perseverenta’ sunt cele mai importante elemente. ‚Know-how’ se plaseaza doar pe locul 4 in topul raspunsurilor (13.7%), depasit de ‘o idee geniala’ (locul 3 cu 16.4%).

”Rezultatele nu ne-au surprins, insa sunt deosebit de interesante prin comparatie cu feedback-ul pe care l-am primit din partea unor business angels si fonduri de investitii care au intrat in contact cu tineri aflati in cautare de finantare. In timp ce capitalul este pus pe primul loc ca necesitate, cei care il ofera se confrunta cu o lipsa de cerere educata. Tinerii inca pun prea mult accent pe o idee de afacere sau un concept aparent inovator, fara a intelege importanta unui model de afaceri functional si ce presupune administrarea capitalului solicitat. Aceste lacune scad considerabil sansele tinerilor de a obtine finantarea cautata si se pot completa doar experienta, fapt confirmat si de studentii participanti la studiu: majoritatea au considerat ca dimensiunea learning by doing este cea mai importanta trasatura pe care ar aprecia-o la un program de educatie antreprenoriala,” spune Lucian Gramescu, coordonatorul programului din partea Junior Achievement Romania.      

Programul START! Business raspunde acestei nevoi asigurand studentilor experienta unica de a oferi un produs si serviciu unor CLIENTI REALI. Participantii beneficiaza de un cadru in care pot invata din propriile greseli in siguranta, beneficiind in acelasi timp de training si consultanta prin care sa transforme aceasta experienta intr-un startup real. Studentii care cauta o “cariera” in antreprenoriat se pot inscrie la www.startbusiness.jaromania.org pana la 5 noiembrie 2011.

Participantii au de asemenea sansa de a castiga atat un seed grant, cat si o bursa de participare la finala Europe Enterprise Challenge, de la Skopje din iulie 2012. La finala din 2011, desfasurata la Madrid, Romania a castigat locul III prin echipa Eventriffic (Universitatea Politehnica Bucuresti).

Programul se desfasoara cu sprijinul BCR, care sustine programul START! Business financiar si prin implicarea angajatilor. Acestia sunt consultanti voluntari pentru echipele de studenti,  si ii ajuta pe aceastia sa inteleaga cum ar trebui sa functioneeze o afacere viabila in viata reala.

Mai multe informatii despre program si date de contact sunt disponibile lawww.startbusiness.jaromania.org

Nota pentru redactori

Junior Achievement Romania, organizatie non-profit a fost fondata in anul 1993  si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In Romania, programele JA de tip "learning by doing"  sunt urmate anual de peste 153.000 de elevi din 1.312 institutii de invatamant si se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, institutiile de invatamant si comunitatea de afaceri.  Pentru detalii accesatiwww.jaromania.org 

Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking.

BCR ofera gama completa de produse si servicii financiare prin intermediul unei retele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor si 668 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din Romania pe piata cardurilor si a tranzactiilor bancare, clientii BCR avand la dispozitie cea mai mare retea nationala de ATM – peste 2.000 de bancomate si POS – peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti, precum si servicii complete de Internet banking, phone-banking si e-commerce.  Implicarea in comunitate este unul dintre pilonii modelului de business al BCR. Banca dezvolta si sustine proiecte de impact care contribuie in mod direct la o evolutie sustenabila a comunitatii, in domeniile: Educatie (in special cea financiara), Antreprenoriat si Social.

Pentru informatii suplimentare:Junior Achievement RomaniaLucian GramescuManager OperatiuniTel: +40 726 734 271E-mail:lucian.gramescu@jaromania.org   

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/tinerii-au-nevoie-de-capital-pentru-afacerile-lor-dar-nu-sunt-pregatiti-sa-il-obtina