McDonald’s lanseaza un nou program de informare nutritionala

BUCURESTI - 27 iulie 2006

Comunicat tip General in Afaceri

“Placerea unor alegeri echilibrate”

McDonald’s lanseaza un nou program de informare nutritionala


Bucuresti, iulie 2006 - McDonald’s Romania lanseaza un nou program de prezentare a informaţiilor nutritionale pe ambalajele produselor. Iniţiativa este prima de acest tip în restaurantele cu servire rapidă din Romania.




“Placerea unor alegeri echilibrate”

McDonald’s lanseaza un nou program de informare nutritionala


Bucuresti, iulie 2006 - McDonald’s Romania lanseaza un nou program de prezentare a informaţiilor nutritionale pe ambalajele produselor. Iniţiativa este prima de acest tip în restaurantele cu servire rapidă din Romania.
Conform programului, ce va debuta in perioada imediat urmatoare, informaţiile nutritonale vor fi prezentate si pe ambalajele celor mai multe produse servite în restaurantele McDonald’s din Romania, într-un format prietenos şi uşor de înţeles. McDonald’s a devenit, astfel, prima companie de servire rapidă din lume care prezintă informaţii nutritive pe ambalajele produselor.
Noul program este o continuare logică a politicii de transparenţă promovate de companie şi încă un pas al McDonald’s în angajamentul său de a promova un stil de viaţă echilibrat şi activ.
Noua iniţiativă globală a McDonald’s este aplicată în America de Nord, Europa, Asia şi America Latină. În Europa noul ambalaj a fost prezentat oficial la Jocurile Olimpice de Iarnă de la Torino, Italia.
Noul format cuprinde informaţii ştiinţifice despre valoarea nutritivă a produsului şi cum se integrează aceasta în dozele zilnice recomandate, într-o prezentare prietenoasă, cu ajutorul graficelor şi simbolurilor. Simbolurile reprezintă cele cinci elemente pe care experţii le consideră a fi cele mai importante pentru înţelegerea nutriţiei de către clienţi – calorii, proteine, grăsimi, hidrocarburi şi sare. Elementele referitoare la nutriţie sunt prezentate în forma unor grafice ale proporţiilor zilnice de produse în raport cu Doza Zilnică Recomandată (DZR). Pe baza sfaturilor specialiştilor, McDonald’s utilizează o valoare media a DZR pentru adulţi şi o alta pentru copii. DZR este de 2000 kcal pentru adulţi, ceea ce reprezintă valoarea pentru o femeie puţin activă între 20 şi 30 de ani sau mai în vârstă, iar 1600 kcal este valoarea pentru copii – fete între 4 şi 7 ani, cu un nivel normal de activitate fizică.
Cercetările au arătat că întotdeauna clienţii preferă o comunicare simplă în privinţa Dozei Zilnice Recomandate a adulţilor şi a copiilor, DZR-uri mai detaliate fiind accesibile doar pentru cei interesaţi. Noua abordare a fost dezvoltată de Grupul Nutriţioniştilor Europeni, un grup de consilieri în nutriţie din Anglia, Germania şi Franţa, si se bazeaza pe normele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), fiind aprobată de Adunarea Generală a nutriţioniştilor McDonald’s din primăvara anului 2005.
Pentru a familiariza clienţii cu avantajele noii etichetări, au fost puse în practică programe speciale, inclusiv publicarea unor broşuri şi a altor materiale informative. Elementul cheie pentru informarea clienţilor McDonald’s va fi website-ul companiei www.mcdonaldsmenu.info.
Referitor la noua initiativa, Marian Alecu, Directorul General McDonald’s Romania a precizat: 'Milioane de oameni în lume aleg McDonald’s, iar noi luăm în serios încrederea lor. Le oferim mâncare gustoasă şi un meniu variat. Suntem atenţi la ceea ce ne spun clienţii şi înţelegem cât de importantă este transparenţa. Prin informaţiile nutritionale pe care le punem la dispozitie ii vom ajuta pe clienti sa aleaga alimentele si produsele care se potrivesc cel mai bine cu preferintele si stilul lor de viata'.

Notă pentru editor:

Cu mai mult de 30,000 restaurante deschise in peste 100 tari McDonald’s este liderul industriei de restaurante cu servire rapida. Zilnic trec pragul restaurantelor McDonald’’s din intreaga lume peste 50 milioane de clienti.
McDonald’s este prezent în Romania de 11 ani, având 52 de restaurante deschise în 20 de oraşe.
Compania urmăreşte îndeaproape calitatea produselor care corespunde sau chiar depăşeşte standardele naţionale în materie. În restaurantele McDonald’s au loc verificări periodice de către auditori independenţi care se asigură de respectarea acestor standarde.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/mediaconsulta-international/mcdonalds-lanseaza-un-nou-program-de-informare-nutritionala